האם "מפלצת המשחקים" החדשה של לנובו שווה את המחיר?

עם מעבד חזק, ביצועים טובים וכרטיס מסך ייעודי, ה-Lenovo Legion 9i 16IRX9 מוכיח שוב שהפער בין מחשבי הגיימינג הנייחים לאלה הניידים הצטמצם מאוד ● ויש גם את תג המחיר: יותר מ-23 אלף שקלים

ה-Legion 9i 16IRX9 של לנובו.

בכל דור ודור בשנים האחרונות – ובמושגי מחשבים, וגם סמארטפונים, דור שווה שנה, פחות או יותר – יצרניות המחשבים מציעות מה שאי אפשר לכנות אחרת מאשר "מפלצות משחקים". אם פעם היה אפשר לשייך את האמירה הזו למחשבים נייחים בלבד, הגיח לו לפני כמה שנים עידן ה-eSports, שהיטה חלק גדול מהמיקוד לניידי המשחקים. כשזה נוגע לשוק המשחקים ל-PC, עדיין קיים פער לטובת המחשבים הנייחים אל מול אלה הניידים, אבל הוא כבר לא משמעותי כמו פעם. מחשב שמוכיח זאת הוא הדור התשיעי של מותג מחשבי המשחקים של לנובו.

Legion 9i 16IRX9, שקבוצת המספרים והאותיות מספרת שזה מחשב עם מסך 16 אינץ', וכאמור, הדור התשיעי שלו – מגיע עם מעבד Core i9-14900HX. מדובר במעבד בודד למדי שהושק לניידים בדור ה-14 של מעבדי ה-Core של אינטל. אין לו כל קשר לסדרה החדשה של מעבדי ה-Core Ultra לניידים, שבהם תשומת הלב כבר מופנית לבינה מלאכותית.

Core i9-14900HX הוא מעבד לביצועים, וזה מה שאינטל מציעה בדור הנוכחי לניידי משחקים שרוצים ללכת עד הקצה: 8 ליבות ביצועים שתומכות בעבודה בריבוי נימים במהירות מרבית של 5.8 גיגה-הרץ ו-16 ליבות יעילות במהירות מרבית של 4.1 גיגה-הרץ. ה-TDP הבסיסי של המעבד הזה עומד על 55 וואט, ובשיא העבודה שלו, כמו שקורה בדרך כלל במשחקים מודרניים ברמת AAA, הוא מגיע לצריכה של 157 וואט לכל היותר.

כרטיס מסך חזק במיוחד

לצד זה שילבה לנובו, כראוי למחשב משחקים שרוצה לעמוד בצמרת ולהשקיף על כולם מלמעלה, כרטיס מסך חזק במיוחד, ברמה הכי גבוהה שיש לאנבידיה להציע לשוק ניידי המשחקים – GeForce RTX 4090 עם 15 גיגה-בייט זיכרון תצוגה מודרני. ויותר מכך, כראוי למחשב משחקים באופן כללי, תחת מרכז הבקרה של המחשב, Lenovo Vantage, אפשר לבצע המהרה לכרטיס המסך, להוסיף מהירות לשבב הגרפי ולזיכרון כאחד ולסחוט מהמחשב עוד כמה אחוזי ביצועים. בבדיקות שביצעתי לא ראיתי תוספת של יותר מ-5% במשחקים, אבל למי שרוצה – זה שם.

כאמור, במצב העבודה הכי גבוה שלו – כלומר, בהמהרה מרבית – צורך כרטיס המסך 175 וואט, ויחד עם המעבד ברמה המקסימלית שלו זה כבר הרבה מאוד וואטים – מעל 300 מהם, גם אם לא מגיעים עד לקצה הכי קיצוני. לכן, לא פלא שאת ה-Legion 9i מלווה מטען גדול במיוחד, שמספק עד 330 וואט. אין ברירה, זה אחד המחירים שצריך לשלם על הביצועים.

ה-Legion 9i 16IRX9 של לנובו.

ה-Legion 9i 16IRX9 של לנובו. צילום: יח"צ

לצד המעבד החזק מאוד וכרטיס המסך הייעודי שילבה לנובו במחשב 64 גיגה-בייט זיכרון DDR5 במהירות של 5,600 מגה-הרץ וכן אחסון נדיב מאוד, בהיבט של מחשבים בכלל וניידים בפרט – בנפח של 2 גיגה-בייט. הוא אף תומך ב-NVMe, כמובן.

מה עם העיצוב?

העיצוב של ה-Legion 9i 16IRX9 דומה מאוד ועם זאת קצת שונה מאשר בדור הקודם. בניגוד לקודמו, אין במאחורה של המחשב החדש, בשני צדדיו, את "בליטות" הוצאת האוויר החם, אלא קו ישר שכמו מקדימה, מואר בפס RGB. הוא כולל את רוב החיבורים, לרבות לרשת המקומית, חיבור החשמל הקנייני וכן חיבורי USB. כמו כן, יש תאורה שמאפשרת, גם מקדימה, לזהות לאן לחבר כל דבר, וניתן לכבותה.

בנוסף, כמו בדור הקודם, משטח השליטה קטן יחסית, וטוב שכך – אף שחקן מחשב שמחשיב את עצמו ככזה לא יוותר על עכבר אמיתי. המשטח שכן מסופק הוא די והותר לפעולות השוטפות של העבודה עם המחשב – מביצוע הגדרות, ועד לשליטה ולגלישה באינטרנט. זה אומר שהמקלדת יחסית נמוכה, ומכיוון שגם כך מדובר במחשב שהוא די גדל מידות – 358x278x22.7 מ"מ, כפתור ההפעלה הצמוד למסך והמקלדת רחוקים. ביניהם יש את צמד הרמקולים וכן עוד חורי הכנסת אוויר קר לתוך המערכת, בדרך לצאת החוצה מאחור כשהוא חם. מכאן שמעבר לכך שעם כל תאורת ה-RGB, שמקבלים כאן בכמויות, במקלדת ומכל הצדדים כמעט – יש גם מבנה שהוא פרקטי ומתאים לצורך, ובמכונות משחקים אלגנטיות זה לא בדיוק מונח חשוב.

המסך, הביצועים, זמן העבודה – והמחיר

המסך הוא אלמנט לא פחות חשוב במקרה של ה-Legion 9i. כאמור, גודלו 16 אינץ', והוא מציע רזולוציה גבוהה מאוד של 3.2K, וכן קצב ריענון של 165 הרץ. אולם, הדבר הכי חשוב בו הוא שמדובר במסך miniLED עם לא פחות מ-1,636 אזורי הארה, כך שדיוק הצבעים והתגובה נהדרים. התמיכה ב-G-Sync של אנבידיה רק מוסיפה לאיכות המשחקיות, וראוי לציין גם את הגוונים השחורים המצוינים.

הביצועים, באופן לא מפתיע, היו נהדרים בבדיקה שערכתי, וכפי שציינתי בפתיחה, צמודים ואף לפעמים מעט טובים יותר מאשר ביצועי מחשבי משחקים שולחניים מהשנה שעברה. כמו במקרה של מבחן Port Royal, שבודק מעקב קרניים, במעקב התוצאות של UL צוין שהוא טוב מ-77% מכל תוצאות הבדיקות בשנה האחרונה, כשמעליו יש רק את מחשבי הפרימיום השולחניים שמיועדים למשחקים.

זמן העבודה היה קצר מאוד, ואפילו בבדיקה של יישומים משרדיים הוא לא הצליח להגיע לשלוש שעות, למרות סוללת ה-99.9 וואט/שעה שלו. המשקל של המחשב הוא 2.6 ק"ג.

מה עם המחיר? כמו בכל שנה, הוא רק עולה – אלא מה…? ובכן, מחשב המשחקים המוביל הזה של לנובו עולה 23,299 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים