אמזון תשלם קנס של 2.5 מיליארד דולר בגלל הטעיית לקוחות

החברה נתבעה על ידי הרשויות בארה"ב בטענה שהיא הטעתה לקוחות של שירות הפריים ● אמזון מוסיפה לטעון שהיא לא עשתה זאת, ולמרות זאת, היא הסכימה לשלם מיליארד דולר לרשויות ו-1.5 מיליארד לנפגעים

מפוטרים בלי חשיפה. נהגי הקבלן של אמזון.

אמזון תיאלץ לראות בקרוב לראות כיצד חשבון הבנק שלה מצטמצם ב-2.5 מיליארד דולר. זאת, עקב הסדר שהחברה הגיעה אליו עם ועדת הסחר הפדרלית של ארצות הברית (ה-FTC), לאחר שזו תבעה אותה בגין שימוש בפרקטיקה לא מקובלת בהתנהלות שלה מול מנויי הפריים, עבור שירותי החנות, הסטרימינג ועוד.

לטענת הוועדה, אמזון למעשה הונתה צרכנים לרכוש מנויי פריים באמצעות שימוש בעיצוב שמוביל לביצוע טעויות, וכן בכך שביצעה חידוש אוטומטי למנויים ללא קבלת הסכמה ברורה וחד משמעית. בנוסף, היא תבעה את החברה בטענה שהיא העמידה בכוונה מכשולים בפני לקוחות שניסו לבטל את השירות.

אמזון אישרה את ההסדר על אף שהיא ממשיכה לטעון שלא היה פגם בהתנהלותה מול לקוחות פריים. מתוך הסכום הכולל של ההסדר, מיליארד דולר ישולמו לרשויות כקנס, והסכום הנותר, 1.5 מיליארד, ישולם ללקוחות נפגעים.

הפרטים לגבי הדרך שבה לקוחות שאמורים לקבל את ההחזר הכספי עוד לא נסגרו סופית, ובכל מקרה, מדובר בכ-50 דולר ללקוח זכאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים