מנכ"ל משרד האוצר הציע לד"ר נחמן אורון את תפקיד המנמ"ר הממשלתי

אורון, החבר בוועדה שמינה השר בחודש אפריל להקמת משרד המנמ"ר ממשלתי, נחשב למועמד המועדף על מנכ"ל האוצר, חיים שני, לתפקיד ● אורון שוהה בימים אלו בארה"ב ולא ניתן היה לקבל את תגובתו, אך מקורביו אומרים כי הוא מתלבט וכי יקבל החלטה סופית בשבוע הבא ● לפי שעה לא ידוע על מועמדים נוספים שהתפקיד הוצע להם

ד"ר נחמן אורון, לשעבר מנמ"ר וסמנכ"ל מערכות מידע במנהל מקרקעי ישראל ויועץ מיחשוב בכיר למשרדי ממשלה, הוא המועמד המועדף לתפקיד המנמ"ר הממשלתי – כך גילו מקורות בכירים לאנשים ומחשבים.

ד"ר אורון הוא חבר בוועדה שמינה שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, שתפקידה להמליץ בפני הממשלה על מבנה משרד המנמ"ר הממשלתי ותפקידיו. בוועדה חברים גם מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, הממונה על התקציבים באוצר, ד"ר אודי ניסן, ונציג של נציבות שירות המדינה. הוועדה אמורה להגיש את המלצותיה לשר האוצר בימים הקרובים. השר אמור לאמץ את מסקנות הוועדה ולמנות באופן אישי את המנמ"ר הממשלתי. ככל הידוע, אורון הוא המועמד המועדף על חיים שני.

אורון שוהה בימים אלו בארה"ב ולא ניתן היה לקבל את תגובתו. מקורביו אומרים כי הוא מתלבט. וכי יקבל החלטה סופית בשבוע הבא. לפי שעה לא ידוע על מועמדים נוספים שהתפקיד הוצע להם.

בכנס World e-Gov Forum 2010  שנערך בסוף אוקטובר אמר חיים שני כי "הממשלה תמנה מנמ"ר בתוך שלושה חודשים".

ד"ר אורון, בעל תואר PHD בפיסיקה ניסיונית מהאוניברסיטה העברית, משמש מזה שנים כיועץ מיחשוב למשרדי ממשלה וליווה את עבודת אגף החשב הכללי בתחום המיחשוב במשך שנים רבות. בנוסף הוא משמש בשורה של תפקידים ציבוריים, ביניהם נשיא לשכת מנתחי המערכות, חבר הנהלת איגוד האינטרנט הישראלי ובמשך כמה שנים היה הישראלי היחיד שכיהן כנשיא איגוד ICA, המאגד בתוכו מנהלי מערכות מידע ומיחשוב מכל העולם.

הוועדה שבה היה חבר אורון סיימה את עבודתה בקיץ האחרון, אולם טרם הגישה את מסקנותיה. תחילה הוסבר הדבר בשל הקיץ והחגים, ולאחר מכן בשל שהות ממושכת של שר האוצר ומנכ"ל המשרד שלו בארה"ב. אולם, גורמים המעורים בנושא טוענים כי הסיבה העיקרית היא מחלוקת בתוך משרד האוצר לגבי מעמדו של פרויקט ממשל זמין במשרד המנמ"ר הממשלתי. בעוד שהחשב הכללי שוקי אורן סבור כי ממשל זמין צריך להישאר באגף החשב הכללי, דרש חיים שני להכפיף את ממשל זמין למשרד המנמ"ר הממשלתי.

ממשרד האוצר נמסר כי הוועדה שמינה שר האוצר טרם סיימה את עבודתה והמשרד אינו מגיב לשמועות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יונה קליפר

    בחירה מצוינת, נחמן מועמד ראוי ביותר.

אירועים קרובים