גוגל תדרג נמוך יותר בתוצאות החיפוש אתרים שלא מצפינים את התעבורה

ההצפנה המוצגת בדפדפן באמצעות ציון של פרוטוקול https תתווסף למאפיינים שישפיעו על דירוג האתר במסגרת האלגוריתם של גוגל ● בשלב הזה יחול השינוי רק על 1% מבין השאילתות

מה הכי אהבנו לחפש השנה? צילום: BigStock

גוגל (Google) הודיעה כי מעתה, אתרי אינטרנט שאינם עושים שימוש בתקשורת מוצפנת בזמן התעבורה (TLS) יקבלו דירוג נמוך יותר בתוצאות החיפוש שלה.

ההצפנה, שמוצגת בדפדפן באמצעות ציון של פרוטוקול https בתחילת כתובת ה-URL וסמל של מנעול סגור, תתווסף למאפיינים שישפיעו על דירוג האתר במסגרת האלגוריתם של גוגל. עם זאת, המשקל שייוחס למאפיין זה יהיה נמוך לפי שעה והוא יחול רק על כ-1% מבין השאילתות. הדברים פורסמו על ידי זינב אאיט בהג'י וגארי לילייס, שניהם אנליסטים של גוגל שמתמחים במגמות בקרב בעלי אתרים.

אתרים ידועים רבים עושים שימוש בפרוטוקול https בדף שבו מזינים שם משתמש וסיסמה, אך בהמשך הגלישה נפסקת ההצפנה של התעבורה. יישום של פרוטוקול https הוא צעד פשוט יחסית עבור בעלי אתרים קטנים, אך כשמדובר בארגון גדול שעושה שימוש בשרתים מרובים, המשימה הופכת למורכבת יותר. הסיכונים הנובעים מאי שימוש בהצפנה רבים, וכוללים בין השאר מתקפות מתווכות (Man-in-the-Middle) וחשיפה לציתותים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים