"השבבים – האשמים הגדולים ביותר של יוקר ה-AI"

אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון: נהפוך את ההיסקים מבוססי AI לזולים יותר"

מחליף חלק מכוח האדם ב-AI. אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון.

"הסקת מסקנות תייצג את הרוב המכריע של העלות העתידית של בינה מלאכותית. השבבים הם הסיבה העיקרית לכך שבינה מלאכותית היא כל כך יקרה. AWS משקיעה המון כספים ב-AI ופועלת בדחיפות כדי לתקן את העלות הגבוהה שלה", כך אמר  אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון (Amazon).

ג'סי היה מנכ"ל AWS מהקמתה בסוף שנות ה-90 ועד 2021, אז החליף את ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון לשעבר. "בינה מלאכותית לא חייבת להיות יקרה כמו שהיא היום, והיא לא תהיה כזו יקרה בעתיד. שבבים הם הגורם האשם הגדול ביותר למצב", אמר ג'סי במכתב השנתי שלו לבעלי המניות של החברה, "רוב הבינה המלאכותית שנבנתה עד כה הגיעה מספקית שבבים אחת. נתקן זאת".

במהלך העשור החולף, מ-2015, הכנסות AWS נסקו ב-2,400%: מ-4.6 מיליארד דולרים ל-115 מיליארד בשנה. לדבריו, "ההכנסות שלנו מבינה המלאכותית צומחות בנתון תלת ספרתי באחוזים משנה לשנה".

לפי ג'סי, "בעוד שאימון מודלים של AI עדיין מהווה חלק גדול מסך ההוצאה על התחום, הרי שההסקה תייצג את הרוב המכריע של עלות הבינה המלאכותית העתידית". הוא הסביר כי "לקוחות מאמנים את המודלים שלהם מעת לעת, אך כל הזמן מייצרים מסקנות ביישומי AI ובהיקף נרחב. לכן, ההסקה תהפוך לשירות ותהיה אבן בניין נוספת, לצד מחשוב, אחסון, בסיסי נתונים ועוד. אנו מרגישים דחיפות חזקה להפוך את ההסקה לזולה יותר עבור הלקוחות".

"שבבים בעלי ביצועים גבוהים יותר יעזרו בכך", אמר, "אבל ההסקה תהפוך גם ליעילה יותר משמעותית, בין השאר בשל שיפורים בזיקוק של מודלים, וגם prompt caching. הוזלת העלות של בינה מלאכותית תגדיל את השימוש בה באופן נרחב, לפי דרישת הלקוחות, ותוביל ליותר השקעות בתחום. יקרה מה שקרה עם AWS: מהפכת הענן הובילה לצמצום עלויות המחשוב והאחסון וגרמה ליותר חדשנות והמצאתיות, לחוויות לקוח טובות יותר וליותר הוצאות על תשתית".

"החברה משקיעה כל כך הרבה בבינה מלאכותית ועושה זאת בקצב כה מהיר", ציין מנכ"ל אמזון, "כי המשימה שלנו היא להפוך את חיי הלקוחות לטובים וקלים יותר מדי יום. אנחנו מאמינים שכל חווית לקוח תומצא מחדש על ידי AI, ולכן משקיעים רבות בתחום: יש לנו יותר מ-1,000 יישומי בינה מלאכותית יוצרת, GenAI שנבנים ברחבי הארגון, במטרה לשנות משמעותית את חוויות הלקוח".

"AWS מפתחת במהירות אבני בניין מרכזיות לפיתוח בינה מלאכותית: שבבי AI מותאמים אישית; שירותי בניית מודלים והסקה גמישים ב-Amazon SageMaker ו-Amazon Bedrock; מודלים של אמזון נובה () כדי שעלות וזמן האחזור יהיו נמוכים יותר עבור יישומי הלקוחות; ויצירת סוכני AI. השבבים של AWS אמורים לעזור לפתרון הבעיה של העלות. שבבי ה-Trainium2 החדשים שלנו מציעים שיפור ביצועים ומחירים טובים יותר ב-30-40% לעומת מצב המחשוב הנוכחי, עם GPU שזמינים כיום", ציין.

"אנחנו ממשיכים להאמין בכך שבינה מלאכותית היא המצאה חדשנית של פעם בחיים של כל מה שאנחנו מכירים", סיכם ג'סי, "הביקוש לתחום לא דומה לדבר שראינו בעבר. והלקוחות ובעלי המניות יקבלו שירות טוב יותר בשל ההשקעה האגרסיבית שלנו עכשיו. אני 'מעריץ-על (superfan)' של החברה, העובדים שלה יכולים להשפיע על העבודה יותר מאשר בכל חברה אחרת בעולם. למי שרוצים לשנות את העולם ויש להם תשוקה בבטן, אין מקום טוב יותר להיות בו מאשר אמזון. החברה פועלת כמו סטארט-אפ ה-IT הגדול בעולם, בגלל התרבות שלנו – לשאול שאלות ולהטיל ספק במצב הקיים, בנורמה. אנחנו לא תמיד עושים הכל נכון, אבל אנחנו לומדים וחוזרים על עצמנו כמו משוגעים. ככה בונים חברה שמחזיקה מעמד יותר מכולנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים