ביקור ראשון של מנהלי גוגל בקובה: פועלים לגישה חופשית לאינטרנט

דיווחים עדכניים מספרים כי משלחת של אנשי ענקית האינטרנט עושה כעת במדינה, בה אין אינטרנט חופשי, כדי לראות האם יוכלו לסייע לאנשים שם להצטרף למשתמשי מנוע החיפוש

משלחת של מנהלים בכירים בגוגל (Google), בראשות היו"ר, אריק שמידט, נמצאת בימים אלה בקובה על מנת לקדם גישה חופשית לאינטרנט – על פי יואני סנשז, עורכת בלוג שמתנגדת למשטר ונפגשה, לטענתה, עם חברי המשלחת בהוואנה.

על פי הידיעה שפרסמה סנשז בבלוג שלה, 14ymedio.com, נפגשו חברי המשלחת עם גורמים רשמיים וגם עם אנשים פרטיים מתחומי הטכנולוגיה והדיגיטל. הביקור אמור להימשך יומיים ומטרתו הרשמית הוגדרה כ-"הדגשת היתרונות של גישה חופשית ופתוחה לאינטרנט".

לשמידט נלווים ג'ארד כהן, מנהל צוות החשיבה Google Ideas, ושני מנהלים בכירים נוספים, על פי סנשז. חברי המשלחת נועדו עם סטודנטים וסיירו בשבת באוניברסיטה למדעי המידע בהוואנה.

שמידט פרסם בחשבון טוויטר (Twitter) שלו קישור לידיעה של סנשז, ואפשר לראות בכך אישור לידיעה. אולם, לא ניתן היה לקבל תגובה רשמית מגוגל או מממשלת קובה לעצם הביקור.

כיום, רק ל-2.6 מיליון מבין 11.2 מיליון האזרחים בקובה יש גישה לרשת, והיא מוגבלת כמעט לחלוטין למרכזים בניהול הממשלה, חברות זרות ובתי מלון המארחים תיירים. גם מי שזכו וקיבלו גישה לאינטרנט, יכולים לגלוש רק במספר מצומצם של אתרים שנכללים בסל שעליו מפקחים השלטונות בהוואנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים