מזמינים בוולט? מעכשיו תשלמו דמי תפעול כפולים
החברה השיקה שורת תוכניות, כשבשורה התחתונה, דמי המשלוח יוזלו, אם מזמינים שלושה משלוחים בחודש ומעלה - ודמי התפעול יוכפלו משני שקלים ליותר מארבעה, בממוצע

וולט הודיעה היום (ב') על תוכנית מנויים חדשה, שמוזילה את דמי המשלוח. אלא שמהצד השני, היא הודיעה על מדיניות חדשה של "דמי תפעול דינמיים", שמשמעותם הכפלה של דמי התפעול – שגם כך עוררו זעם מאז שהחברה הוסיפה אותם – משני שקלים כיום לקצת יותר מארבעה שקלים להזמנה בממוצע ללקוח.
תוכנית המנויים החדשה של החברה נקראת וולט פלוס, ובמסגרתה הלקוחות ישלמו דמי משלוח קבועים של 49 שקלים לחודש. אלא שיש מגבלות: לא מדובר בהזמנות מכל העסקים – אלה יוכלו לבחור האם הם משתתפים בתוכנית או לא – והיא תקפה רק ל: מסעדות שנמצאות במרחק של עד ארבעה קילומטרים מהכתובת למשלוח (בקו אווירי), ובהזמנה של מינימום 60 שקלים; חנויות שנמצאות במרחק של עד שישה קילומטרים ובהזמנה של מינימום 60 שקלים; וסופרמרקטים שרחוקים עד ארבעה קילומטרים מהכתובת שאליה אתם רוצים שהמשלוח יגיע, ובלבד שהזמנתם בסכום של 140 שקלים ומעלה. החודש הראשון יהיה בחינם. לטענת החברה, התוכנית תוזיל את העלות הממוצעת של דמי המשלוח והתפעול ללקוחות הממוצעים בסכומים שנעים בין עד 17 ל-131 שקלים בחודש.
באשר לבתי העסק, כל אחד מהם יוכל להצטרף לתוכנית ולא לשלם ב-"חודשי ההשקה" (בוולט לא מגדירים בכמה חודשים מדובר), ולאחר מכן היא תעלה 3.8 שקלים להזמנה.
דמי התפעול – משני שקלים לבין שקל ל-5.9 שקלים
וולט השיקה במקביל כמה פיצ'רים נוספים, כאשר המרכזי שבהם הוא, כאמור, "דמי תפעול דינמיים" – שינועו בין שקל ל-5.9 שקלים להזמנה. ככה זה עובד: על כל הזמנה של מתחת ל-60 שקלים ישלם הלקוח דמי תפעול של שקל אחד בלבד, ועל כל הזמנה של מעל סכום זה – כ-5% מסך ההזמנה, עם רף עליון של 5.9 שקלים. כאמור, בוולט עצמה מודים שבממוצע, הסכום יעמוד על מעט יותר מארבעה שקלים להזמנה – לעומת שניים כיום.
תוכנית נוספת, שהחברה תשיק ביום ב' הקרוב, היא וולט ואליו – שלדבריה תאפשר ללקוחות הזמנות במחירים משתלמים בשלושה מקרים: בלילה, על פי קטגוריות שונות – ובצפון, שם מקווים בוולט לחזור לפעול בקרוב, בעקבות הפסקת האש.
עוד פיצ'ר, שיושק בהמשך השנה, הוא כלי חיפוש, שיעזור לכל צרכן להבין מה חשוב לו במוצר שהוא רוצה להזמין – קרבה, איכות, המחיר הכי טוב וכדומה. יצוין כי הפיצ'ר הזה לא יחול על מסעדות וכי הוא ייפתח לקהל המשתמשים לקראת חגי תשרי.
לפני כן, באפריל, החברה תשיק את Wolt Package – כלי שבאמצעותו ניתן יהיה להזמין שליח, שימסור את המשלוח בין שתי כתובות. לדוגמה, אם הגעתם הביתה וגיליתם ששכחתם את המפתחות, תוכלו להביא, באמצעות שליח וולט, מפתחות לבית מבן.בת הזוג. כמו בהזמנות רגילות מהאפליקציה, הפיצ'ר יאפשר לכם לראות היכן נמצא השליח בכל זמן נתון.
פיצ'רים נוספים
וולט פועלת ב-31 מדינות, שהפיצ'רים שהיא משיקה היום בישראל כבר פועלות במרביתן. היא החלה לפעול בארץ לפני שש שנים – בתל אביב, וכיום היא פעילה ביישובים רבים, מקריית שמונה ועד אילת. בניגוד למה שניתן לחשוב, רוב ההזמנות בוולט כיום הן מחוץ לאזור תל אביב. בכל שנה, שני מיליון ישראלים משתמשים באפליקציה לפחות פעם אחת. מספר בתי העסק בארץ שניתן להזמין מהם באמצעות וולט עומד על 10,000.
לאורך השנים נשמעו תלונות מצד חלק משליחי וולט (שנקראים וולטרים) על העובדה שהם עצמאיים ואין בינם לבין החברה יחסי עובד-מעביד. הנושא הגיע לבית המשפט ב-2020 ונמצא כיום בהליך גישור בין הצדדים. לטענת החברה, השליחים ייהנו מהתוכניות והפיצ'רים החדשים, משום שהם מעודדים יותר הזמנות – וגיוון של המוצרים שהלקוחות מזמינים, ושל המקומות שהם מזמינים מהם.
תומר כהן, מנכ"ל וולט ישראל, הציג את התוכניות החדשות באירוע עיתונאים שהחברה קיימה היום במשרדיה בתל אביב – אולם לא נשאר כדי לענות על שאלות. לדבריו, התוכניות הללו נבעו מהקשבה של החברה לצרכי המשתמשים. כהן טען כי "וולט של 2025 תהיה חוויה חדשה, עם אפשרויות שהצרכן הישראלי לא הכיר עד היום". הוא כינה את וולט פלוס "בשורה צרכנית, שמאפשרת ללקוחות להזמין יותר ולשלם פחות". לדבריו, "אנחנו גאים להוביל את כלכלת הפלטפורמה, ולתת להרבה אנשים אפשרות וחופש לבחור – ולחסוך זמן".
תגובות
(0)