דואר ישראל יטמיע מערכת אוטומטית למיון חבילות ב-60 מיליון שקלים
המערכת תוטמע ע"י בויימר הגרמנית והפרויקט יושלם בעוד שנה וחצי ● לפי הדואר, המערכת תרחיב את יכולות הקליטה והמיון של החברה לעד 350 אלף חבילות ביום, שהן מעל 100 מיליון בשנה
דואר ישראל הודיע היום (ב') כי ישקיע מעל 60 מיליון שקלים במערכת מיון חבילות אוטומטית, שצפויה להיכנס לפעילות מלאה במרכז המיון של הדואר במודיעין בעוד כשנה וחצי. בחברה אומרים כי המערכת החדשה תאפשר טיפול מהיר ומדויק יותר בקליטה, מיון ומסירה של חבילות, תוך צמצום הצורך במגע ידני ושיפור ביעילות התהליך.
המערכת תוטמע בדואר על ידי חברת בויימר הגרמנית, שפועלת במאות מערכי מיון בחברות שילוח ודואר גלובליות. על פי הדואר, עם השלמת הפרויקט, המערכת תהיה מסוגלת למיין עד 350 אלף חבילות ביום, ובכך להגיע לפוטנציאל קליטה ומיון של מעל 100 מיליון פריטים בשנה.
את הפרויקט מוביל צוות מומחים של הדואר, בראשות סמנכ"ל שרשרת האספקה, יניב קמחי.
הפרויקט הוא חלק מהמהלכים שמבצעים בדואר ישראל עם כניסתם של הבעלים החדשים. זאת, לאחר שהממשלה הפריטה במאי האחרון את החברה ומכרה אותה לקבוצת מילגם-הפניקס-ליימן שליסל תמורת 461 מיליון שקלים.
המערכת תשלים מערכי מיון קיימים בדואר
המערכת החדשה תשלים מערכי מיון קיימים במרכז המיון של דואר ישראל במודיעין, שבהם הושקעו עשרות מיליוני שקלים בשנים האחרונות. מרכז זה הוא בעל קיבולת גבוהה למיון חבילות ולהפצתן באמצעות מערך התחבורה, השליחים והדוורים של דואר ישראל, למסירה ישירה לכתובת הנמען וליותר מ-1,400 מרכזי מסירה ויחידות דואר ברחבי הארץ.
בדואר אומרים כי השדרוג של מערך המיון כולל מערכת מיון אוטומטית לפריטי אי-קומרס עד לרמת נקודת הקצה במרכז המסירה, ניטור החבילות מקצה לקצה, הפחתה משמעותית של כמות הנגיעות הידניות בחבילה במרכז המיון, שיפור משמעותי בתהליך העברת הפריטים מנקודה לנקודה במרכז המיון עם שינוע רציף מרמפת הקבלה והקליטה של הפריטים ועד לעמדות הטעינה להפצה. כמו כן, ישולבו בפרויקט מערכות רובוטיות להעמסה אוטומטית של החבילות, למזעור טעויות שנובעות מ-"נגיעות" אנושיות. כל זאת במטרה לעמוד בהיקפי הגידול הצפוי בשנים הבאות באי-קומרס בארץ ובכלל בעולם ולהגדיל את נתח השוק של הדואר.
הדואר: המערכת תוכננה להתמודד עם הגידול באי-קומרס
ההזמנות של ישראלים מאתרים מקומיים ובינלאומיים נמצאות בשנים האחרונות במגמה של גידול מתמשך. ב-2024 לבדה הגיעו לישראל יותר מ-75 מיליון פריטי אי-קומרס בייבוא אישי, כלומר – חבילות שהוזמנו על ידי ישראלים מאתרי הקניות בחו"ל. כ-70% מהחבילות הללו הגיעו מאתרים סיניים, ובראשם עלי אקספרס, כשהיתר נשלחו מאירופה ומארצות הברית, מאתרים כמו נקסט הבריטי ואמזון האמריקני. בדואר אומרים כי מערכת המיון החדשה של החברה תוכננה כך שתוכל להתמודד עם נפחי פעילות הולכים וגדלים בשנים הבאות.

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל. צילום: שחר פליישמן
דואר ישראל אחראי על קליטה, מיון ומסירה של כ-65% מהחבילות שמגיעות לישראל בייבוא אישי. החברה משקיעה בשנים האחרונות מאות מיליוני שקלים במערכי השירות ללקוחות הבינלאומיים, הכוללים את אתרי הסחר הבולטים בעולם, ובמערך השירות ללקוחות הקצה – הנמענים שמקבלים את החבילות בישראל. החברה השקיעה במערכי ה-CRM, בהרחבת יכולות המוקד האנושי, שפועל שישה ימים בשבוע, בהטמעת שירותים מתקדמים בשירות עצמי, ובהרחבת ערוצי השירות בדיגיטל ובווטסאפ.
החברה ממשיכה להשקיע בעולמות השירות והאוטומציה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית שלה, ומרחיבה את היכולת לבצע פעולות ולקבל מידע בשירות עצמי.
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל, אמר כי "אנחנו חברת השילוח המובילה בישראל, ובהתאם לכך אנחנו מחויבים להיות תמיד בחזית הטכנולוגיה והשירות, עם יכולת לעמוד בהיקפי פעילות הולכים וגדלים. ביצענו בשנים האחרונות השקעות בשירות ובאוטומציה בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. בשנים האחרונות התמקדנו בהבראת הדואר ובמעבר לתפיסה של שוק תחרותי, שבו החדשנות והלקוח נמצאים במרכז. כעת, לאחר שהחברה הופרטה, יש לנו את המשאבים ואת הגב העסקי להטמעה ולהשלמה של השינויים והשדרוגים הנדרשים עבור הלקוחות ועבור הצמיחה של החברה".











כרגע התנהלות הדואר היא ממש גועלית!!!
מקווה שזה יחליף את החפשנים שבאים ל1 שעה/4ימים בשבוע...
החבילה שלי הגיעה לדואר ב- 16/3, ועדיין לא קיבלתי אותה. הזוי שיורידו את הלוגו זה בושה שזה הדואר של מדינת ישראל.