צורי חורין, נס: "הרגולציה גוזלת כשליש מהתקציב ומכוח האדם של ה-IT במגזר הפיננסי"

"יש רגולציות פנימיות-מקומיות, מהמפקח על הבנקים ומהמפקח על הביטוח, ורגולציות חיצוניות-בינלאומיות", אמר חורין, סמנכ"ל בכיר ומנהל התחום הפיננסי בחברה ● לדבריו, "האתגר הגדול ביותר עבור הגופים במגזר הפיננסי הוא התמודדות מושכלת ומהירה במענה לכולן"

"מערכי המיחשוב בארגונים במגזר הפיננסי משקיעים עשרות אחוזים, לעיתים עד שליש מתקציבם ומכוח האדם שלהם, על מנת לעמוד בשלל הרגולציות שנוחתות עליהם", כך אמר צורי חורין, סמנכ"ל בכיר ומנהל התחום הפיננסי בנס (Ness) ישראל.

חורין פתח כנס שערכה נס ללקוחות במגזר הפיננסי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במרכז ווהל, ליד אוניברסיטת בר-אילן. מנחת המליאה המרכזית שלו הייתה שרון קורן, מנהלת מכירות ולקוחות למגזר הפיננסי בנס.

לדברי חורין, "הרגולציות מגיעות משני מקומות: רגולציות פנימיות-מקומיות, מהמפקח על הבנקים ומהמפקח על הביטוח, ורגולציות חיצוניות-בינלאומיות, דוגמת באזל 2, באזל 3 ו-SOX. האתגר הגדול ביותר עבור הגופים במגזר הפיננסי הוא התמודדות מושכלת ומהירה במענה לכולן. הרגולציות גוזלות משאבים רבים".

אתגר נוסף הניצב בפני הארגונים הפיננסיים, אמר חורין, הוא "התחרותיות הגדלה: כל אחד מהארגונים רוצה לבנות ערך מוסף ללקוח, להגדיל את הכנסותיו ואת נתח השוק שלו. ארגונים נדרשים לספק פלטפורמה רב-ערוצית ליצירת קשרים עם הלקוחות, לתת יכולת למעבר שקוף בין הערוצים".

"ההתייעלות מהווה אתגר נוסף", ציין, "כיוון שהעננה הכלכלית טרם חלפה. איש לא יודע מה יהיה והאם היא תחלוף. המחאה החברתית השפיעה אף היא על ארגונים, כמו גם על הרגולטור".

עוד אתגר שמנה חורין הוא "השינויים הטכנולוגיים הדרמטיים, שדורשים שינוי של פרדיגמות, ובמהירות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדבריו, "רוב מערכות הליבה בארגוני ביטוח ובנקאות הן בנות עשור ויותר, וקשה לתת עימן מענה לאתגרים הללו". הוא פירט כיצד נס שראל מסייעת לארגונים: "יש לנו היכרות מעמיקה עם התחום, ניסיון רב בהטמעת פרויקטים במגזר הפיננסי, תוך שימוש בכלים ממוכנים ופעילות ענפה בהלימה מהירה לרגולציות, באמצעות נס-גילון".

"אנחנו מציעים ליחידות ה-IT כמה אפשרויות להתייעלות", הוסיף חורין, "החל מהקמת מרכז פיתוח במודל Offshore מלא דרך בנייה והקמה של אתרי Nearshore ללקוחות וכלה במודל Offshore במרכזי הפיתוח של נס בבאר שבע, לוד ותל אביב, כמו גם במרכזי הפיתוח והתמיכה של נס בהודו".

חגי גולן, העורך הראשי של גלובס. צילום: קובי קנטורחורין הוסיף, כי "הרשתות החברתיות והמידע הרב המצוי ברשת בצורות שונות הוא אתגר לגופי השיווק, שמנסים להפיק ממידע זה יתרון עסקי. לנו, בנס, יש את הידע והניסיון מקצה לקצה לסייע לארגונים להתמודד מול עולם ה-Big Data, החל מייצוג מוצרים דרך ייעוץ למחלקות השיווק באמצעות חברת סינרג'י וכלה בפיתוח ויישום פרויקטים עם המומחיות של נס-גילון בעולם ה-BI".

"הגבינה זזה וכולנו חשים זאת", סיכם. "פרדיגמות משתנות וארגונים נדרשים להתמודדות בקנה מידה שונה. זה לא עוד אתגר טכנולוגי. תפקידה של קהילת ה-IT הוא לספק לארגונים מענה לפרדיגמות משתנות ואנחנו, בנס, יודעים לעשות זאת באופן מיטבי".

מפת השליטה על התקשורת בישראל
חגי גולן
, העורך הראשי של גלובס, תיאר את מפת השליטה על גופי התקשורת בישראל. הוא ציין, כי בשנות ה-90, הרגולטור רצה שתהיה הפרדה בין בעלים של גופי תקשורת קיימים לבין בעלות על ערוץ 2, ולמקום זה נכנסו בעלי ההון. הוא ציין שכל העיתונים מפסידים כיום כסף, למעט ידיעות אחרונות. לדבריו, "עולם הפרינט הולך ונעלם, אלא שהגסיסה שלו איטית מהצפוי, ומנגד, עוד לא נמצא המודל כיצד להרוויח מהאינטרנט".

סטיב וייטינג, מנהל פיתוח עסקי באלאריק. צילום: קובי קנטור"הרגולציה, שקיבלה רוח גבית מהמחאה חברתית, היא הגורם הכלכלי מספר אחת במשק", סיכם גולן. "הרגולטורים הם שליטי המשק: הם מושפעים ממה שנכתב עליהם בתקשורת ומגלים קשיחות, לעתים קשיחות יתר".

סטיב וייטינג, מנהל פיתוח עסקי באלאריק (Alaric), תיאר בראיון לאנשים ומחשבים את פעילות החברה בשני עולמות: זיהוי ומניעת הונאות כספיות וביצוע תשלומים מול כספומטים ובעולם הנייד. הוא ציין שנס ישראל החלה לייצג את אלאריק לפני חודשים וכי החברה צופה לפעילות רבה בתחום בארץ השנה.

לאחר מכן פוצל הכנס לשלושה מסלולים מקצועיים: מסלול חיסכון ארוך טווח, מסלול בנקאות ואשראי ומסלול שוק ההון. האירוע נחתם בהרצאתו של רו"ח ד"ר ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, בנושא "כלכלת ישראל – לאן?".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי גל

    הלקוחות גוזלים את שאר המשאבים צריך לבטל את הרגולציה ואת הלקוחות - הכי יעיל

  2. יובל

    צורי חורין, נס: "הרגולציה גוזלת כשליש מהתקציב ומכוח האדם של ה-IT במגזר הפיננסי" - ממה שראיתי בשנים האחרונות כמות כ"א בד"כ צומצמה.... אבל מה שכן, המשכורות של הבכירים עלו... אולי זאת הכוונה ב"גזילת תקציב"..

אירועים קרובים