תוכן שיווקי
לקראת אירוע – Oracle Spotlight Tour

אורקל חושפת את המעבד המהיר בעולם

המעבד, המשלב מהירות שיא עם אבטחת נתונים גבוהה, בעל טכנולוגיה מהפכנית המשלבת "Software in Silicon", והוא ישנה את השוק ● הכירו את SPARC M7, אשר יחשף ב-26 בינואר, 2016

14/01/2016 14:31
שרי צוק, מנהלת אגף המערכות באורקל

הכירו את SPARC M7 – המעבד המהיר בעולם של אורקל (Oracle) המשלב מהירות שיא עם אבטחת נתונים גבוהה, בעל טכנולוגיה מהפכנית המשלבת "Software in Silicon". לקראת חשיפתו ב-26 בינואר, שרי צוק, מנהלת אגף סיסטמס באורקל ישראל, משיבה לשאלות.

השוק מדבר על אורקל במונחים של "מהפכני" ו"חדשני" – במה המדובר?
"אכן, מהפכני! אנו חושפים מעבד חדש, שמביא לעולם את ה-מעבד, בה' הידיעה. זהו ה-SPARC M7 ששולבו בו תוכנה וחומרה ביחד, מה שמספק ביצועי שיא, שלא ידענו כמותם. המעבד מביא בשורה אמיתית לשוק בעיבוד ובהאצת מסדי הנתונים בארגון. יש בו הכל: יעילות, האצה עצומה, ניצול הזיכרון בצורה האופטימלית ביותר ואחרי כל זה, הצפנה ורמת אבטחה גבוהה שמעניקים את השקט הנדרש באבטחה".

באילו טכנולוגיות השתמשתם שהצלחתם לעשות זאת במעבד אחד?
"הטכנולוגיות הקיימות הגיעו לקצה היכולת הפיזית שלהן. מהנדסי אורקל חשבו על גישות חדשות לביצועי המעבד. זה הוביל אותנו ל-Software in Silicon – טכנולוגיה מהפכנית שמרחיבה את עולם תכנון המערכות ההנדסיות אל תוך המעבד. השאיפה: להאיץ את מסדי הנתונים ישירות אל תוך המעבד כדי לאפשר פיתוח מהיר יותר של מאגרי מידע לצד אפליקציות, אבל הכל מבלי לאבד את האמינות, הביצועים והאבטחה. לדוגמא: אחד המרכיבים החדשניים בא לידי ביטוי בהאצת השאילתא מתוך הזיכרון, שלוקח שליטה על פונקציית חיפוש הנתונים מתוך המאגר ומעבד אותם במהירות מאוד גבוהה. חידוש נוסף הינו היכולת להבטיח כי רק יישומים מורשים יוכלו לגשת לזיכרון, מה שמשפר את זמן הפיתוח ומוסיף שכבת הגנה על הנתונים. תראה לי ארגון אחד שזה לא חשוב לו".

מה היתרון שמקנה Software in Silicon?
"הטכנולוגיה החדשה מספקת שיפור ביצועים קיצוני לעומסי העבודה של המעבד (בכל מסד ובכל סדר גודל של נתונים). השימוש בסיליקון מאפשר להוסיף יישום תוכנה פונקציונאלי על השבב וזה עושה את ההבדל הגדול. מעבר להיותו מסוגל לשפר את הביצועים, הוא מגדיל לעשות בשיפור אבטחת הנתונים. במבט קדימה הארגון יזכה להאצת מסד הנתונים, ליעילות ולאבטחה גבוהה יותר".

מהם מאפייני המעבד החדש?
"מדובר במעבד המתקדם ביותר בתעשייה, פרי תכנון מוקפד ומתקדם שקובע את הבסיס לתשתית שרתים מבוססת ענן. SPARC M7 מבוסס SWIS – תוכנה צרובת סיליקון, מאופיין בזיכרון ייחודי, יכולת עיבוד במהירות גבוהה ביותר, ומספק הגנה מהפכנית נגד תוכנות זדוניות, כמו גם שגיאות תוכנה".

"המעבד מיועד לעמוד בעומסי העבודה, תוך מתן מענה ייחודי לאבטחת מידע, מסדי נתונים והאצת Java. הטכנולוגיה החדשה משפרת ומרחיבה את קו מוצרי אורקל ומהווה בסיס למערכות החזקות בעולם לתשתיות ענן וירטואליות ויישומים קריטיים. תוכנת הסיליקון של השרתים ייחודית לשרתי ה-SPARC של אורקל. אין היום חברה, מלבד אורקל, שיכולה לבצע מהלך כה ייחודי כדי לתכנן מוצר שכזה, אשר מספק אינטגרציה של מיקרו מעבדים, חומרה, מערכת הפעלה, תווכה, מסד נתונים ותוכנות יישום. רק אורקל מסוגלת להוציא מוצרים שכאלה שכן היא היחידה שמחזיקה נכסים כה משמעותיים בחומרה ובתוכנה כאחד".

אז למעשה זהו הדור הבא שהוא שילוב מהונדס בין תוכנה לחומרה?
"בדיוק! השילוב שמצאנו מאפשר לארגון להשתמש בפחות חומרה ולהגיע לביצועי שיא, עם תוצאות שלא הכירו עד היום. היכולת להפעיל את הזיכרון, תוך הפחתת ניצולת המשאבים שלו, מבלי לאבד מאיכות הביצועים יוצאי הדופן, היא בהחלט בשורה שהשוק צמא לה. אורקל שמחה להיות הראשונה שמעניקה לשוק יכולות אדירות שישדרגו ויאפשרו לארגון אופטימיזציה וביצועים מאוזנים בעומסי עבודה, בהתאמה למגוון נרחב של יישומי אורקל, כמו גם תוכנות צד שלישי".

אירועים קרובים