תוכן שיווקי

בעקבות אירוע AWS Technical Deep Dive Day | הראל יפהר, AWS ישראל: "חברות רבות החלו לפתח ולהפעיל יישומים חדשים ישירות על הענן"

20/01/2015 16:48
הראל יפהר, מנהל AWS ישראל. צילום: פלי הנמר

מאת: הילל יוסף

"בשנים האחרונות, חברות מכל רחבי העולם התנסו וצברו ניסיון עם הענן. הן הפעילו פרויקטי פיילוט והניחו את היסודות לפיתוח העתידי שמתבצע כיום: פיתוח יישומים חדשים ישירות על גבי הענן והעברת כל המידע שנאגר במרכזי המידע שלהם אליו", כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל, בעקבות כנס AWS Technical Deep Dive Day שנערך באחרונה בתל אביב בהשתתפות מאות מלקוחות החברה, מהנדסים ומפתחים.

לדברי יפהר, "החברות נעות בזהירות ובשיקול דעת לשלב הבא בטכנולוגיית הענן: העברת היישום כולו מחוץ למרכזי הנתונים הקיימים שלהם, ישירות לענן. החברות מקבלות בברכה את ההזדמנות לבחון מחדש את ארכיטקטורת היישומים שלהם ולהתאים אותה ליתרונות שמציע הענן. ארגונים אלה הופכים יעילים יותר כאשר כל המידע והאפליקציות שלהם שמורים בענן, כיוון שבכך הם מסוגלים להקדיש יותר משאבים לחדשנות ופיתוח".

"הענן הפך לנורמלי החדש בחברות וארגונים מכל גודל", אמר יפהר. "החברות פורסות כיום את היישומים החדשים שלהן בענן כברירת מחדל ושואפות להעביר כמה שיותר מהיישומים הקיימים במהירות האפשרית. עבור הארגונים, השאלה היא כיום לא עוד האם כדאי לעבור לענן אלא כמה מהר הם יכולים לעבור לענן ואילו יישומים כדאי שיעבירו תחילה?"

"חל שינוי באופן בו ארגונים עובדים", ציין. "אם בעבר הלקוח הארגוני השקיע מיליונים על מנת להקים תשתית IT בסיסית בעלות ניכרת, כיום, בעזרת הענן, הכול הרבה יותר פשוט, ובעיקר זול יותר ויעיל".

"אין דרך מסוימת בה כל החברות עוברות לענן", הוסיף יפהר "אנחנו רואים כמה דפוסים עיקריים במעבר: הראשון, וזה נכון לכל שינוי טכנולוגי מהותי, הוא בחינת עומסי העבודה, פיתוח ובדיקות. יש לנו לקוחות רבים שמריצים סביבות פיתוח לבדיקה על AWS, למשל. הדפוס השני הוא העברת אתרי האינטרנט של החברה, יישומי ניתוח מידע ויישומי מובייל. זה הגיוני, כיוון שמעולם לא היה קל יותר ופחות יקר לאסוף, לאחסן, לנתח ולשתף נתונים מאשר עם הענן".

"דפוס שלישי שנצפה הוא העברת שירותים פיננסיים לענן", המשיך. "חברות המספקות שירותים פיננסיים מריצות את השירותים הללו על גבי פלטפורמת AWS. לפי הערכות מומחים, העברת מערכות ERP ל-AWS חוסכת עשרות מיליוני דולרים".

"לסיכום", אמר יפהר, "אנחנו רואים מספר הולך וגדל של חברות שמעבירות את כל הדטה סנטר שלהן לענן של AWS. כאשר נטפליקס (Netflix) הודיעה לפני כמה שנים כי היא מעבירה את כל הדטה שלה לענן שלנו, זו נחשבה החלטה די נועזת. כיום הייתי אומר שזה לא נועז יותר כהחלטה. הענן באמת הופך להיות הנורמלי החדש".

"הענן הפך למיינסטרים בתחום ה-IT", סיכם יפהר והוסיף כי "כמעט שאין כיום ארגונים בעולם, ובכלל זה בישראל, שלא עושים שימוש כזה או אחר בענן. כולם מבינים – בין אם מדובר בסטארט-אפים, בחברות בינוניות או בארגונים גדולים – שהענן עוזר להם להיות הרבה יותר חדשניים ומהירים".

אירועים קרובים