הביטקוין צנח בכמעט 9% – אנליסטים טוענים: "בגלל המתקפה מאיראן"

מטבע הקריפטו המוביל בעולם, שנסחר בכ-64.6 אלף דולר כעת, הפגין רגישות למצב הסבוך והשביר במזרח התיכון, כך לדעת מומחים

מושפע מאיראן. מחיר הביטקוין.

הביטקוין שוב הוכיח את רגישותו להתרחשויות השונות שבפוטנציה יכולות להשפיע על כלכלת העולם – הבוקר הביטקוין נסחר בכ-64.6 אלף דולר – ירידה של כ-8.9% בשוויו, לעומת שערו יום קודם לכן.

לדעת מומחים, הסיבה לירידות החדות היא ההתקפה האיראנית על ישראל אמש, שיש לה את האפשרות להרחיב את המלחמה המקומית בעזה למלחמה אזורית, אשר תערב מדינות רבות.

עם זאת יש מומחים שסבורים שהביטקוין רשם ירידה כה חדה במהלך היום משום שאחרי שסביב ה-15 במרץ שוויו עלה לכ-73 אלף דולר – שיא כל הזמנים – המשקיעים חיפשו סיבה לממש רווחים. זה לא אומר שההתקפה האיראנית לא הייתה הגורם השפיע על מטבעות הקריפטו ומה שהביא לירידות, אך יתכן שהירידות היו הרבה פחות חזקות אלמלא עניין זה.

בינתיים אי אפשר לדעת כיצד שוקי ההון יגיבו להתקפה האיראנית, שכן שוקי ההון במרכזים החשובים בעולם, כמו ניו יורק, לונדון, הונג קוגנ וציריך, סגורים לרגל יום השבתון.

בינתיים בישראל השקל מגלה יציבות ובשעות בוקר אלו השקל יורד בכ-0.032% לעומת הדולר ל-3.77 ש'. בנוסף הוא יורד בכ-0.05% לעומת היורו, ל-4.012 ש' ועולה בכ- 0.10% לעומת הפאונד הבריטי, ל-4.7 ש'. אך בינתיים הכל נזיל, שכן כולם ממתינים לתגובת ישראל, אם תהיה כזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים