תוכן שיווקי

לקראת שבוע אורקל | 20 שנים של מקצוענות ולמידה עם ערך עסקי וארגוני ייחודי

05/11/2013 13:10

מאת הילל יוסף

"שבוע אורקל הוא ייחודי בעולם. פיצחנו את הצורך של אנשים בענף ה-IT המקומי לשדרג את עצמם בהיבט הידע וההתמקצעות תוך יצירת ערך עסקי וארגוני מוכח", כך אומרים אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק אורקל (Oracle) ישראל, וזיו מנדל, מנכ"ל משותף ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס, בראיון משותף לקראת האירוע, הנערך זו הפעם ה-20.

מנדל נזכר בפעם הראשונה שהאירוע התקיים, ב-1994: "בתחילת שנות ה-90 ג'ון ברייס הדרכה, כנציגת אורקל בישראל, הייתה עורכת מגוון רחב של כנסים שיווקיים ומקצועיים ללא תשלום. אז עלה הרעיון לערוך שבוע של סמינרים לימודיים כקורס של יום אחד, קרי סדרה של סמינרים שמייצרים החזר השקעה לארגון ולעובד על ידי מתן ידע ייחודי ומעשי בכל שלל הטכנולוגיות שאורקל מציעה ללקוחותיה. הכנס הראשון נערך עוד בטרם אורקל העולמית פתחה את חברת הבת אורקל ישראל. נרשמו אליו כ-600 איש והוא נחשב להצלחה רבה".

"הקסם של הכנס הוא בהמשכיות שלו", קובע שפיגלמן, "הוא חווה משברים וגם הצלחות. בשנה שעברה שבוע אורקל התקיים בצל מבצע 'עמוד ענן', ולמרות הכל – נחל הצלחה. שבוע אורקל מעיד על חלק מהחוסן של תעשיית ה-IT בישראל". לדבריו, "המדובר בכנס הגדול והמושקע ביותר בארץ, בהיבטים של איכות כוח האדם שמרצה, ממעבדות הפיתוח, סיפורי לקוח ומומחים לתחומים השונים. הכנס הפך לשם דבר, עם השתתפות של יותר מ-2,000 איש בו, הלוקחים חלק ב-160 סמינרים שונים".

זיו מנדל על המשקל, לצדו של אילן שפיגלמןמנדל נזכר כי "בתקופת התפוצצות הבועה והמשבר הגדול בשנת 2001, נוצר החשש סביב כמות הנרשמים. לשמחתנו, היה רישום נאה והכנס המשיך במומנטום הצמיחה וההתפתחות שלו וכל זאת בגלל שמדובר בפלטפורמה המייצרת ערך גבוה המשדרג את מקצוענות העובדים ויוצר בהם מוטיבציה חיובית".

נוסחת ההצלחה, אומר מנדל, "מבוססת, בראש ובראשונה, על איכות האנשים הגבוהה משני הצדדים, על המוטיבציה והרצון לחדש, להשפיע ולהוביל כל העת. לשתי החברות יש עניין משותף לקידום ה-IT בישראל בכלל וטכנולוגיית אורקל בפרט. יצרנו במהלך שני העשורים חברות, שותפות, אמון הדדי ונאמנות. כשכל אחד מהצדדים מוסיף את החוזקות שלו, ניתן לעבוד בהרמוניה וקוהרנטיות אמיתית".

"אני ממליץ בחום לכל אחד שנמצא בשותפות לא להתחשבן ולכבד האחד את השני", אמר מנדל, "השתדלו לתת הרבה יותר ממה שאתם מקבלים, והכי חשוב – צרו חברות שמתבססת על אמון, שקיפות והגינות". שפיגלמן מוסיף כי "תמיד יש לחשוב על הצד השני איך הוא יוצא נשכר משיתוף הפעולה. שים את עצמך בצד השני ותדאג לו. אם תעשה זאת, זה תמיד יעבוד לטובת שני הצדדים, וכולם ייצאו נשכרים".

מימין: זיו מנדל ואילן שפיגלמןמנדל נזכר ברגעים קטנים שאירעו במהלך השנים: "בשנה הראשונה שעבדתי עם אילן התחלתי את המסע האישי שלי להורדת המשקל. מאחר ואילן ידע שאני נלחם בקלוריות המיותרות, הוא הפתיע אותי בתום הכנס עם ארגז במשקל עשרה ק"ג של ירקות. המחווה היפה הזו העידה על החדות ושימת הלב לפרטים הקטנים במערכת היחסים הזו". שפיגלמן נזכר כי "קיימנו את פסטיבל ה'ג'אנק מייל' הגדול שערכנו, כמו גם אירוע ה'פיק-אפ' בר בנמל ת"א – אירוע במסגרתו זכתה אחת מהעובדות שלנו להכיר את בן זוגה. בכל אחד מהאירועים הללו היה לנו חשוב לרתום את כלל הציבור לעשייה שלנו, ולאפשר לכל אחד ואחת לקחת חלק בפרויקטים ובאירועים הגדולים שעשינו".

"עברנו משברים, עליות ומורדות", מסכמים מנדל ושפיגלמן, הצלחנו להקים קבוצה הפועלת בלי אגו, למען מטרה באופן ממוקד".

אירועים קרובים