פרסומות ב-ChatGPT – רק עניין של זמן

לפי דיווחים, OpenAI, שמתקשה להפיק רווחים כספיים מ-ChatGPT, בוחנת שיתופי פעולה ואת האפשרות לשלב מודעות בתגובות של ChatGPT כמודל הכנסות לטווח ארוך

בקרוב פרסומות בתשובות של הצ'אטבוט?

ההערכות כי יצרניות הצ'אטבוטים ישלבו בסופו של דבר פרסומות באפליקציות הראשיות והפופולריות שלהן כבר נשמעות כמה חודשים.

הדיווחים הללו מסתובבים בעיקר סביב OpenAI, שמתקשה להפיק רווחים כספיים מ-ChatGPT. למרות שהיא מציעה מודל מנויים עם יכולות מתקדמות יותר, רוב המשתמשים באפליקציה עושים זאת על ידי שימוש במנוי החינמי – והלחץ מצד המשקיעים להתחיל להרוויח כסף גדול והולך וגובר, בעיקר כשההכנסה הזאת בקושי מצליחה, אם בכלל, לכסות את העלויות העצומות של החזקת תשתית השרתים הנדרשת כדי לספק מענה, וגם כדי לאמן את המודלים החדשים.

מדיווח שהופיע ב-The Information עולה, כי ב-OpenAI כבר בודקים ואף בוחנים שיתופי פעולה ואת האפשרות לשלב מודעות בתגובות של ChatGPT כמודל הכנסות לטווח ארוך.

לפי גורמים מקורבים, האסטרטגיה שבחברה חושבים עליה היא מונטיזציה מבוססת כוונה: המטרה אינה להפציץ את המשתמש בפרסומות שיהיו קשורות איכשהו לשיחה עם ה-ChatGPT, אלא לשלב פרסומות בשיחה עצמה בהקשר טבעי יותר – כמו, לדוגמה, אם מישהו שואל מהי הדרך הטובה ביותר להתאמן לריצת מרתון, הבוט ישלב בתשובה המלצה למאמן ריצה מוביל, נעליים טובות במיוחד לריצות מרתון וכדומה.

OpenAI כמובן תקבל כסף במודל הזה מכל מודעה שתשולב בשיחה, והשילוב של המודעה עצמה ייעשה בפועל בידי ChatGPT עצמו שיבחר, בין השאר, אילו אלמנטים להדגיש כדי לשפר את אחוז ההמרה של כל מודעה, כמו ש-GenAI אמורה לעשות.

רעיון אחר שנבחן בחברה, לפי הדיווח, הוא "ספונסרים" – מותגים שיספקו חסות לשירותים ומוצרים עבור "חנויות GPT": מותג מזון שיעניק חסות של GPT של שף מפורסם שיודע לספק תשובות לגבי מתכונים לאירועים מסוימים, ובהוראות הוא ישלב מוצרים של הספונסר.

עם זאת, ומתוך מטרה כאמור לשמור על ChatGPT כסייען AI שסומכים עליו, סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, דורש שכל המודעות שישולבו יהיו מועילות בדיוק כמו תגובות אורגניות, ולמצוא את האיזון הנכון – שלא כל תגובה, אפילו יחידה, תציג בסופו של דבר פרסומת לשירות או מוצר, מה שיכול לגרום לנטישת משתמשים.

כך או כך, פרסומות ב-ChatGPT הן כנראה רק עניין של זמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים