נערכים לחיזבאללה: וואן הקימה גיבוי בענן לאוניברסיטת חיפה

מטרת הפרויקט: לשדרג את יכולות התאוששות מאסון של מערך המחשוב באוניברסיטה, כאשר המתיחות הביטחונית האיצה את התהליך

מולי צפריר, על לאחרונה סמנכ"ל מחשוב ומערכות מידע באונ' חיפה וכיום מנמ"ר אונ' בן גוריון.

חטיבת CloudBuzz מקבוצת וואן טכנולוגיות ערכה פרויקט גיבוי בענן באוניברסיטת חיפה. הפרויקט החל באוקטובר 2023 והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

פתרון ההתאוששות מאסון נערך במודל כ-שירות (DR as a Service). מטרת הפרויקט הייתה לשדרג את יכולות ה-DR (התאוששות מאסון) של מערך המחשוב באוניברסיטה, כאשר המתיחות הביטחונית האיצה את התהליך.

הפתרון שנבחר מבוסס על טכנולוגיית AWS EDR (ר"תElastic Disaster Recovery), המאפשרת שכפול וסנכרון שרתים לענן והפעלתם בעת הצורך, עם RPO ו-RTO נמוכים, ויכולת שחזור לנקודת זמן ספציפית. הפתרון מאפשר להקים אתר DR גמיש, בלא התחייבות משמעותית, עם חיסכון בעלויות החודשיות. בנוסף, הענן מאפשר ליצור ולהפעיל אוטומציות מורכבות, המקילות על הפעלת אתר ה-DR ומאפשרות להקטין בצורה משמעותית את זמן ההתאוששות.

הפתרון הוטמע בסביבת אוניברסיטת חיפה באזור הישראלי של AWS, כחלק ממכרז הענן הממשלתי נימבוס. את הפרויקט ערכו מומחי CloudBuzz בהובלת עידן שמש, לצד אנשי אגף מחשוב ומערכות מידע של אוניברסיטת חיפה – משלב בניית הארכיטקטורה ועד ליישום ותפעול הפתרון. הפרויקט מספק מענה לסטודנטים, חוקרים ומרצים במקרה של כשל בחוות השרתים, או מתקפת טילים.

הפרויקט מבטיח לאוניברסיטה תמיכה לאורך שנים לצד יכולת התרחבות עתידית, וכל זאת תחת סטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע.

מולי צפריר, ששימש עד לאחרונה סמנכ"ל מחשוב ומערכות מידע באוניברסיטת חיפה, אמר, כי "ראינו חשיבות רבה בהבטחת הרציפות התפעולית של מערכות ההוראה, המחקר והמינהל. עלינו לאוויר עם פרויקט המכיל מערך רב-שכבתי של DR על בסיס פתרון של AWS, על תשתית מכרז הענן הממשלתי נימבוס. הפרויקט מבטיח לנו יכולת התמודדות עם איומים פיזיים, כגון כאלה העלולים להגיע מגבול הצפון, וכן אירועי שריפות, כמו אלה שחווינו בעבר, או כל איום אחר על מתקן המחשוב של האוניברסיטה".

צבי גילינסקי, מנהל חטיבת CloudBuzz  בוואן טכנולוגיות, הוסיף, כי "לאור האירועים האזוריים שאנחנו חווים בשנה האחרונה, ארגונים בישראל נדרשים לשפר את מערך ההמשכיות העסקית שלהם תוך שמירה על עמידות, אמינות ויכולת שחזור מהירה של הדאטה והפעילות הארגונית. הקמת האזור הישראלי ב-AWS מאפשרת לקדם בשנים הקרובות את ההמשכיות העסקית של ארגונים בישראל".

צבי גילינסקי, מנהל חטיבת CloudBuzz בוואן טכנולוגיות

צבי גילינסקי, מנהל חטיבת CloudBuzz בוואן טכנולוגיות. צילום: פרטי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים