והזוכים הם…

פרסים ב-13 קטגוריות שונות הוענקו הבוקר (א') במסגרת התחרות השנתית של אתרי האינטרנט והמובייל שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים ● פירוט הזוכים ונימוקי השופטים

פרסים ב-13 קטגוריות שונות הוענקו הבוקר (א') בתחרות השנתית לאתרי אינטרנט ומובייל,Webi 2011. התחרות נערכת זו השנה השביעית ברציפות על ידי קבוצת אנשים ומחשבים. טקס הענקת הפרסים נערך במלון שרתון תל אביב, בהשתפות נציגי הארגונים הזוכים. מנחה הטקס היה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים. במסגרת הטקס, הוענקו פרסים לאתר הבטוח ביותר לשימוש של ילדים, תשעה פרסים ייחודיים חוצי קטגוריות, אלוף האלופים בסלולר, ואתר האתרים – "אלוף האלופים".

בקטגוריית ביטוח ופיננסים זכתה מגדל חברה לביטוח. בנימוקי הזכייה כתב חבר השופטים, כי "מגדל הינה חברת הביטוח היחידה בישראל שמבטיחה ומקיימת לדבר אל לקוחותיה 'בשפה שכולם מבינים'. זאת, באמצעות שימוש במדיה אינטרנטית, עדכנית, חדשנית ומגוונת. אתר מגדל הוא בעצם פלטפורמה אינטרנטית רבת זרועות, החל מיישום סלולר וכלה בסדרה אינטרנטית קומית בנושאי ביטוח. פלטפורמת אינטרנט זו מקדימה את אתרי האינטרנט של מתחרותיה בהפרש ניכר". מגדל ניצחה את חברת הביטוח הראל, שהתמודדה מולה בשלב הגמר של התחרות.

בקטגוריית האשראי זכתה ויזה כ.א.ל, שגברה על לאומי קארד. בנימוקי חבר השופטים נכתב, כי "השנה, ויזה כ.א.ל חוזרת ונוטלת את ההובלה בתחום רווי התחרות. האתר שלה מאפשר קבלת מידע וביצוע פעולות בצורה ידידותית ביותר. בנוסף, נהנים לקוחות ויזה כ.א.ל מסטנדרט גבוה של זמינות ומהירות תגובה".

בתחום הבנקאות המקוונת זכה בנק הפועלים, זו השנה השלישית ברציפות. הוא גבר בתחרות על בנק לאומי. השופטים כתבו, כי "בנק הפועלים ממשיך להגשים את הסלוגן שלו, 'להיות ראשון זה מחייב', גם השנה. האתר ממשיך להגשים את הפוטנציאל העסקי הרב הגלום בתחום הבנקאות המקוונת. בנק הפועלים לא מפסיק לחדש ולהשיק שירותים פורצי דרך ללקוחותיו, למשל : 'פועלים connect', 'פועלים כמוני' – והרשימה עוד ארוכה. ההשקעה הרבה של בנק הפועלים עבור לקוחותיו בתחום האינטרנט והחשיבה העסקית המקורית, מציבה אותו כיום בשורה הראשונה של אתרי הבנקאות בעולם".

צוות השופטים בתחרות. מימין, שורה תחתונה: עו"ד אביב אילון, היועץ המשפטי של התחרות; פרופ' קרין נהון, מומחית לאינטרנט ולממשל; דורון אמיר, מומחה וארכיטקט בכיר בתחום טכנולוגית דוט.נט; ד"ר איתן לסרי, יזם אינטרנט, מנכ"ל אתגר פתרונות אסטרטגיים; עידו לוי, מנהל חברת הייעוץ גלובל מרקטפלייס ויו"ר חבר השופטים; גדעון כהן, יזם אינטרנט; ד"ר רונן יוכפז, CTO של וינושן (VeNotion Technologies); ד"ר חיים סטרז', מנהל תפעול, מדקס סקרין. שורה עליונה: גיל שפרלינג, מומחה לשיווק ומיתוג באינטרנט ובסלולר; רמי מוסקוביץ, שותף ב-AS IS, חברה לקידום אורגני של אתרים; ירון פדהצור, מומחה למסחר אלקטרוני ולשיווק באינטרנט; אודי סלנט, מומחה חווית משתמש (UX), אינטרנט ומובייל; אורן בסון, מנכ"ל אולמדיה, חברת ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור. צילום: קובי קנטור

לאומי טרייד זכה בקטגוריה מסחר שוק ההון בישראל, זו השנה השנייה ברציפות, לאחר שגבר על פועלים בשוק ההון. בנימוקי הזכייה צוין, כי "לאומי טרייד ממשיך להציג חדשנות עסקית וטכנולוגית ייחודית בישראל. השנה, בנק לאומי השיק מודולים חדשניים וייחודיים משמעותיים. האתר פונה לקשת רחבה של משקיעים, מאפשר ביצוע מסחר בקליק והוא בעל יתרונות ביחס למתחריו".

אתר הדרושים אול-ג'ובס (AllJobs) זכה בקטגוריית משאבי אנוש והשמה, לאחר שגבר על MIT. השופטים ציינו, כי "אתר אול-ג'ובס ממשיך להוביל, תוך הרחבת הפער ממתחריו. האתר מציג כלים מתקדמים למיון ולהתאמה של מועמדים, ויש לו שירותים ייחודיים. נדמה שכיום, הוא משמש כזירה המרכזית בישראל למציאת מקום עבודה חדש".

בשלב הגמר בקטגוריית ממשל ורשויות התמודדו אתר המפות הישראלי, שזכה, ואתר רכבת ישראל. "אתר המפות הממשלתי הינו מיחשוב ענן גיאוגרפי ממשלתי המרכז את מירב המידע הממשלתי והמוסדי אשר ניתן להביאו לידי ביטוי בצורה גיאוגרפית", נימק חבר השופטים. "האתר מאפשר לציבור גישה פשוטה באמצעות האינטרנט למידע גיאוגרפי מקיף, בזמינות גבוהה".

בקטגוריית אתרי הספורט התמודדו בשלב הגמר One וספורט 5, שזכה. "זו השנה השלישית ברציפות שאתר ספורט 5 ממשיך להתרחב ולהעניק חוויה עוצמתית לתכני ספורט רבים ומגוונים", כתבו השופטים. "נראה שהוא מקדים את מתחריו, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת תכנים ויכולות".

בין קופות החולים זכתה שירותי בריאות כללית. לדברי השופטים, "נראה ששירותי בריאות כללית מהווים את חוד החנית בתחום הרפואה המקוונת בישראל ובתת תחומים מסוימים – גם בעולם. התוצאה הינה אתר בעל ממשק משתמש ידידותי, זמינות מלאה, זמן תגובה מהיר ושירותים ייחודיים".

בקטגוריית אתרי התיירות והנופש התמודדו בשלב הגמר גוליבר, שזכה, ואיסתא. "תחום התיירות המקוונת נחשב תחרותי במיוחד. לאחר היעדרות ארוכה, גוליבר חוזר וכובש את הבכורה", ציינו השופטים. לדבריהם, "גוליבר מציג  פתרון מלא בתחום התיירות המקוונת, תוך מתן דגש על אפשרות לביצוע פעולות וקבלת אישור מקוון להזמנות".

בתחום הסלולר זכתה אורנג', לאחר שניצחה את פלאפון. השופטים ציינו, כי "בכל שנה, התחרות בתחום הסלולר היא צמודה. השנה, אורנג' נטלה את ההובלה. אורנג' מציגה אתר רב שירותים, בעל ממשק משתמש ידידותי, תוך יצירת חוויית גלישה נפלאה ללקוחותיה".

יס (yes) גברה על הוט (HOT) בקטגוריית התקשורת והמדיה. בנימוקים לזכייה נכתב, כי "ניכר ש-יס מציבה את ערך השירות ללקוחותיה במקום הראשון. החברה משקיעה רבות בתחום מערך השירות המקוון. הדבר בא לידי ביטוי באתר מוביל בתחומו, נוח מאד לשימוש ומתקדם מבחינה טכנולוגית".

אתר זאפ זכה בקטגוריית אתרי השוואת המחירים, לאחר שניצח את אתר Kama. "האתר שהמציא את קטגורית השוואת המחירים ממשיך להוביל בגאון את הענף בישראל. זאפ לא קופא על שמריו וממשיך להשתפר ללא הרף, התוצאה משרתת המוני לקוחות ותורמת לצרכנות נבונה", כתבו השופטים.

בקטגוריית הרשויות המקומיות גברה עיריית חולון על עיריית חיפה. "זו השנה השנייה ברציפות שאתר עיריית חולון שומר על מקומו בפסגה", נכתב בנימוקי חבר השופטים. "האתר מאפשר ביצוע פעולות רבות בצורה מקוונת, בצורה פשוטה וידידותית. נדמה שעיריית חולון השקיעה רבות באתר אינטרנט חדשני ומתקדם לטובת תושבי העיר ולא שכחה גם את ילדי חולון, ומטפחת עבורם אתר ילדים ידידותי וייחודי".

פרסים על הצטיינות מיוחדת

במהלך הטקס אף הוענקו פרסים על הצטיינות מיוחדת. באחד מהם זכה האתר של יד ושם. בנימוקי השופטים לזכייה נכתב, כי "אתר יד ושם משמש כאות ומופת לאתרי אינטרנט בישראל. האתר מכיל כמות עצומה של תכנים, המאורגנים בסדר מופתי. בנוסף, הוא משרת מבקרים רבים מעשרות רבות של מדינות".

האתר של הבורסה לניירות ערך זכה אף הוא בפרס על הצטיינות מיוחדת. השופטים כתבו, כי "האתר מבסס את מעמדו כשחקן חשוב ומשמעותי בזירת אתרי שוק ההון בישראל. הוא מעניק נתונים כלכליים עדכניים ותיק אישי, ונהנה מממשק משתמש ידידותי במיוחד".

פרסיים ייחודיים

פרסים לאתרי ה-SME/SMB הטובים ביותר הוענקו בטקס לשלושה אתרים. הראשון הוא אתר Otipo, עליו כתבו השופטים, כי הוא "מעניק פתרון מקוון, חכם ומהיר לסידור משמרות בבתי עסק שונים. האתר נהנה מממשק ידידותי ביותר, המקל על המשתמש".

עוד זכה אתר Facediz, שלדברי השופטים "מאפשר לכל אחד לבנות דפי פייסבוק (Facebook) מעוצבים בקלות וללא צורך בידע מוקדם".

הזוכה השלישי הוא אתר קרוקס ישראל. "האתר משמש כחנות המקוונת של המותג המפורסם. הוא נהנה מממשק ידידותי ונוח ומרכישה מקוונת של מגוון עצום של דגמים", כתבו השופטים.

שני פרסי הצטיינות הוענקו לאתרים הבטוחים ביותר לילדים. בנימוקי השופטים לבחירתם באתר בריינפופ הם ציינו שיוצר את האתר "צוות של אנשי חינוך, אנשי מדע ומומחי תוכן מקצועיים, ובהם רופאים, מדענים, מורים ומעצבים גרפיים. בריינפופ הישראלי הושק ב-2005 ומתמחה בפיתוח תוכן ישראלי מקורי ואקטואלי לילדים. האתר משמש כסביבה בטוחה ומרחיבת אופקים לילדים".

פרס נוסף הוענק לאתר מוגובי מבית וואלה! "מוגובי הינו האתר הבטוח לילדים באינטרנט, גם בשנת 2011", נכתב. "זהו עולם וירטואלי חווייתי לילדים באינטרנט, שמעשיר את החווייה התרבותית של הגולש, תוך שמירה על סטנדרטים מחמירים של הגנה על פרטיות וטיפוח הקשר החברתי בין הילדים".

יישומי ווב 2.0 הטובים ביותר

שני אתרים זכו בתואר "האתר בעל יישומי ווב 2.0 הטובים ביותר". על אחד האתרים הזוכים, באליגם, כתבו השופטים שהוא "מאפשר קנייה חברתית, תוך יצירת חוויית קנייה מעולה, הן באינטרנט והן בסלולר. האתר מקפיד להתפתח ולחדש לקהל לקוחותיו, ויש לו שירותים נוספים, כגון 'בא לי עכשיו', שאותו השיק באחרונה".

עוד זכה בקטגוריה זו אתר איסתא. השופטים נימקו את הזכייה בכתבם, כי "אתר איסתא הינו אחד האתרים המתקדמים והחדשניים בתחומו. האתר מציג שלל כלים וטכנולוגיות ווב תוך שיתוף פעולה עם מיטב מובילי התיירות העולמיים. כל זאת מאפשר ללקוחות איסתא שירות ואפשרויות כיד המלך".

האתר בעל השימושיות וחוויית המשתמש הטובה ביותר

פרס האתר בעל השימושיות (Usability) וחוויית המשתמש הטובה ביותר הוענק לבנק הפועלים. "זו השנה השנייה ברציפות שבנק הפועלים קוטפים פרס יוקרתי זה", ציינו השופטים. "אין כיום ספק שחוויית הלקוח הינה מדד משמעותי ביותר בהצלחת אתר אינטרנט. אתר בנק הפועלים מעניק חווית משתמש מעולה, תוך התמקדות בשירותים המעניקים ערך מוסף ללקוחותיו. האתר מכיל כלים חדשניים רבים המאפשרים ביצוע פעולות בצורה תכליתית ומהירה, כגון אשף הפיקדונות והחסכונות".

האתר הירוק

פרס האתר בעל יישום האינטרנט הירוק (Clean Internet) האפקטיבי ביותר למען איכות הסביבה הוענק ל-Greenware Technologies. בנימוקיהם כתבו השופטים, כי "החברה מיישמת פתרונות תוכנה ייחודיים וירוקים, שמאפשרים חיסכון והתייעלות בתחום המחשבים ומשלבים שמירה על איכות הסביבה. אתר החברה נוח ופשוט לשימוש".

בפרס האתר/ארגון בעל הפלטפורמה הדיגיטלית (רב-ערוצית) הכוללת הטובה ביותר בישראל זכה בנק לאומי. "הבנק ממשיך ומפתח בהצלחה את לאומי דיגיטל ומשיק סידרת יישומים המאפשרים קשר ישיר עם לקוחותיו, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות", ציינו השופטים.

פרס האתר המרושת והמשתף ביותר הוענק לאתר חדשות ערוץ 2. "זו הפעם השנייה שבה מוענק פרס יוקרתי זה במסגרת התחרות", נכתב בנימוקי הזכייה. "מדובר בקטגוריה עמוסה וצפופה במיוחד. ניכר שמתכנני ומובילי האתר חשבו על הכול ובנו סביב הצופה מערך מדיה שלם, זמין ואינטראקטיבי. התוצאה ברורה: כיום, אתר חדשות ערוץ 2 הינו הבחירה הראשונה של גולשי האינטרנט ברצותם לצרוך תכני חדשות בזמן אמת".

יישומי סלולר

בקטגוריית האתר בעל יישום הסלולר הטוב ביותר בעולם שירותי הבריאות זכה היישום "מכבי הריון" של מכבי שירותי בריאות. "יישום 'מכבי הריון' עבור ה-iPhone מציג טכנולוגיה חדשה שמחליפה את ה-'טופסולוגיה' של מכבי", כתבו השופטים. "טכנולוגיה זו מאפשרת לבעלי מכשירי iPhone להמיר את פנקס מעקב ההריון במסך הנייד. היישום מספק פיצ'רים רבים, בהם: ‎מעקב הריון, ‎יומן הריון, ‎החוויה שלי (עם יכולת שיתוף) ו‎מעבר למכבי אונליין".

לאומי טרייד זכה בתואר האתר בעל יישום הסלולר הטוב ביותר בעולם המסחר בשוק ההון. "יישום ה-iPhone של לאומי טרייד ממשיך את ההצלחה העצומה של האתר", נכתב בנימוקי חבר השופטים. "הוא מאפשר חוויית מסחר חיה בזמן אמת, תוך שימוש בכלים מתקדמים בעלי ממשק ויזואלי מרהיב, לרבות קונסולת שליטה אישית".

בקטגוריית האתר בעל יישום הסלולר הטוב ביותר בעולם הבנקאות המקוונת זכה בנק הפועלים. בנימוקיהם ציינו השופטים, כי "בנק הפועלים מקיים את 'להיות ראשון זה מחייב' – גם בתחום הבנקאות המקוונת בסלולר. פועלים מציג מגוון יישומים בנקאיים מתקדמים וחדשניים, בהם ארנק סלולרי וניהול חשבון אשר מאפשרים לקהל לקוחותיו לנהל את חייהם הפיננסיים בכל עת וליהנות משירותים ייחודיים".

האתר בעל יישום הסלולר הטוב ביותר לעולם הבריאות. מימין: עידו לוי, יו"ר חבר השופטים, אירנה קורמן, מנהלת פיתוח הסלולר באגף מערכות מידע, מכבי שירותי בריאות, עופר ויסברג – מנהל אגף מערכות מידע ותקשוב, מכבי שירותי בריאות, דן ליכטנפלד מנכ"ל Ideo Mobile. צילום: קובי קנטור

אלוף האלופים בסלולר

בנק הפועלים זכה בפרס גם בקטגוריית האתר בעל יישום הסלולר הטוב ביותר בישראל. השופטים ציינו בנימוקיהם, כי "תחום יישומי הסלולר הפך לזירה חשובה עבור מיטב החברות מכל הקטגוריות. זו הפעם השנייה בה מוענק פרס יוקרתי זה במסגרת התחרות".

הם הוסיפו, כי "תואר 'אלוף האלופים' בסלולר מוענק גם השנה לבנק הפועלים. היישומים של הפועלים יותר מהירים, יותר חכמים ויותר נוחים לשימוש עבור הלקוח. בהחלט ניכרות ההשקעה וההתמדה הרבות של הבנק בתחום הסלולר עבור לקוחותיו – והתוצאות בהתאם. לקוחות הבנק נהנים מהיישומים הטובים ביותר בישראל כמעט בכל התחומים".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לא משנה

    תראו גם את הכתבה על מוגובי באתר

  2. אלדד אורן

    מעניין שמתוך 13 שופטים יש רק שופטת אחת. האם אחוז הנשים בצוותי הפיתוח הוא באותו יחס???...

אירועים קרובים