בועז יהודה, מנכ"ל גטר טק: "למרות אתגרי האבטחה, הענן יחדור לארגונים כפי שקרה עם מהפכות אחרות בעבר"

"הענן הינו התפתחות נוספת וטבעית בעולם המיחשוב. המודל מזכיר את עידן המיינפריים - מסופי מחשב שמחוברים למחשב המרכזי", אמר יהודה, שהיתה זו הופעת הבכורה שלו כמנכ"ל גטר טק, בפאנל שנערך בנושא במסגרת מפגש הבכירים השנתי של C3 ● מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions: "יש כבר התחלות ברורות של ענן ציבורי ודוגמאות רבות של ענן פרטי, הפועל על גבי מערכות וירטואליות למיניהן" ● אבנר פליגמן, דל ישראל: "היכולת לנהל באופן אופטימלי סביבות IT מהווה יתרון עסקי גדול מאוד, המביא בסופו של דבר לזמינות גבוהה"

"למרות אתגרי האבטחה שקיימים במעבר למיחשוב ענן, אנו מאמינים כי הוא יחדור לארגונים, כפי שקרה עם מהפכות טכנולוגיות אחרות שקרו בעבר", אמר בועז יהודה, מנכ"ל גטר טק. יהודה אמר את הדברים בפאנל בנושא וירטואליזציה, שנערך במסגרת מפגש הבכירים השנתי של C3 – פורום הבכירים של אנשים ומחשבים. המפגש התקיים בסוף השבוע האחרון בעיר בוקרשט שברומניה.

לדברי יהודה – שהיתה זו הופעת הבכורה שלו כמנכ"ל גטר טק, "הענן הינו התפתחות נוספת וטבעית בעולם המיחשוב. המודל מזכיר את עידן המיינפריים – מסופי מחשב שמחוברים למחשב המרכזי. אז דובר היה על חדר מחשב, ואילו היום ה-'מיינפריים' נמצא ברשת והמסופים הם כל דבר ממחשב PC ועד מכשירי קצה ניידים".

"אנחנו מאמינים שהשימוש האינטנסיבי יעשה בהתחלה על ידי ארגונים קטנים", סיכם יהודה וציין, כי גטר טק מציעה שרת מדפסות בענן, שמאפשר לארגונים קטנים לשלוח מרחוק פקודות הדפסה דרך השרת למדפסות בארגון.

דורון קרופמן, מנהל הפעילות של APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק, סיפר בפאנל כי החברה מקדמת פתרונות למגמות גלובליות, המסייעים לחיסכון ניכר בעלויות של מרכזי המיחשוב באמצעות מעבר הארגונים לווירטואליזציה מלאה. "המענה האיכותי ביותר הוא תכנון מרכזי נתונים המותאמים למודל העסקי של הענן. מדובר בתכנון קריטי, מכיוון שמרכזי הנתונים יהיו בעתיד צפופים ביותר, גמישים במיוחד ואוטומטיים לחלוטין".

דורון קרופמן, מנהל הפעילות של APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריקלדברי מאיר גבעון, מנכ"ל GIV Solutions, "יש כבר התחלות ברורות של ענן ציבורי ודוגמאות רבות של ענן פרטי, הפועל על גבי מערכות וירטואליות למיניהן". בהתייחסו לאפליקציות, אמר גבעון, כי לדעתו הן צריכות להיות מותאמות לתצורה העונה לדרישות הסף של הלקוח, שמצפה ליכולת מימוש של תוכנת מדף ארוזה, אך מצד שני רוצה גמישות מקסימלית לצרכיו. הוא ציין, כי GIV החלה לספק באחרונה את Inofr EAM – מערכת ERP לוגיסטית לסביבת ענן פרטי או ציבורי.

שמעון הפילוני, מנהל המכירות לשותפים העסקיים בחטיבת המוצרים של HP ישראל, אמר בפאנל כי "יש להבדיל בין אבטחת מידע בסביבה וירטואלית ופיסית, לבין האוטומציה המשולבת בהקמת סביבות וירטואליות בענן". הוא ציין, כי קיים חשש בקרב הלקוחות באשר לסוגיית אבטחת המידע בשכבת המיחשוב המארחת את המידע שלהם, ואמר כי "האתגר המרכזי הוא לבודד VMs שונים על אותו Hypervisor (שכבת השרתים המארחת), אך ל-HP יש חבילת פתרונות בנושא זה. אין ספק שגם אם הסביבה היא וירטואלית לחלוטין, עדיין נותר הצורך לנהל שרתים פיסיים, כך שאין ברירה: אנו עדיין צריכים לנהל שתי סביבות שרתים".

שמעון הפילוני, מנהל המכירות לשותפים העסקיים בחטיבת המוצרים של HP ישראלאבנר פליגמן, מנהל מוצר ב-דל (Dell), התייחס לתחרות המתפתח בשוק בין מיקרוסופט (Microsoft) ובין VMware, בעקבות ההכרזה על גרסת חלונות סרבר 2012. לדבריו, הפתרון של דל הוא מתן חופש בחירה, על בסיס טכנולוגיית ה-Open שהיא מובילה כבר שנים, "אם זה דרך כלי הניהול הייחודיים של היצרנים, או האפשרות לנהל את שני המוצרים ממקום אחד דרך תוכנת VIS".

מאיר גבעון, מנכ"ל GIV. צילום: קובי קנטורבהתייחסו לשאלה שנשאלה בפאנל, האם קל יותר לנהל סביבה וירטואלית מסביבה פיזית, אמר פליגמן כי "היכולת לנהל באופן אופטימלי סביבות IT מהווה יתרון עסקי גדול מאוד, המביא בסופו של דבר לזמינות גבוהה. דל מאפשרת לנהל את שתי הסביבות מפלטפורמה אחת".

בפאנל השתתפו גם גיא מאור מסימנטק (Symantec) ישראל, שי עובדיה ממטריקס, דורון הראל מכלנית, אילן שפיגלמן מאורקל (Oracle) ישראל ואלי משה מנט-אפ (NetApp) ישראל. הפאנל נערך במתכונת שבה המנמ"רים הפנו שאלות לספקים. בין המנמ"רים ששאלו: אילן ינובסקי דואר ישראל, חן עמרם אגד, מאיר מושקהאורמת ושי כהןבזק אונליין.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לרומניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים