סיכום שנה: 10 המגמות שהעסיקו את המנמ"רים בשנת 2010

ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, מסייע לנו לסכם את שנת 2010 ומספק מבט קדימה - לשנה הבאה

כניסתן של הרשתות החברתיות לארגונים, ניצני הקרב על הדטה-סנטר הארגוני שלכם ותחילת ה-"התיידדות" עם הענן – הם רק חלק מהדברים שעמדו על סדר יומו של המנמ"ר בשנת 2010, מנקודת ראותו של ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI. שוורצקוף מבטיח שתחילת העשור הבא תכניס את ענף ה-ICT "לעולם חדש שלא הכרנו עד כה". יחד עם שוורצקוף הרכבנו את הרשימה הבאה – רשימת 10 המגמות שהעסיקו את המנמ"רים השנה.

1. רשתות חברתיות

עד כה הרשתות החברתיות היו שייכות לעולם הפרטי, ונותרו מחוץ לשערי הארגון. בשנה האחרונה, מעיד שוורצקוף, אנחנו רואים התעניינות ארגונית במדיה הזו. "פייסבוק (Facebook) ואחרים הפכו להיות יותר רלבנטיים מגוגל (Google)", הוא אומר. "מי שמתעניין ברשתות הללו הם בעיקר אנשי השיווק. בפעם הראשונה, ה-IT יושב עם אנשי השיווק – ולא רק עם המכירות – וצריך לתת להם פתרונות. נראה המשך למגמה זו גם בשנה הבאה".

2. הנתונים בכל מקום

כמות המידע לא רק גדלה בצורה אקספוננציאלית, אלא שהיא גם מבוזרת על פני רכיבים רבים, בעוד שבעבר המידע ישב בארגון בלבד. לכן, לדעת מנכ"ל STKI, כבר כיום מנמ"רים צריכים לתת מענה לטיפול במידע שנמצא אצל המשתמשים בכל מקום. במקביל, הסביר, הם יצטרכו לתת מענה למידע הרב שנמצא בחיישנים הרבים שממלאים את חיינו, כגון אלו המותקנים במצלמות. "אמנם זה לא IT, אבל מדובר במערכות שיש בהן מידע – וה-IT צריך להתייחס לכך".

3. הקרב על הדטה-סנטר החדש

"אנחנו עדים ללידתו של פאזל חדש", אומר שוורצקוף. "מסתמן קרב בין אקסדטה של סאן (Sun) ואורקל (Oracle), הטרה-דטה של NCR ומוצרים נוספים של עוד שחקנים, שמביאים פתרונות חדשים שיעמידו בפני הספקים הוותיקים אתגרים לא פשוטים".

4. עוברים ל-ARM

שוורצקוף אומר, כי גם בישראל מנהלי טכנולוגיות ומנמ"רים החלו להתעניין ביישום טכנולוגיות של יצרנית השבבים לטלפונים ARM. זאת, בין היתר, גם בגלל שמיקרוסופט (Microsoft) הכריזה, כי היא מאמצת שבבים אלו. ימים לא טובים לאינטל (Intel)? נחיה ונראה.

5. משדרגים וחוסכים

המנמ"רים עסקו רבות השנה בשדרוג חדרי המחשב, בהשקעה בתשתיות ובחיסכון באנרגיה. לדעת שוורצקוף, זה יתחזק גם בשנה הבאה.

6. התקשורת גדלה

"אני רואה מגמה ברורה בארגונים של הגדלת נפחי התקשורת בשדרת התקשורת. בשנה הבאה נראה מעבר מהיר מ-40 ג'יגה ל-100 ג'יגה".

7. שגעון המובייל

"אין ספק שהפלטפורמה של הטלפונים החכמים השתלטה על הארגונים", אומר שוורצקוף. "ההכרזות של היצרנים והרצון של מנהלים להיות זמינים וניידים, מעמיד בפני המנמ"רים אתגרים מורכבים ביותר, בעיקר סביב השאלה על איזו פלטפורמה לפתח".

8. מיחשוב ענן

בטרנד הענן, סבור שוורצקוף שאנחנו הולכים לקראת משהו חדש – מעין דרך ביניים שתאפשר לארגונים לעבור לענן ב-Platform as a Service. "אנחנו נתחיל לראות יותר ויותר ארגונים שיפתחו יישומים שונים על הענן, וזה יהיה עבורם מעין מסדרון שיוביל אותם קדימה אל תוך הענן".

9. לא עוד דובי "לא-לא"

למרות שלכאורה כלפי חוץ המנמ"רים מצטיירים כ"-דובי לא- לא", לא תהיה להם בררה אלא לאמץ רעיונות טכנולוגיים שונים שהוזכרו למעלה, דוגמת מיחשוב ענן, רשתות חברתיות וטלפונים חכמים. בכך, מסביר שוורצקוף, תחל בשנה הבאה לדעוך דמותו של המנמ"ר כזה שתמיד מסרב.

10. הווירטואליזציה חוזרת

הווירטואליזציה נתפסת אומנם כבת משפחה של הענן, אבל זו מגמה עצמאית שכבר שולטת בארגונים כמה שנים. מנכ"ל STKI סבור, כי השנה הבאה תהווה המשך למגמה הזו. "הווירטואליזציה חוללה מהפכה. אם בעבר השרתים שהארגונים קנו הגיעו לרמת ניצולת של לא יותר מ-30%, הרי שכעת, בעזרת הווירטואליזציה, אנו רואים מגמה חשובה של רמת ניצולת של 80% עד 90%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים