איזו מדיה חברתית היא הפופולרית ביותר בקרב מבוגרים אמריקנים?

לאו דווקא אינסטגרם או טיקטוק, אלא דווקא יו-טיוב

הכי פופולרית בקרב מבוגרים אמריקנים. יו-טיובנים. יו-טיוב.

מדיה חברתית היא חלק נכבד מחיינו בעידן  זה, אך מסתבר שלקבוצות גיל שונות יש גם העדפות שונות. דו"ח שפרסם מרכז המחקר פיו, שבחן את השימוש במדיה חברתית בקרב מבוגרים אמריקנים, מספק מבט מעמיק על כמה אנו מסתמכים על פלטפורמות חברתיות, ועוד כמה פרטים מבוססי נתונים, כמו שינויים משנה לשנה, פערים בגילאים וחשוב מכל – תדירות השימוש.

מסתבר, לפי הדו"ח, שיו-טיוב מחזיקה בעמדה דומיננטית, כאשר 84% מתוך 5,022 המבוגרים שנשאלו אמרו, שהם משתמשים בפלטפורמת שיתוף הווידיאו של אלפאבית. מטא, לעומת זאת, זוכה במדליות כסף וברונזה מכיוון ש-71% מהמבוגרים אמרו שהם משתמשים בפייסבוק, בעוד ש-50% הגיבו בחיוב בכל הנוגע לשימוש באינסטגרם. עם זאת, לא כל ערוצי המדיה החברתית של מטא מצליחים. רק 8% מהמבוגרים שנשאלו אמרו שהם משתמשים בה, רק 21% מהמבוגרים שנסקרו אמרו שהם משתמשים ב-X, ועוד פחות מכך – רק 4% מהמבוגרים אמרו שהם בבלוסקיי ו-3% ב-טרות'.

בנוסף לפופולריות, מרכז המחקר בחן גם את התדירות שבה מבוגרים אמריקנים משתמשים בפלטפורמות המדיה החברתית המועדפות עליהם. בסקר נפרד שנערך בקרב 5,123 מבוגרים, העלו הממצאים העלו ש-52% מהמבוגרים גולשים בפייסבוק מדי יום, כאשר 37% מהם מתחברים מספר פעמים ביום. בתדירות כמעט דומה, 48% מהמבוגרים משתמשים ביו-טיוב מדי יום, כולל 33% מבוצת הגיל הזאת שצופים בסרטונים בפלטפורמה מספר פעמים ביום. כאשר בוחנים את התדירות דרך עדשת פערי הגילאים, נמצא הבדל הבולט, כאשר 47% מהמבוגרים בגילאי 18-29 משתמשים בטיקטוק לפחות פעם ביום, בעוד שרק 5% מהמבוגרים בגילאי 65 ומעלה משתמשים באפליקציה שבבעלות בייטדאנס מדי יום.

כשמסתכלים על מגמות שנתיות, יו-טיוב ופייסבוק שמרו במידה רבה על שימוש יציב – ואף על צמיחה מסוימת – מאז 2021. למרות שנדמה שפייסבוק החלה לקפוא על שמריה, הדו"ח מראה שיש לה בסיס משתמשים נאמן, שעדיין גדל בקצב עקבי. בנוסף, מטא ממשיכה לעדכן את פלטפורמת המדיה החברתית, כולל שיפוץ פייסבוק מרקטפלייס לאחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים