אסף רפפורט רעב: וויז תרכוש את לייסוורק האמריקנית ב-200 מיליון ד'

הדיווח על ההרכישה העלה תמיהות: בשיאה, ב-2021, המתחרה הישירה של חד הקרן הישראלי הייתה שווה 8.3 מיליארד דולר - פי יותר מ-40 ממחיר הרכישה

רעב. אסף רפפורט, מייסד ומנכ"ל וויז.

ימים אחדים אחרי רכישת ג'ם (Gem Security) הישראלית, תמורת 350 מיליון דולר, וויז (Wiz) לא נרגעת. בסוף השבוע דווח כי חברת חד הקרן הישראלית נמצאת במגעים מתקדמים לרכוש את יריבתה האמריקנית לייסוורק (Lacework), תמורת 150-200 מיליון דולר.

העסקה טרם הושלמה, ואף ששתי החברות חתמו באחרונה על מכתב כוונות. עדיין נדרש להשלים את הליך בדיקת הנאותות. אם תושלם העסקה, היא תהווה אכזבה לנרכשת ולמשקיעים בה: בשיאה, ב-2021, השווי של לייסוורק, המתחרה הישירה של חד הקרן הישראלי – עמד על 8.3 מיליארד דולר. כך, הרכישה תהיה בסכום נמוך פי 41.5 מהערך של הנרכשת בשיאה. המשקיעים ובעלי המניות של לייסוורק יקבלו גם את 800 מיליון הדולרים שבקופתה.

וויז עומדת לרכוש אותה בסכום נמוך פי 41.5 מהערך שלה בשיאה. לייסוורק.

וויז עומדת לרכוש אותה בסכום נמוך פי 41.5 מהערך שלה בשיאה. לייסוורק.

במה מתמחה לייסוורק?

לייסוורק הפועלת בעולם אבטחת הענן, הוקמה ב-2015, מונה יותר מ-700 עובדים ולה כ-600 לקוחות ארגוניים. סך הגיוסים שלה מחברות הון סיכון מובילות כמו Altimeter Capital, Sutter Hill Ventures,

ו-Google Ventures – עמד על יותר מ-1.9 מיליארד ד'. בעקבות סבב הגיוס D, כאמור, בנובמבר 2021 – בו היא גייסה 1.3 מיליארד, שווייה נאמד ב-8.3 מיליארד דולר. באופן מפתיע, למרות הגיוס העצום, חודשים ספורים אחריו, החברה הודיעה על קיצוץ משמעותי, בהיקף של 20% בכוח האדם שלה. בפברואר 2022 זרוע ההשקעות של גוגל הובילה עוד סבב גיוס. מכירותיה השנתיות של הנרכשת עומדות על כ-100 מיליון דולר.

הנרכשת פיתחה פלטפורמת אבטחה בענן, CWPP (ר"ת Cloud Workload Protection Platform) – הגנה על עומסי מחשוב בענן – המספקת כמה יכולות, כולל ניהול עמדות אבטחה בענן (CSPM), סריקת פגיעויות, הגנה על עומסי עבודה בענן, זיהוי ותגובה של איומים, הגנה על איומים בזמן ריצה ובנייה, וניהול זהות וגישה. הפלטפורמה שלה פועלת בסביבות העננים הציבוריים הגדולים, AWS, גוגל קלאוד, ואז'ור של מיקרוסופט. עוד היא פועלת בסביבות מבוססות קוברנטיס וקונטיינרים, אולם הפלטפורמה העננית שלה מאבטחת גם דטה סנטרים פרטיים (בקרקע) וסביבות מחשוב היברידיות, בקרקע ובענן גם יחד.

הפלטפורמה של הנרכשת כוללת כמה יכולות, ביניהן – כלי זיהוי וחקירה של אירועי סייבר, המספק מידע מתי וכיצד קרה האירוע, האם הוא אירוע סייבר ומי המשתמשים, המכונות והיישומים המעורבים בו. החברה מציעה גם מערכת לזיהוי פריצות, המנטרת התנהגויות של יישומים, כדי להתריע על חריגה כלשהי.

יעד מכירות של מיליארד דולר – לפני הנפקה עתידית במחצית העשור

וויז מוערכת בשווי 10 מיליארד דולר, בעקבות הגיוס האחרון שערכה, ומתכננת לעוד סבב גיוס, מתוך כוונה להנפיק במחצית העשור.

וויז, הפועלת בתחום אבטחת הענן, פיתחה פלטפורמת CNAPP (ר"ת Cloud Native Application Protection Platform). היא גייסה עד כה כ-900 מיליון דולר, עם מכירות שעמדו על 350 מיליון. 40 מארגוני ה-Fortune 100 הם לקוחותיה. וויז הציבה לעצמה יעד מכירות של מיליארד דולר, לפני הנפקה עתידית.

לו תתממש הרכישה הנוכחית, תהיה זו הרכישה השלישית של וויז מאז הוקמה ב-2020. לצד רכישת ג'ם, בדצמבר האחרון היא רכשה את הסטארט-אפ הישראלי ראפט (Raftt) – שפיתח פלטפורמת ענן לשיתוף פעולה בין מפתחים – תמורת עשרות מיליוני דולרים.

מהרוכשת נמסר כי "וויז חווה צמיחה אורגנית חסרת תקדים מאז הקמתה, ואנו מחויבים לקדם צמיחה זו אף יותר. במקביל, אנו מכירים בכך שאיגום (קונסולידציה) הוא העתיד של תעשיית האבטחה, ולכן אנו מנהלים באופן פעיל שיח עם חברות רבות בתעשייה. אנחנו תמיד בוחנים הזדמנויות למיזוגים ורכישות, שירחיבו את ההיצע והיכולות הטכנולוגיות שלנו ויביאו לגידול העסקי שלנו. זאת, כשאנו שואפים לבנות את פלטפורמת האבטחה המובילה בעולם בענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים