תוכן שיווקי
לקראת אירוע - JoinSuccess 2016, יום ב' 27 ביוני, LAGO

משאבי האנוש נמצאים בתקופה של פריצת דרך דיגיטלית

המהפכה הדיגיטלית משפיעה על כל אחד מאתנו ועל אורחות חיינו באופן עמוק ויסודי ● אולם, בתחום שבאופן בסיסי ממוקד באנשים - שילוב טכנולוגיות מתקדמות יצר אתגרים ייחודיים

15/06/2016 15:41
יואב ונטורה, שותף-מנהל ב-AKT. צילום: גדי אהד

לקראת כנס 2016 JoinSuccess, הכנס השנתי למשתמשי SuccessFactors, שוחחנו עם יואב ונטורה, שותף מנהל ב-AKT, על המהפכה הדיגיטלית בתחום משאבי האנוש.

אנחנו שומעים על המהפכה הדיגיטלית במשאבי אנוש יותר ויותר, תוכל להסביר במילים פשוטות מה הכוונה?
"משאבי אנוש דיגיטלי מתייחס לאינטגרציה של טכנולוגיות – רשתות חברתיות, התקנים ניידים, Big Data ותבונה עסקית (BI) וענן – על מנת לשפר את חוויית העובדים בארגון, ולנהל טוב יותר את ההון האנושי בו. באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב – SMAC (ר"ת Social, Mobile, Analytics and Cloud)".

אז המהפכה הדיגיטלית במשאבי אנוש היא בעצם משפחה של מוצרי תוכנה?
"זו תהיה הסתכלות מאוד בעייתית לראות בנושא ככזה ששייך לספקי התוכנה בלבד. אמנם ספקי התוכנה הגדולים משקיעים מיליארדים בפיתוח פתרונות משאבי אנוש דיגיטליים, ואלו נמצאים כרגע בשימוש אלפים רבים של ארגונים בעולם, אולם אותם ארגונים נדרשים למהפכה פנימית משלהם, ולחשיבה מחודשת על התהליכים והמבנה שלהם בניהול העובדים והמנהלים. ללא עבודת עומק באזורים אלו לא ייווצר הערך האמיתי הגלום במשאבי אנוש דיגיטליים".


מה הכוונה בעבודת עומק?

"על מנת להתאים את הארגון לאתגרי הכלכלה הנוכחיים, מנכ"לים מחפשים לבנות מחדש את המבנים הארגוניים, להשטיח את רמות הניהול; הם רוצים לראות ארגון זריז יותר וגמיש יותר, שמסוגל להשתנות בקצב הסביבה החיצונית, לייצר צוותים רב תחומיים ואף גלובליים, ולראות שהמידע זורם נכון בין האנשים בארגון; כמעט כל המנכ"לים מלינים על חוסר בעתודה ניהולית מתאימה, מוטרדים ממותג המעסיק של הארגון שלהם, ומתמודדים עם קשיי אינטגרציה של אנשים ותרבויות בעת מיזוגים או רכישות. אלו המקומות בהם משאבי אנוש דיגיטליים יכולים להוות תשתית חסרת תקדים. אולם המהלכים הללו רחבים הרבה יותר מתשתית בלבד, ונשאלות שאלות כבדות על איך עושים זאת בעזרת התשתית המדהימה שעומדת היום לרשות משאבי אנוש".

איפה נמצאים ארגוני משאבי אנוש אל מול הנושא?
"בראייה היסטורית, ארגוני משאבי אנוש אינם נחשבים למאמצים מוקדמים של טכנולוגיה. אתן לך דוגמה: יש יותר מ-7 מיליארד התקנים ניידים בעולם. במדינות מפותחות יש יותר התקנים ניידים מאנשים ויותר מ-40% מהתנועה באינטרנט נעשית בהתקנים אלו – ובכל זאת, רק 7% מהארגונים משתמשים באפליקציות מובייל לניהול ביצועים והערכת עובדים – 13% בתהליכי הגיוס ו-20% מהארגונים לנושאים כמו בקשת חופשה ודיווח על ימי מחלה. זה לא מצב טוב במיוחד".

"החדשות היותר טובות הן ש- 72% מהארגונים מדווחים כי הנושא נמצא בסדרי העדיפויות שלהם, וכי ישקיעו בשנים הקרובות ביישום תשתיות שיאפשרו להם להצטרף למהפכה הדיגיטלית".


איך אתם כחברה העוסקת בתחום מתייחסים לנושא?

"חלק גדול מהצוות שלנו בישראל ובאירופה עוסק ביישום SuccessFactors, פתרון הענן של סאפ (SAP) למשאבי אנוש. זו נחשבת לפלטפורמה המובילה, הרחבה והמקיפה ביותר בתעשייה בתחום משאבי אנוש. אולם בראש ובראשונה אנחנו חברת ייעוץ למשאבי אנוש, ולכל מהלך כזה אנו ניגשים עם אותן שאלות עמוקות שהלקוחות שלנו שואלים. צוותי הייעוץ שלנו מובלים על ידי אנשים בכירים ביותר, שביצעו תפקידי סמנכ"לי משאבי אנוש בארגונים גלובליים מורכבים ומתקדמים, והם משתתפים בתהליכי התכנון והחשיבה עם הלקוחות".

ספר לנו על הכנס הקרוב שאתם עורכים בנושא.
"בכל שנה אנחנו עורכים כנס גדול בנושא. מגיעים אליו כל מי שעוסק בתחום בישראל. גם השנה יהיו דוברים מחו"ל, לקוחות שיציגו את סיפורי המבחן שלהם ומובילים מקצועיים שישתפו בתובנות שלהם. אני ממליץ לכל מי שהנושא מעניין אותו להירשם".

אירועים קרובים