סלקום מדווחת על הרווח הנקי הגבוה ביותר בעשור האחרון
החברה הציגה ברבעון השני רווח נקי של 64 מיליון שקלים ● בששת החודשים הראשונים של השנה קפץ הרווח של החברה פי שניים ● בהכנסות - מגמה מעורבת, עם ירידה קלה ברבעון ועלייה קלה במחצית
סלקום סיימה את הרבעון השני של השנה עם הרווח הנקי הגבוה ביותר שלה בעשור האחרון – 64 מיליון שקלים; כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה היום (ד'). ההכנסות, לעומת זאת, רשמו ירידה קלה, של 1.5%, ועמדו על 1.007 מיליארד שקלים.
חלוקה לסעיפים מעלה כי ההכנסות שהשיגה החברה משירותי הסלולר בנטרול קש"ג (קישוריות גומלין) עלו ברבעון ב-3.2% ל-416 מיליון שקלים, שירותי המגזר הנייח רשמו גידול של פחות מ-1% ל-340 מיליון, בעיקר עקב עלייה בהכנסות משירותי האינטרנט והטלוויזיה של החברה, שקוזזו מקיטון בהכנסות ממפעילים בינלאומיים, וההכנסות מציוד קצה במגזר הנייד ירדו ב-22 מיליון שקלים לרבע מיליארד. בסלקום תולים את הירידה בעיקר בהשפעת המלחמה עם איראן.
מספר הלקוחות של סלקום המשיך לעלות ברבעון: היא הציגה גידול של 22 אלף מנויי סלולר, של 7,000 מנויי סיבים ושל 2,000 מנויי טלוויזיה, ביחס לרבעון הקודם.
הרווח הנקי הרבעוני עלה ב-16.4% ל-64 מיליון שקלים – כאמור, הנתון הגבוה ביותר בעשור האחרון – וה-EBITDA עלה בשלושה מיליון שקלים ל-351 מיליון. הרווח התפעולי הרבעוני גדל ב-5.4% ל-117 מיליון שקלים. תזרים המזומנים הפנוי זינק ברבעון ב-66% ל-103 מיליון שקלים.
לקראת תום הרבעון דיווחה סלקום על מכירת חלקה ב-IBC לחברת הביטוח הפניקס תמורת 520 מיליון שקלים – מה שיהפוך אותה לבעלת השליטה במיזם הסיבים האופטיים. בסלקום מציינים שעלות ההשקעה במיזם בספריה עמדה בסוף הרבעון הראשון על כ-120 מיליון שקלים, כך שהיא עשויה לרשום רווח הון משמעותי בעקבות העסקה, שנמצאת בהליכי אישורים.
תוצאות המחצית הראשונה
סלקום פרסמה גם את תוצאות המחצית הראשונה של השנה: ההכנסות שלה גדלו בתקופה זו ב-0.4% ל-2.072 מיליארד שקלים, הרווח הנקי קפץ פי שניים ל-124 מיליון, ה-EBITDA עלה ב-7.6% ל-700 מיליון והרווח התפעולי זינק ב-44% ל-227 מיליון.
אלי אדדי, מנכ"ל סלקום, ציין כי החברה "מסכמת את הרבעון השני של 2025 עם הרווח הנקי הרבעוני הגבוה ביותר בעשור האחרון, תזרים מזומנים חזק במיוחד והמשך צמצום החוב, וזאת חרף ההשפעות המלחמה. כל אלה הביאו בשבוע שעבר למהלך חשוב של העלאת דירוג החברה על ידי מעלות לגבוה ביותר ב-13 השנים האחרונות – תוצר של האסטרטגיה העסקית שאנחנו מיישמים בשנה האחרונה. לצד זאת, הודענו על מימוש זכות ההצטרפות למכירת IBC, שעשויה להניב לחברה רווח משמעותי. ברבעון הזה רשמנו גידול במנויים והשקענו בתשתיות מתקדמות, שיתמכו בהמשך המגמה של הרחבת הפעילות בכל התחומים, ונמשיך גם בעתיד בפיתוח מנועי הצמיחה של החברה".











תגובות
(0)