תוכן שיווקי
כנס בנושא תקשורת HP ישראל Switch to HPN

לקראת אירוע | אמיר עציוני, HP: "האפליקציה היא המלכה – ודורשת תשתית תקשורת מיטבית"

02/06/2014 10:42
ד"ר אמיר עציוני, מרצה למנהל עסקים בבית הספר אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה

מאת: הילל יוסף

"בדטה סנטר החדש, האפליקציה היא המלכה. האפליקציה נמצאת במגוון ערוצים, לרבות במובייל, וניתן לקבל אותה בכל ערוץ ובכל מכשיר עם זמינות ושרידות גבוהות. האפליקציה צריכה להיות רזה ופשוטה, והתשתית למטה, לרבות תשתית התקשורת – צריכה לשרת אותה", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים ד"ר אמיר עציוני, מנהל קבוצת פריסייל וענן, HP ישראל.

ד"ר עציוני דיבר לקראת כנס התקשורת השנתי שעורך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT.

ל-HP, אמר ד"ר עציוני, "יש תפיסה כוללנית לגבי עולם התקשורת ומה שמניע אותו. תפיסה זו היא בעלת שלוש רגליים. הראשונה היא ההבנה שקורה משהו משמעותי בעולם ה-IT, היוצר הזדמנויות עסקיות חזקות. ארבע מגמות העל, מיחשוב ענן, מיחשוב חברתי, Big Data ומובייל, תופסות תאוצה ויוצרות תפיסת מיחשוב חדשה שארגונים נדרשים להיערך אליהן".

HP, ציין ד"ר עציוני, "משקיעה משאבי מו"פ רבים בכל אחת מהמגמות הטכנולוגיות הללו. כל אחת מהן דורשת ברמת התשתיות של הדטה סנטר יכולת שתאפשר להגיב נכון ולהביא לניצול מיטבי של אותן הזדמנויות עסקיות".

HP

הרגל השניה בתפיסת המיחשוב החדשה של HP, אמר ד"ר עציוני, היא דטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC, "כאשר כאן HP נהנית מהיכולת שלה מכל אחד מתחומי התשתית: החברה היא יצרנית של רכיבי התשתית השונים המרכיבים את הדטה סנטר, ויצרנית של אותם רכיבי תוכנה המנהלים את הדטה סנטר. הם מאפשרים את אותו חזון של אפליקציה המקבלת שירותים בצורה פשוטה מהדטה סנטר. זאת, תוך התבססות על יצירת דטה סנטר מוגדר תוכנה, הכולל תקשורת מוגדרת תוכנה, SDN. HP היא שחקן מוביל בתחום הדטה סנטר מוגדר התוכנה בכלל, וה-SDN בפרט".

כדי להמחיש את הנגיעה הרחבה של HP, ציין ד"ר עציוני, "לאחרונה פתחנו בישראל קורס ראשון מסוגו, לטובת מפתחי אפליקציות SDN. אנו מציעים ללקוחות כיום חנות אפליקציות SDN, בו הם יכולים למכור את פתרונות התקשורת שלהם בחנות של HP. כבר כיום נמצאות בחנות מספר חברות ישראליות, שאחת מהן תציג בכנס. זו דוגמא ליכולת הרחבה שלנו הן בצד האפליקציה והן בצד התשתית ולחיבור בינהן המייצר ערך עסקי רב".

הרגל השלישית, אמר עציוני, "היא בעולם התקשורת. על מנת שהדטה סנטר יוכל לפעול בצורה המיטבית, נדרשת תשתית תקשורת יציבה ואמינה, המאפשרת גמישות תפעולית, תוך התממשקות ליצרני תקשורת אחרים ושילוב ביניהם. כלי HP בתחום התקשורת מאפשרים זאת. כך למשל, IMC, תוכנה לניהול התקשורת בארגון, מאפשרת ממשק ניהולי אחד לכל היצרנים, Wireless ו-LAN, ובכך משחררת את הלקוח הארגוני מהמציאות הקיימת של ריבוי כלי תקשורת בארגון ומתלות ונעילה ליצרן בודד".

"אחד היתרונות של רכיבי התקשורת של HP, לצד ההתממשקות עם רכיבי תקשורת אחרים, היא היותה מערכת פתוחה", ציין, "זאת בניגוד לספקיות תקשורת אחרות – שהתוכנה שלהם קניינית. לא אחת אנו נתקלים בלקוחות שרכשו פתרון קנייני נהדר לצורך מסויים, אך ברגע שהגיע צורך חדש, הם מצאו עצמם בבעיה של נעילה וחוסר פתיחות לפתרונות של יצרנים אחרים".

היתרון של HP הוא ראייה מקצה לקצה של עולם המיחשוב הארגוני החדש בו, הרישות מהווה תשתית מרכזית – ו-HP היא שחקנית משמעותית בו, סיכם ד"ר עציוני "ניקח את תחום הניידות כמשל. HP מסייעת ללקוחות בכניסה או התרחבות בעולם הנייד ממקום של יצרן תשתית, אפליקציה, סביבות פיתוח ואינטגרטור מוביל של פתרונות בתחום. HP היא יצרן יישומים לעולם הנייד, חלקם מפותחים בחטיבת התוכנה של החברה ביהוד. אותם יישומים מאפשרים גישה לאפליקציות הארגוניות מבוססות שירותי ווב, ומאפשרים חנויות יישומים ארגוניות. כך מתקבלת גישה פתוחה ומאובטחת לכלל היישומים הארגוניים על גבי הרכיבי מיחשוב הניידים. HP היא גם יצרן תשתית אלחוט מובילה, כלי ניהול לסביבות אלו וגם אינטגרטור של פתרונות משלימים מחברות שונות.

ראיה כוללת מקצה לקצה של עולם התקשורת – היתרון המרכזי של HP ורכיב קריטי לתכנון והקמה נכונים של התשתית המאפשרת את ההצלחה העסקית בשנים הקרובות.

אירועים קרובים