צה"ל יוצא לפרויקט איסוף ושליטה ובקרה בגבול הצפון בהיקף עשרות מיליוני שקלים

הפרויקט, שיסתיים במהלך השנה, כולל החלפת מצלמות האיסוף של התצפיתניות בגזרת הצפון והטמעת טכנולוגיה חדשה שתסייע להן לזהות איומים שונים ● המידע על האיומים יועבר גם למפקדים בשטח ובמטה, ובמידת הצורך - גם לגורמים מעבר לפיקוד הצפון ● גורם בכיר בצה"ל אמר שהמערכת המוטמעת תביא לשיפור ההיערכות של צה"ל בגבול הצפוני ושעם סיום הפרויקט בפיקוד הצפון הוא יוטמע בקווי גבול נוספים

צה"ל יוצא לפרויקט איסוף ושליטה ובקרה בגבול הצפון – כך נודע לאנשים ומחשבים. הוא צפוי להסתיים במהלך השנה והיקפו עומד על עשרות מיליוני שקלים.

הפרויקט מבוצע בשיתוף פעולה של חטיבת התיקשוב וחטיבת הטכנולוגיה בזרוע היבשה עם חיל האיסוף (מה שכונה בעבר מודיעין שדה), אף הוא בזרוע היבשה. האינטגרטור של הפרויקט הוא אלביט מערכות.

במסגרת הפרויקט מבוצעות החלפות של מצלמות האיסוף של התצפיתניות בגזרת הצפון ומוטמעת טכנולוגיה חדשה שתסייע להן לזהות איומים שונים. הטכנולוגיה מכונה "מרס" והיא משלבת חמש עמדות תצפית בתוך יחידת תצפית אחת. ייחודה הוא ביכולת "להקפיץ" תמונה חריגה, דוגמת תנועה חשודה, גורם חשוד או הטמנת מוקשים, ולהתריע על כך בפני התצפיתנית שבמשמרת.

לצד מערכת התצפית תשודרג מערכת השליטה והבקרה בפיקוד הצפון, כך שמיד עם הדיווח על אותה תמונה חריגה, החמ"לים (חדרי המלחמה) של המפקדות ברמות השונות בגזרת הצפון יקבלו עדכון בזמן אמת. בנוסף, תורחב הפצת המידע מעבר ל-"צרכנים" בחמ"לים וכך יוכלו גם, לדוגמה, מפקדי החטיבות בפיקוד הצפון לקבל את אותו מידע חזותי, מה שיאפשר להם לשלוט בצורה טובה יותר על ניהול האירוע מרחוק. אם יוחלט שהמידע שנאסף חשוב מספיק, הוא יועבר אל מעבר לפיקוד הצפון – למשל, לחיל האוויר, אגף המודיעין, פיקוד העורף ומשטרת ישראל.

עוד תיבנה במסגרת הפרויקט תשתית תקשורת ומחשבים לשינוע המידע בזמן אמת.

גורם בכיר בזרוע היבשה העריך לאנשים ומחשבים, כי המערכת המוטמעת תביא לשיפור ההיערכות של צה"ל בגבול הצפוני. הוא הוסיף, כי עם סיום הפרויקט בפיקוד הצפון הוא יוטמע בקווי גבול נוספים במדינה.

מערכת השו"ב והאיסוף היא רק חלק מההיערכות של צה"ל על גבול הצפון, לצד גדר הגבול, שמשמשת כמכשול העיקרי. המערכת המוטמעת היא חלק מהתפיסה של היתוך מידע שקיימת בצבא בשנתיים האחרונות, לפיה נדרש לבצע במידע כמה פעולות: שיתוף המידע לרוחב בין גורמים שונים בזרועות הצבא, שיתופו לעומק בין הדרגים השונים בשטח ובמפקדות, שילוב של סוגי מידע, חלוקה של המידע לגורמים הרלוונטיים, על מנת למנוע מצב של היצף מידע שלא במקומו לגורמים השונים, והפצתו בזמן אמת. המערכת החדשה תשולב בתפיסה הצה"לית לפיה נדרש לבצע אינטגרציה בין סוגי המידע השונים – מידע נתונים מובנה ובלתי מובנה יחד עם מידע מבוסס תמונות וקול – והפיכתו לתוצר מידע בעל יכולת לספק למקבלי ההחלטות בדרגים השונים ערך רב יותר.

הירשמו עכשיו לוועידת העסקים C5Israel 2012

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים