באיחור אופנתי: אמזון מצטרפת סופסוף למירוץ ה-GenAI
לפי הדלפה חדשה, החברה פיתחה את 'אולימפוס' - מודל AI חדש שמסוגל לעבד טקסט, תמונות וסרטונים ויודע להבין סצנות ויזואליות, לאפשר חיפושים מתקדמים וליצור תוכן ויזואלי חדש בהתבסס על הנחיות המשתמש
אמזון מצטרפת סופסוף למירוץ הבינה המלאכותית היוצרת, יותר משנה לאחר ש-OpenAI שחררה את ChatGPT המדובר שלה. לפי דיווח של The Information מיום ד', שהתבסס על דברי מקור יודע דבר, ענקית הקמעונאות והטכנולוגיה פיתחה מודל בינה מלאכותית יוצרת חדש משלה, שיכול לעבד תמונות וסרטונים בנוסף לטקסט. אמזון, כך לדברי המקור, צפויה להכריז על הכלי שלה, שמכונה לעת עתה 'אולימפוס' (Olympus) כבר בשבוע הבא בכנס הלקוחות השנתי AWS re:Invent.
עד כה, פעילותה של אמזון בתחום ה-AI התמקדה בעיקר בהשקעות בחברות אחרות, ביניהן בחברת אנתרופיק (Anthropic), בה השקיעה סכום עתק של 8 מיליארד דולר. בהתאמה, אמזון הסתמכה על היכולות של סטארט-אפ ה-AI בתחום הלוהט, אך נראה שלבסוף החליטה לצאת לדרך עצמאית משלה בגזרה.
הענקית מסיאטל מנסה, כך לפי הדיווחים השונים, לשנות את התפישה שמתחרותיה, גוגל, מיקרוסופט ו-OpenAI, השיגו יתרון על פניה בפיתוח GenAI. תפישה זו התגבשה משום שחברות אלו כבר השיקו מוצרים ושירותים רבים המבוססים על בינה מלאכותית יוצרת, ואילו אמזון – נותרה מאחור.
מה ידוע כבר על 'אולימפוס'?
'אולימפוס' המודל החדש של אמזון נחשף לראשונה בדיווח של The Information, שתיאר אותו כמודל שפה גדול (LLM) שלא רק מעבד טקסט, אלא גם יודע לחולל תמונות וסרטונים. החוזקה שלו, כך נטען, היא שהוא מסוגל להבין סצנות שמופיעות בתמונות ובסרטונים, ולעזור ללקוחות לחפש סצנות ספציפיות באמצעות הנחיות טקסט פשוטות.
כך לדוגמה, המשתמש יוכל לבקש מהמודל לחפש עבורו לאתר בסרטון "בעיטה מוצלחת במיוחד במשחק הכדורגל" ו-'אולימפוס' יוכל לזהות את הסצנה המתאימה לבקשה. בנוסף, 'אולימפוס' יוכל ליצור תוכן ויזולי בהתבסס על תיאורים טקסטואליים, כמו "השייק הכי טעים" או "שלג צונח לקרקע".
נכון לעכשיו לא פורסם מיהו קהל היעד של הכלי החדשני, ואם תהיה אליו גישה פומבית לגולשי האינטרנט או שהשימוש בו יהיה כרוך בתשלום.
ההשפעה הצפויה של מודל אולימפוס על שירותי AWS
כידוע, הבינה המלאכותית היוצרת חוללה מהפכה מאז כניסתה לחיינו. היא מאפשרת לכל מתעניין ליצור תוכן חדש וטקסטים בצורה מהירה וקלה יותר, פותחת אפשרויות בתחומים שונים ומשנה את הדרך בה אנו צורכים מידע.
לפי הדיווחים, 'אולימפוס' פוּתח תחת זרוע מחשוב הענן של החברה, AWS, ולפי הטענות המודל עתיד להשפיע על עסקי הענן של החברה באופנים שונים ואולי דרמטיים.
כך למשל, המודל יוכל לשפר משמעותית את שירותי AWS משום שהוא בעל יכולות עיבוד מדיה מתקדמות שישפרו משמעותית את איכות הפתרונות הזמינים של אמזון כיום.
גם ניתוח התמונות והסרטונים – עוד תחום ש'אולימפוס' מתמחה בו – יאפשר לבצע פעולות מורכבות, כגון קטלוג אוטומטי של תוכן וחיפוש ויזואלי על סמך קריטריונים ספציפיים, מה שיכול להוביל לחיסכון בזמן ובמשאבי הלקוחות. בנוסף המודל יאפשר התאמה אישית טובה יותר של חוויות המשתמש, ושל שירות הלקוחות של החברה. ולבסוף, שילוב 'אולימפוס' בשירותי הענן צפוי להוביל לחידושים בכל הכרוך בניתוח נתונים, וכך לאפשר ניטור פרואקטיבי וראקטיבי, שעתיד לשפר משמעותית את הליכי קבלת ההחלטות של הלקוחות, ובהתאמה – את ביצועיהם.
תגובות
(0)