סופית: הושלמה העברת השליטה בפרטנר מידי סקיילקס של אילן בן דב לחיים סבן

סבן ירכוש 30.73% ממניות פרטנר תמורת תשלום מזומן בסך 250 מיליון שקלים לסקיילקס ותשלום מלוא החוב של סקיילקס להאצ'יסון בסך 300 מיליון דולרים ● רמי רוזן, הראל פיננסים: "פרטנר עשויה ליהנות מיתרון יחסי אמיתי מול סלקום, ערב פתיחת השוק הסיטונאי לתחרות וכניסה לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית"

סקיילקס הודיעה לבורסה בחצות שבין יום שישי לשבת על חתימה סופית על עסקת העברת השליטה בפרטנר לידי חיים סבן, שיהפוך לבעל השליטה העיקרי בחברה, וזאת לאחר קבלת אישור הדירקטוריון של סקיילקס לעסקה.

סבן ירכוש 30.73% ממניות פרטנר תמורת תשלום מזומן בסך 250 מיליון שקלים לסקיילקס ותשלום מלוא החוב של סקיילקס להאצ'יסון בסך 300 מיליון דולרים. בנוסף, סקיילקס תהיה זכאית לקבל את חלקה היחסי בדיווידנד העתידי שתחלק פרטנר בגין רווחי שנת 2012 עד ליום המכירה.

העסקה צפויה להקל על סקיילקס בזכות הזרמת המזומנים, שיאפשרו לה לפרוע את חובותיה בשנה הבאה. לדעתו של האנליסט רמי רוזן, מנהל מחקר בהראל פיננסים, "העסקה מצוינת עבור בעלי המניות של פרטנר, לאור הערך המוסף שפרטנר יכולה ליהנות ממנו בזכות בעל בית חזק ומקושר כמו חיים סבן".

עוד מוסיף רוזן, כי "פרטנר עשויה ליהנות מיתרון יחסי אמיתי מול סלקום, ערב פתיחת השוק הסיטונאי לתחרות וכניסה לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית. כל הדברים האלה חשובים במיוחד בשוק תחרותי כמו תחום הסלולר, שבו ה-ARPU הולך ויורד מדי רבעון ושיעור הרווחיות נמצא במגמת שחיקה. העסקה טובה מאוד גם עבור בעלי המניות והאג"ח של סקיילקס, אשר מצבם לאחר העסקה הוא משופר לעין ערוך ממצבם לפניה".

ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר בדש ברוקראז', הביע גם הוא דעה חיובית על העסקה, וציין כי "המשמעות לטעמנו היא חזרה לשפיות של הענף. עם כל הכבוד לגולן טלקום ומתוך הבנה שהוט אמורה לשרת חוב לא קטן, אנו מאמינים שהחברות המהוות את החלק העיקרי של הענף תמשכנה לפעול מתוך מחשבה על העתיד התפעולי שלהן בלבד, הכולל השקעות והתאמות מהירות יחסית של מבנה העלויות למבנה ההכנסות בענף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים