סיסקו: תעבורת האינטרנט הגלובלית תגדל פי ארבעה עד 2015

תוך ארבע שנים תעמוד התעבורה הגלובלית על 245 טרה-ביט לשנייה, קובעת ענקית התקשורת במחקר חדש שפרסמה ● על פי סיסקו, הכפלת מספר החיבורים לרשת תגדיל את מהירויות הפס הרחב מ-7 מגה-ביט לשניה כיום ל-28 מגה-ביט לשניה ב-2015 ● ב-2010, מציין המחקר, ייצרו המחשבים האישיים 97% מכלל תעבורת האינטרנט הצרכנית, אולם עד 2015 צפוי שיעור זה לרדת ל-87% - עדות לאופן שבו מכשירים ניידים משפיעים על גישת הצרכנים לאינטרנט

תעבורת האינטרנט הגלובלית תגדל פי ארבעה עד שנת 2015 ותעמוד על 245 טרה-ביט לשנייה – סך שהנו שווה ערך לסטרימינג יומיומי ובו-זמני של סרט באיכות HD על ידי 200 מיליון צופים. זאת, בשל ההכפלה הצפויה במספר חיבורי ההתקנים תומכי האינטרנט על כל אדם בעולם. נתונים אלה ואחרים הציגה ענקית התקשורת סיסקו (Cisco) במחקר חדש שפרסמה.

הכפלת מספר החיבורים לרשת, סבורים בסיסקו, תגדיל את מהירויות הפס הרחב מ-7 מגה-ביט לשניה כיום ל-28 מגה-ביט לשניה ב-2015. בנוסף, תאיץ המגמה את התפשטות האינטרנט הנייד ותוביל לעליה חדה במספר ההתקנים תומכי האינטרנט כגון מחשבי לוח, טלפונים חכמים, טלוויזיות המחוברות ישירות לרשת והתקנים מחוברים נוספים.

על פי המחקר, צפויה תעבורת ה-IP הגלובלית להגיע עד 2015 לשיעור של 80.5 אקסה-בייט מדי חודש, לעומת 20.2 אקסה-בייט לחודש ב-2010. הגידול הצפוי בתעבורת ה-IP בין השנים 2014 ו-2015 עתיד להסתכם ב-200 אקסה-בייט בקירוב. עד 2015, נכתב בדו"ח, תגיע תעבורת ה-IP הגלובלית השנתית לסך של 966 אקסה-בייטים – כמעט זטה-בייט (טריליון ג'יגה-בייט).

הווידיאו המקוון, על פי נתוני סיסקו, ממשיך להוות מקדם תעבורה מרכזי נוסף: לפי התחזיות, עד 2015 צפויה קהילת הווידיאו המקוון הגלובלית לכלול יותר מ-1.7 מיליארד משתמשי וידיאו באינטרנט, וזאת לעומת מיליארד משתמשים בלבד ב-2010. הם יצרכו מדי חודש 3 מיליארד דקות וידיאו מקוון – נתון ששווה ל-5.7 מיליון שנות וידיאו, או מיליון דקות וידיאו החוצות את הרשת מדי שנייה.

על פי הדו"ח של סיסקו, המזרח התיכון ואפריקה הם האזורים ששיעור הצמיחה בתעבורת ה-IP שלהם יהיה הגבוה ביותר, עם שיעור גידול שנתי מצטבר של 52% וגידול כולל של פי שמונה. המזרח התיכון ואפריקה עתידים לדחוק לאחור את אמריקה הלטינית שהובילה בצמיחה בשנה שעברה.

תעבורת ה-video-to-TV באינטרנט שילשה את עצמה בשנת 2010, והייתה שוות ערך לצפייה יומיומית בכלל הסרטים שנעשו אי פעם, קובעת ענקית התקשורת. עוד מעלה המחקר, כי עד 2015 צפויים כמעט 15 מיליארד חיבורים גלובליים לרשת – כולל חיבורי מכונה למכונה וכן התקנים אישיים קבועים וניידים. זאת, לעומת 7.3 מיליארד חיבורים בשנת 2010. בשנת 2015 תסתכם אוכלוסיית העולם ב-7.2 מיליארד בני אדם, והמשמעות היא יותר משני חיבורים על כל אדם בעולם.

ב-2010, מציין המחקר, ייצרו המחשבים האישיים 97% מכלל תעבורת האינטרנט הצרכנית. עד 2015 צפוי שיעור זה לרדת לרמה של 87% – עדות לאופן שבו מחשבי לוח, טלפונים חכמים ומכשירי טלוויזיה מחוברים משפיעים על גישת הצרכנים לאינטרנט ועל השימוש שהם עושים ברשת.

בנוסף, נכתב בדו"ח, היקף הגישה לאינטרנט באמצעות מכשירי טלוויזיה תומכי רשת ממשיך לצמוח. כך, עד 2015 צפויים 10% מכלל תעבורת האינטרנט הצרכנית הגלובלית ו-18% מתעבורת הווידיאו באינטרנט – להתבצע דרך מכשירי טלוויזיה.

תחזית ה-VNI (ר"ת Visual Networking Index) השנתית של סיסקו פותחה להערכת הצמיחה והמגמות הצפויות בעולם, על מנת לאפיין את תעבורת פרוטוקול האינטרנט. זו הפעם החמישית בה מפורסם המדד, המתמקד במשתמשים צרכניים ועסקיים, ומתבסס על ניתוח של נתוני תעבורה, שימוש והתקנים, והצלבה של תחזיות האנליסטים, עם נתוני תעבורה אמיתיים, שהתקבלו מספקי שירות גלובליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים