תוכן שיווקי

מחקר: למרות השימוש הנרחב ב-APIs – מעטים מוכנים למקסם את היתרונות שלהם

על פי המחקר, שנערך על ידי CA Technologies, מדד יכולות ה-API מראה כי שליש מהארגונים יישמו יכולות המאפשרות שימוש ב-APIs רבים

12/04/2016 07:47
NessPRO

מחקר גלובלי שהוזמן על ידי CA Technologies, המיוצגת בישראל על ידי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, הראה שימוש נרחב ב-APIs במאמץ לתמוך במרכיבים חיוניים לצורך הצלחת כלכלת האפליקציות. אולם, לא לכל הארגונים יש את היכולות החשובות לסייע להם בתחום ה-API.

במחקר שכותרתו "APIs והארגון הדיגיטלי: מיעילות תפעולית ל-Digital Disruption", דיווחו המשתתפים על שימוש ב-APIs לבניית אפליקציות ניידות ואפליקציות אינטרנט (76% ו-78% בהתאמה), לאינטגרציה של מערכות בק אופיס (79%), לאפשר מפתחי צד שלישי ולשלב שירותי צד שלישי (74% כל אחד). הם גם ציינו את חוויית הלקוח (85%), אספקה מהירה יותר של אפליקציות חדשות (84%), והרחבת ה-digital reach (כ-84%) כגורמים המובילים, העכשוויים והעתידיים, להנעת השימוש ב-APIs. כל האלמנטים הללו תורמים להצלחת כלכלת האפליקציות.

למרות השימוש הנרחב והגורמים המניעים העסקיים בתחום ה-APIs, מספר משתתפים חשו כי היה עליהם להתגבר על מספר אתגרים בתחום ה-API, החל מקליטת התשתית הנכונה ומציאת הספקים הנכונים, ועד להגדרת אסטרטגיה ויעדים.

"APIs יכולים להוסיף ערך עצום לעסק, אך לא מספיק רק להצטייד בהם. כמו מוצרים, יש ליצור אותם, לנהל אותם, לנטר אותם, ולאבטח אותם כראוי, אחרת דברים רעים עלולים לקרות, כפי שראינו באירועים האחרונים של מכוניות מחוברות או אירוע אבטחת המידע בסנאפצ'ט (Snapchat) לפני שנתיים", אמר רחים בהאטיה, המנהל הכללי של המוצרים למפתחים ב-CA Technologies.

עבודה בתהליך

ההשקפה כי ההתגברות על אתגרי API היא עבודה בתהליך (work in progress) הנתמכת על ידי מדד יכולות ה-API, פילוח שנוצר על בסיס המשוב שהתקבל מ-920 איש מתחום ה-IT שהשתתפו במחקר.

משתתפי הסקר נשאלו אם יש להם עשר יכולות המאפשרות API (API enabling), אשר קובצו לארבע קטגוריות: תמיכה במחזור חיים, ביטחון הליבה, Run-time וניהול תפעולי. לתשובותיהם ניתנו ערכים מספריים ובהתאם לכך ציונים, והם חולקו לשלוש קבוצות על בסיס מידת המוכנות לתמוך ב-APIs – מתקדם, בסיסי ומוגבל. התשובות הגלובליות נחלקו שווה בשווה: מתקדם – 34%; בסיסי ומוגבל – 33% כל אחד.

"אחד הממצאים הבולטים ביותר במחקר זה הוא המתאם החזק בין רמת יכולת ה-API-enabling והיתרונות הנובעים מהשקעות הקשורות ל-API. בממוצע, מיישמים מתקדמים נוטים פי שניים עד שלושה לציין יתרונות משמעותיים מאשר עמיתיהם בקצה השני, שיכולתם מוגבלת", אמר טוני לוק, אנליסט בכיר ב-Freeform Dynamics, שערכה את המחקר. "זה לא רק לגבי השאלה אם משתמשים ב-APIs, אלא איך מיישמים ומנהלים אותם".

לדוגמה, המחקר הראה כי כשמדובר ב-API business drivers – כ-65% מהמשתמשים המתקדמים ב-API הצליחו לספק חוויית לקוח משופרת לעומת רק 25% מהמשתמשים המוגבלים. באופן דומה, 61% מהמשתמשים המתקדמים חוו אספקה מהירה יותר של אפליקציות המשפרות הכנסות לעומת 23% מהמשתמשים המוגבלים. במונחים של הרחבת ה-digital reach, שהיא קריטית בכלכלת האפליקציות, פי שלושה משתמשים מתקדמים ממשתמשים בסיסיים (61% לעומת 21%) ראו יתרון זה.

"כחברה מנהיגה בתחום הניהול של API, גאה CA לסייע ללקוחות למקסם את השימוש ב-APIs בכך שהיא מספקת להם סביבה בטוחה וידידותית למפתח היכולה לספק מענה ליוזמות בקנה מידה גדול בתחום המובייל והאינטרנט של הדברים" הוסיף בהאטיה.

אירועים קרובים