תוכן שיווקי

הסטארט-אפ הטכנולוגי-חברתי כל-זכות מעורר עניין בארה"ב

כשנתיים לאחר עלייתו לאוויר, חצה כל-זכות, אנציקלופדיית הזכויות של ישראל, רף של 100 אלף משתמשים בחודש

29/10/2012 13:52

הסטארט-אפ הטכנולוגי-חברתי הישראלי כל-זכות זכה לחשיפה מול גופים שונים בארה"ב שמתעניינים בבניית יוזמות במודל דומה. כל-זכות הוא מיזם חדשני שמטרתו לצמצם את חוסר המודעות לזכויות בישראל. המיזם הוקם לפני שלוש שנים על מנת לכתוב ולהפיץ את "ויקיפדיית הזכויות" של ישראל, ובימים אלה חצה האתר את רף 100 אלף המשתמשים בחודש.

כל-זכות הוקם ב-2010 כמיזם ללא כוונות רווח (חברה לתועלת הציבור) על ידי שני יזמים טכנולוגיים: ארז פרלמוטר – שמכהן כיו"ר כל-זכות ובנוסף כיזם ומנכ"ל של הסטארט-אפ דופה מיוזיק , ואמתי קורן – לשעבר יזם ומנכ"ל חברת תפנסופט, שנמכרה לחברת מרקורי ב-2006. אמתי משלב עבודה חלקית ב-HP Software יחד עם ניהול מלא בהתנדבות של המיזם.

אמתי קורן: "לפני שיצאנו לדרך בדקנו אם קיימים מיזמים דומים בעולם ולא מצאנו. בשנה שעברה נפגשנו עם ג'ימי ויילס, מייסד ויקיפדיה, שאהב מאוד את הרעיון מאחורי המיזם והבטיח לסייע בשכפולו למדינות אחרות, ובאחרונה קיבלנו מספר פניות בנושא מארה"ב. זהו מיזם פורץ דרך בתחום הזכויות שיש ביכולתו ליצור שינוי משמעותי בחיי כל אדם. הצלחת כל-זכות עשויה לקדם מיזמים מסוג זה בארצות שונות, ונשמח לשתף יזמים בעולם בניסיון שלנו".

מאגר הידע בכל-זכות הינו תוצר של שיתוף פעולה של עשרות ארגונים מומחים בתחום הזכויות בישראל, שנרתמו יחדיו ליצירת "ויקיפדיית הזכויות" של ישראל.  מטרתנו לאפשר לכל אדם, בכל נקודת זמן בחיים, להבין מה הן זכויותיו ולממשן בין אם התחתן, איבד את עבודתו או חלה. האתר שוחרר לשימוש הציבור בסוף 2010. בין עולמות התוכן הקיימים בו כיום: תעסוקה וזכויות עובדים, בריאות ומחלות, דיור ושיכון, זיקנה, חינוך, סטודנטים, זכויות ניצולי שואה, אנשים עם מוגבלויות, אנשים החיים בעוני, משפחות חד-הוריות, עולים, עובדים זרים ועוד.

המערכת מיועדת לשרת את כלל ציבור משתמשי האינטרנט בישראל ובמקביל משקיעה באלו העוסקים באופן יום יומי בהנגשת הזכויות: עובדי ומתנדבי המגזר השלישי ועובדי הממשל הבאים במגע עם צרכני הזכויות (רווחה, חינוך, בריאות וכו'). באתר יש כיום קרוב ל-3,000 ערכים ועוד מאות בתהליכי כתיבה. בנוסף, באחרונה הושק כל-זכות בערבית שכבר כולל למעלה מ-400 ערכים. לצד דירקטוריון החברה הוקמה מועצה ציבורית בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יצחק זמיר.

לדברי אמתי, כל-זכות מהווה הזדמנות מעולה לשילוב יזמות טכנולוגית ומעורבות חברתית. "אנחנו מחפשים מתנדבים לפרוייקטים טכנולוגיים בסביבת MediaWiki, Google Analytics, Mobile ועוד, והתחלנו גם תהליך של Crowd Funding. נשמח גם לקבל סיוע מכל אחד, לפי יכולתו".

אירועים קרובים