קארל היינץ שטרייביך, Software AG: "כדי לייצב מערכת עסקית, אתה חייב מיקוד מוחלט"

"מהתמקדות מוחלטת בהצלחת הלקוחות הקיימים שלך, נגזר החזון של החברה שלך. החזון הוא להעצים את הלקוחות שלך. עשה שהתוכניות שלהם יהיו התוכניות שלך", אומר שטרייביך לאנשים ומחשבים ● "את החזון של החברה חייבים לחלחל לכל עובד בחברה, שיבין שהוא חלק מהתהליך כולו וכל מה שהוא עושה יש לו חלק בהצלחת החברה"

13/03/2011 15:25

"כדי לייצב את המערכת העסקית שלך, אתה חייב מיקוד מוחלט. המיקוד המוחלט העסקי שאני מאמין בו הוא מיקוד בלקוחות הקיימים שלך ובצרכיהם", אמר קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG, בראיון לאנשים ומחשבים.

ראשית, מפרט שטרייביך, "הגדל את ההצלחה שלך אצל לקוחותיך וכך הם יצליחו יותר בעסקיהם שלהם. שנית, אתה חייב להגן על ההשקעה של לקוחותיך בפתרונות שמכרת להם. לכן, כל חידוש שאתה מפתח חייב להיות  קודם כל טוב ללקוחותיך הקיימים".

שלישית, מוסיף המנכ"ל "עקוב אחר הצלחות קטנות, כאלה שצצות ביומיום. אל תתעלם ואל תזניח הצלחות קטנות – הן יובילו אותך להצלחות גדולות וכך המערכת תתייצב על הצלחות. הצלחה תגרור הצלחה".

לדבריו, "מהתמקדות מוחלטת בהצלחת הלקוחות הקיימים שלך, נגזר החזון של החברה שלך. החזון הוא להעצים את הלקוחות שלך. עשה שהתוכניות שלהם יהיו התוכניות שלך. כך אתה גם יוצר קהילה של לקוחות שאתה מתמקד בהם והם נאמנים לך. לקהילה של לקוחותיך אתה מצרף גם יועצים ושותפים עסקיים. נאמנות לקהילה היא מדד נוסף בדרך להצלחה".

"אני מדגיש שוב: ההצלחות הקטנות, הנמדדות והמוצהרות, טובות לעידוד ולהעצמת העובדים וההצלחות הגדולות מחזקות את הלקוחות והשותפים", הוא קובע. "את החזון של החברה חייבים לחלחל לכל עובד בחברה, שיבין שהוא חלק מהתהליך כולו וכל מה שהוא עושה יש לו חלק בהצלחת החברה. מניסיוני, החלק הקשה ביותר הוא העצמת העובדים".

שבע השנים הטובות

קארל היינץ שטרייביך מוביל את Software AG לשיאים חדשים מדי שנה. אחד ההישגים האחרונים של המנכ"ל היה חציית רף הכנסות של מיליארד יורו – שנה לפני היעד שהציב, כלומר ב-2010 במקום ב-2011. שטרייביך משמש כמנכ"ל Software AG כשבע שנים (כמעט שמונה), עת הובא אליה ב-2003, כשחגגה 33 שנות היווסדות. שטרייביך גויס כדי לייצב את חברת התוכנה ולהצמיח אותה לאחר שנים של דריכה במקום, שעשויה היתה להביא לדעיכה. כמו שהוא אומר: "מי שאינו צומח, נובל".

המנהיג, החברה והחזון. קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG

בשנה הראשונה לכהונתו אמנם ירדו הכנסות החברה ב-2%, אך מאז מצליח שטרייביך להביא את Software AG לצמיחה דו-ספרתית קבועה, כאשר השיא היה גידול בהכנסות בשיעור של 32% לכדי 1.12 מיליארד יורו בשנת 2010. על פני התקופה כולה, כשבע שנים, צמחה החברה בשיעור שנתי ממוצע מצטבר של 15%.

במקביל, עושה רושם ששטרייביך מצטיין גם ביצירת רווחים גבוהים ובשמירה עליהם, כמו גם ביצירת תזרים מזומן פנוי גבוה ביותר. הרווחיות השנתית הממוצעת המצטברת בשבע השנים האחרונות עמדה על לא פחות מ-59% ויצירת תזרים המזומנים הגיעה לשיא של 60% בחישוב שנתי ממוצע מצטבר.

כיום, כש-Software AG ממשיכה בצמיחתה, היא חברת ה-IT השלישית בגודלה באירופה, לאחר סאפ (SAP) הגרמנית ו-Software AGE האנגלית. למרות המעמד המכובד, שטרייביך שואף להרבה יותר. כך, מנכ"ל החברה נאמן תמיד למסורת שהציב הוא עצמו, כאשר הוא מציג לטווח בינוני וארוך, ומשיג אותן לפני הזמן.

גם את שתי הרכישות הגדולות שביצע – לפני כארבע שנים את WebMethods האמריקנית ב-546 מיליון דולרים ולפני כשנה וחצי את IDS Scheer הגרמנית – הצליח שטרייביך למנף בהצלחה יתרה. בעקבות רכישות אסטרטגיות אלה, עברה Software AG מהפך ונעשתה מחברה גרמנית-אירופאית המפתחת בסיסי נתונים ומחוללי יישומים (ADABAS ו-NATURAL), לשחקנית גלובלית המציעה פלטפורמת יישומיים מבוססת SOA ומובלת BPM, המציבה אותה בצמרת מול יבמ (IBM), אורקל (Oracle) וטיבקו (Tibco).

שומרים את ההכרזות ל-CeBIT

את ההכרזות השנתיות החשובות ביותר שלה, Software AG שומרת לתערוכת CeBIT השנתית, הנערכת בתחילת מרץ בהנובר שבצפון גרמניה. כך, ב-CeBIT השנה הכריז שטרייביך על מערכת Enterprise BPM, המשלבת את יכולותיה של פלטפורמת האינטגרציה של WebMethods BPMS עם פלטפורמת ניתוח התהליכים העסקיים BPA של ARIS.

במו ידיו: שבע שנים של חזון וביצועים. קארל היינץ שטרייביך, מנכ"ל Software AG

לאחר מסיבת העיתונאים שערך, שאלנו את שטרייביך על סודות המנהיגות והניהול שלו, המביאים חברה להצלחה בעולם הגלובלי והתחרותי ביותר של ה-IT.

איך אתה מצליח להציב מדי שנה מטרות נועזות, ובסופו של דבר משיג אף יותר?
"ראשית, אני מתחיל מלמעלה כלפי מטה. חייבים לשמר את יציבות המערכת. כשהתחלתי ב-Software AG, שנים החברה הייתה במצב רעוע למדי וחייבה שיפור חזק ומיידי. בהמשך הצורך היה שמירה על היציבות שהושגה.

שנית, אני מציב חזון משותף לחברה כולה. כמנכ"ל, אתה חייב לתת למערכת כיוון לעתיד, כדי שתדע לאן היא צועדת. ללא כיוון מוגדר, החברה לא תדע היכן האם היא אכן מתקדמת.

שלישית, אתה חייב להעצים את העובדים – את הצוות שאתה עובד איתו, כי הם האנשים עליהם מוטלות המשימות שיביאו את החברה להשגת יעדיה.

אפשר לראות מקבילה היסטורית למודל זה במדינות בימינו אנו: אלה שהגדירו לעצמן חזון והציבו מטרות ודרך להשגתן, פורחות. גם אם מסתכלים רחוק יותר בזמן, על ימי הביניים למשל, ערי-מדינה שפעלו בצורה דומה עם חזון משותף, פעלו להשגתו ופרחו בהתאם".

כמנהיג החברה, איך אתה פועל בה?
"אני מאמין שמי שעומד בראש חברה, כמנהיגה העסקי, חייב לגלות גמישות ולשנות את התנהגותו ודרך ניהולו מקצה לקצה, כך שבכל עת יתאים עצמו למצב החברה. כשהגעתי ל-Software AG, החברה לא הייתה יעילה כלל והייתי חייב להיות דיקטטור – ולחתוך ללא רחם כל מה שלא היה יעיל. עליי היה לנהל ביד תקיפה ביותר את העסקים, עד שהחברה התייצבה וביצועה השתפרו.

לאחר שלב הייצוב, שהצליח, שיניתי התנהגותי ועברתי ממודל הדיקטטור החותך, למודרטור (moderator) – זה המברר, מפשר וקובע. זה עדיין אני, כלומר אותו אדם המשנה את התנהגותו מקצה לקצה, בהתאם למצב החברה אותה הוא מוביל להשגת חזון הצמיחה.

אתה חייב להקפיד תמיד שהאנשים יעקבו אחריך ויבצעו משימותיהם בהתאם. אחרת, תהיה חייב לשחרר אותם מהחברה. בשלב הייצוב, בו פעלתי כאמור כדיקטטור, אכן נאלצתי לשחרר את כל אלה שלא צמחו עם החברה, לא נצמדו לחזון ולא עקבו אחר מנהיגה.

לסיכום, אומר, שה-DNA של החברה חייב להיות מוטמע ומוטבע בעובדיה. עליו להיות מבוסס על החזון, לפיו שירות הלקוחות הוא מעל לכל – והלקוחות הקיימים הם הראשונים לכל שיפור וחידוש".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים