בניסוי לקראת חוק חדש: גוגל הסירה קישורי חדשות בקליפורניה

ענקית החיפוש טוענת ש-"חוק שימור העיתונות של קליפורניה" יפגע בחוויית המשתמש ויהווה איום על הדמוקרטיה

תערוך ניסוי בתחום החדשות בקליפורניה. גוגל.

גוגל הודיעה בסוף השבוע שהחלה להסיר קישורים לאתרי חדשות בקליפורניה, עבור חלק מהתושבים, כך שהם לא יופיעו בתוצאות החיפוש אחר חדשות המתרחשות במדינה – מהגדולות והמאוכלסות ביותר בארה"ב.

ההחלטה הזו של גוגל, שפורסמה בפוסט בבלוג הרשמי של החברה, מוגדרת על ידי ענקית החיפוש כסוג של ניסוי, ומדובר בתגובה שלה להצעת חוק שמכונה 'חוק שימור העיתונות של קליפורניה' (CJPA), שהוצגה כבר בשנה שעברה ועדיין נמצאת לפני החלטה.

לפי הצעת החוק הזו יצטרכו גופים כמו גוגל, מטא, מיקרוסופט ואחרים לשלש חלק מרווחי המודעות שלהם לכיסיהם של יוצרי התוכן החדשותי, לנוכח העובדה שהן מרוויחות כסף מחיפוש אחר החדשות הללו.

"עוזרים לבעלי האתרים בכל הגדלים להגדיל את הקהל ללא עלות"

"אנחנו מבצעים בדיקה קצרת טווח עבור אחוז קטן מהמשתמשים, במטרה למדוד את השפעת החקיקה הזו על חוויית המוצר שלנו", כתב ג'ייפר זאידי, סגן נשיא לשותפויות חדשותיות גלובליות בבלוג.

"כשאנחנו מסייעים לאנשים למצוא כתבות חדשותיות, אנו עוזרים לבעלי האתרים בכל הגדלים להגדיל את הקהל שלהם ללא עלות עבורם. CJPA יגרום להפסקת המודל הזה. החוק הזה יעדיף קונגלומרטים תקשורתיים וקרנות גידור – שמפעילים לובי למען הצעת החוק הזו – שיוכלו להשתמש בכספים מ-CJPA כדי להמשיך ולרכוש עיתונים מקומיים בקליפורניה, לרוקן אותם מעיתונאים וליצור עוד עיתוני רפאים שפועלים עם צוות שלד, שייצרו רק תוכן בעלות נמוכה, ולעתים קרובות באיכות נמוכה", הוא הוסיף.

עוד לפני שהחוק יועלה להצבעה סופית, אמורה ועדה המורכבת ממספר שופטים לקבוע מה תהיה מהות ועלות התשלום שיצטרכו החברות המוזכרות לעיל להעביר לאתרי החדשות.

"אנו מחויבים להמשיך במשא ומתן עם גוגל וכל שאר בעלי העניין, כדי להבטיח עתיד מזהיר יותר לעיתונאים בקליפורניה ולהבטיח שאורות הדמוקרטיה יישארו דולקים", הגיבה באפי וויקס הדמוקרטית, חברת בית המחוקקים בקליפורניה, שהיא אחת מהיוזמות הראשיות של החוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים