תוכן שיווקי
לקראת אירוע - BMC Day Israel, יום ג' 7 ביוני, LAGO

עדי ליבוביץ', מטריקס: "לחלץ ארגונים שתקועים עם פלטפורמות ישנות"

06/06/2016 16:39
BMC ומטריקס

כתב: הילל יוסף

"בשנים האחרונות נוצר מצב בו מערכי IT בארגונים שלא ביצעו התחדשות במערכותיהם, מצאו עצמם 'תקועים' עם פלטפורמות ומערכות IT ישנות וכבדות. זאת, עקב רכישה של פלטפורמות גדולות שבוצעה בעשור האחרון, מה שהוביל את הארגונים להשקעות לא מידתיות. כעת, המשימה היא לחלץ אותם מאותן מערכות ופלטפורמות לטובת זריזות ותגובתיות". כך אמר עדי ליבוביץ', מנהל תחום ITSM ופתרונות ענן, בחטיבת מוצרי תוכנה של מטריקס.

ליבוביץ' התראיין לקראת כנס BMC Day Israel – where IT goes Digital, שייערך ביום ג', 7 ביוני, במרכז כנסים LAGO ראשון לציון. האירוע מתקיים בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף מטריקס.

לדברי ליבוביץ', "ריבוי המערכות וה'כובד' שלהן גרם לסיבוכיות. במקום שהפלטפורמות – שהמנמ"רים השקיעו ברכישתן ובתחזוקתן משאבים רבים – יסייעו לתהליכים העסקיים בארגונים, הן הפכו לסוג של 'פיל לבן'. המנמ"רים מוצאים עצמם ממשיכים להשקיע בפלטפורמות הללו, בתמיכה ובשדרוגים. כך, ייעוד הפלטפורמות, שהוטמעו לטובת קבלת ערך עסקי – הפך להיות בתחזוקה ובשימור שלהן".

כמו תחומים אחרים בעולם המחשוב, אמר ליבוביץ', "כך גם תחום ניהול שירותי ה-IT, ה-IT Service Management – עובר לענן. מה שקרה ל-ITSM בשלוש השנים האחרונות הוא מה שקרה לעולם ה-CRM שנים קודם, עם הופעת Salesforce. הענן יצר מהפכה ב-CRM וכעת אותה מהפכה מתרחשת ב-ITSM".

"ספקיות ה-ITSM רוצות להיות רלוונטיות", ציין ליבוביץ', "וכדי לעשות כך, הן מציעות את השירותים הללו בענן. כך גם BMC, שמציעה את 'ספינת הדגל' שלה לתחום, BMC Remedy – גם בענן". הוא הוסיף כי "מהלך אחר, חריג בנוף ה-IT, הוא חבירה ל-Salesforce, על מנת להציע פתרון ITSM בענן על גבי הפלטפורמה שלה".

ליבוביץ' הסביר כי "Salesforce נמצאת בענן זה יותר מעשור, ומהווה תקן הלכה למעשה לתחום. בחבירה של BMC אליה יש משום הצהרה – הדרך הטובה ביותר לספק שירותי ניהול IT בענן, כפלטפורמה לארגוני אנטרפרייז, היא באמצעות BMC Remedyforce".

האדמין של המערכת הוא איש עסקי

לדבריו, הפתרון מורכב מחבילה כוללת של שירותי ניהול IT בענן של Salesforce. הוא מאפשר לארגונים להביט על פרויקטים בצורה אחרת. מדובר בפרויקטים תהליכיים, כאשר רוב העבודה כרוכה בהבנת צרכי הארגון ובאו"ש (ר"ת ארגון ושיטות). זאת כי כל העובדים נחשפים לשירותים ולתהליכים, והתהליכים הללו הפכו קריטיים בהיבט העסקי שלהם".

אופן פעולה זה, אמר ליבוביץ', מספק מענה טוב יותר לצרכי הלקוחות הפנימיים (העובדים). הלקוחות עצמם עשו שינוי בתפקידים המסורתיים, הם השתדרגו, היום האדמין של המערכת הוא איש עסקי".

כך, ציין ליבוביץ' כסיפור לקוח, את כימיקלים לישראל, "הם  ערכו פרויקט Service Desk גלובלי עם מאות אתרים ברחבי העולם. לקוחות נוספים בתחום הם מנורה – הפרויקט הראשון בעולם הביטוח; Yes; ובינת".

כך, אמר, "הלקוח יכול להתמקד בשאלות עסקיות, ואנו מספקים לו החזר השקעה יפה. הלקוח כבר לא זקוק לתשתיות והוא פטור מהצורך בשדרוגים. אציין כי Remedyforce מוצע בחנות של Salesforce, ולקוחות שרוכשים את הפלטפורמה מקבלים עולם שלם של תכנים ואפליקציות שעובדים על אותה פלטפורמה".

"אנו מייצגים את BMC במטריקס זה שני עשורים", סיכם לייבוביץ'. "בשנים האחרונות, מרבית הפרויקטים של BMC היו של מטריקס. BMC ערכה חידוש בהיצע שלה, וכך גם אנו: עברנו ליישום עם מתודולוגיה של אג'ייל – גמישות, ואנו למעשה היום 'פס ייצור' של פרויקטים הנעשים במשכי זמן קצרים משמעותית ביחס לעבר".

אירועים קרובים