מודל ה-AI של גוגל דיפ-מיינד יסייע להאיץ פיתוח תרופות

בעזרת AlphaFold 3 מיפו מדעני גוגל דיפ-מיינד והחברה האחות איזומורפיק לאבס את ההתנהגות של כל מולקולות החיים, כולל ה-DNA האנושי – מה שיסייע לפיתוח תרופות יעיל יותר

AlphaFold 3 - חיזוי ההתנהגות של כל מולקולות החיים.

גוגל דיפמיינד (Google Deepmind) חשפה את הגרסה השלישית הגדולה של מודל הבינה המלאכותית שלה AlphaFold, שנועדה לעזור למדענים לפתח תרופות ולטפל במחלות בצורה יעילה יותר.

בשנת 2020 עשתה החברה קפיצה משמעותית בביולוגיה מולקולרית על ידי שימוש ב-AI כדי לחזות בהצלחה את התנהגותם של חלבונים מיקרוסקופיים.

בעזרת הגירסה החדשה של AlphaFold, חוקרים בדיפמיינד ובחברה האחות איזומורפיק לאבס (Isomorphic Labs) – שתיהן בפיקוח המייסד-השותף דמיס האסאביס – מיפו את ההתנהגות של כל מולקולות החיים, כולל ה-DNA האנושי.

האינטראקציות של חלבונים – מהאנזימים החיוניים לחילוף החומרים האנושי, ועד לנוגדנים הנלחמים במחלות זיהומיות – עם מולקולות אחרות הן המפתח לגילוי ופיתוח תרופות.

לדברי דיפמיינד, הממצאים, שפורסמו אתמול (ד') בכתב העת המחקרי Nature, יפחיתו את הזמן והכסף הדרושים לפיתוח טיפולים שעשויים לשנות חיים.

"עם היכולות החדשות האלה, אנחנו יכולים לעצב מולקולה שתיקשר למקום מסוים בחלבון, ונוכל לחזות באיזו עוצמה היא תיקשר", אמר האסאביס בתדרוך עיתונאים שקיימה החברה. "זה שלב קריטי אם אתה רוצה לעצב תרופות ותרכובות שיעזרו במחלות".

החברה גם הכריזה על שחרורו של שרת AlphaFold, כלי מקוון חינמי, שמדענים יכולים להשתמש בו כדי לבדוק את ההשערות שלהם לפני הפעלת בדיקות בעולם האמיתי, ולדבריה, השרת החדש דורש פחות ידע מחשוב, מה שמאפשר לחוקרים להריץ בדיקות בכמה לחיצות כפתור בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים