תוכן שיווקי

סקר דלויט: מנהלי ה-HR רוצים שהפתרונות החדשים לניהול ההון האנושי בארגון יהיו משולבים, מהירים וידידותיים

27/06/2013 16:30

סקר חדש של חברת המחקר Bersin by Deloitte, המתמחה במחקרים בתחום ניהול משאבי האנוש, מגלה כי 76% מהמנהלים המתכננים לרכוש או לשדרג את מערכות התוכנה לניהול ההון האנושי בארגונם, מחפשים אחר פתרונות טכנולוגיים מהירים יותר וכאלה שיעניקו פתרון טוב יותר לבעיות הניצבות בפניהם. 73% שואפים במהלך להנות גם משיפור ממשי בחוויית המשתמש. על פי הסקר, מרבית הנשאלים (57%), הנמנים על קוראי מגזין HR Executive ועל מסד הנתונים של Bersin, מתכוונים לרכוש תוכנה חדשה ב-18 החודשים הקרובים, כשרבים מהם (61%) מדווחים כי הם גם יחליפו מערכות קיימות וגם ירכשו פתרונות תוכנה חדשים.

"לאחר שנים של הידוק חגורה, מקצועני ה-HR, מתחילים לחפש פתרונות תוכנה חדשים כדי שיסייעו להם בניהול  ההון האנושי בארגון", אומרים עורכי הסקר, שבדק את עמדתם של מנהלי משאבי אנוש העומדים בפני רכישה, או החלפה של מערכות התוכנה בארגון, המשמשות הן לניהול משאבי אנוש והן לניהול הכישרונות והכישורים (Talent Management).

על פי הסקר, 20% מהנשאלים דיווחו כי הם מתכוונים להחליף את התוכנות הייעודיות הקיימות, בעיקר לניהול הלמידה, גיוס והערכת עובדים, במערכת אינטגרטיבית כוללת ומקיפה לניהול הכישרונות והכישורים בארגון. בסיבות העיקריות למהלך ציינו 68% את הצורך ב"שיפור חוויית המשתמש", 61% ציינו כי הדבר נובע מכך שהפתרונות הקיימים לא משתלבים היטב עם שאר מערכות המחשוב בארגון ו-55% ציינו כי הם מחפשים פתרונות טכנולוגיים חדשים, מהירים וטובים יותר. 48% ציינו כי הסיבה היא בחוסר היכולת שלהם לבצע ניתוחים שונים באמצעות היישומים הקיימים.

"המגמות עליהן מצביע הסקר הופכות להיות שכיחות יותר ויותר גם בארץ", אומר יצחקי קורן, סמנכ"ל השיווק בסינריון, המתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון. "ארגונים רבים מנהלים תהליכים ממוחשבים של הערכת עובדים. זהו הבסיס לתהליכים נוספים כגון ניהול הלמידה, תמריצים ותגמול, זיהוי הטאלנטים ותכנון "יורשים" ועתודה ניהולית. ככל שצרכי הארגון מתפתחים, מתקדמים והופכים למורכבים יותר, נדרשות מערכות מקיפות, משולבות וידידותיות למשתמש. גם אם ארגונים מתכננים להתחיל ב-basic, מוטב שיסתכלו לטווח הארוך ויבחרו בפתרונות שיוכלו לגדול יחד איתם".

"החידושים האחרונים בעולם התוכנה הביאו עימם ממשקי משתמש חדשניים גם לתוכנות ה-HR", אומרים עורכי הסקר. "ובאמת, אלו פתרונות ידידותיים למשתמש, עם יכולות שימוש במובייל וברשתות החברתיות,וכוללים כלי ניתוח נתונים ומדידה מתוחכמים יותר, משולבים יותר וקלים יותר בשימוש. זה כבר לא עניין של 'nice-to-have', אלא 'have-to-have'".

אירועים קרובים