סוף סוף גם באנדרואיד: גוגל השיקה את תכונת "מצא את המכשיר שלי"

התכונה, המבוססת על טכנולוגיית בלוטות', מאפשרת לאתר מכשירי אנדרואיד גם כשהם במצב לא מקוון

חדש מגוגל: "מצא את המכשיר שלי".

בשורה למשתמשי אנדרואיד: גוגל השיקה סוף סוף את תכונת "מצא את המכשיר שלי" לאיתור מכשירי אנדרואיד גם כשהם במצב לא מקוון.

בפוסט בבלוג שלה, הודיעה גוגל על השקת התכונה שרבים חיכו לה, וציינה כי היא תהיה זמינה למכשירי אנדרואיד בכל העולם, בתחילה בארה"ב ובקנדה. "עם רשת חדשה מבוססת המונים של יותר ממיליארד מכשירי אנדרואיד, תכונת 'מצא את המכשיר שלי' יכולה לעזור לכם למצוא את מכשירי האנדרואיד שאינכם מוצאים ואת הפריטים היומיומיים שלכם במהירות ובאופן מאובטח".

גוגל כבר מציעה הגדרת "מצא את המכשיר שלי" בטלפוני אנדרואיד, אבל המכשיר שמחפשים חייב להיות מופעל ומחובר כדי שהתכונה תפעל. הרשת החדשה משתמשת בבלוטות' כדי לאתר התקנים גם כשהם מנותקים מרשת Wi-Fi או מרשת סלולרית.

תכונת האיתור של מכשירים לא מחוברים גורמת לכל מכשיר לאחסן את מיקומו בזיכרון של בקר הבלוטות', וכך מאפשרת לרשת לראות כל מכשיר נתמך גם אם הוא לא מחובר.

בפוסט בבלוג שלה, גוגל מתארת חמש דרכים שבהן משתמשי אנדרואיד יכולים להתחבר לרשת "מצא את המכשיר שלי" החדשה: "ניתן לאתר כל טלפון או טאבלט אנדרואיד תואם על ידי צלצול או הצגת מיקומו על מפה. הרשת תאתר כל מכשיר נתמך גם אם הוא לא מקוון. היא תאתר כל מכשיר Pixel 8 או Pixel 8 Pro גם אם הוא כבוי או שהסוללה שלו התרוקנה.

החל ממאי, ניתן יהיה להשתמש באפליקציית 'מצא את המכשיר שלי' כדי לאתר פריטים כמו מפתחות או מזוודות באמצעות תגי מעקב בלוטות' מתוצרת Chipolo ו-Pebblebee, שתוכננו במיוחד עבור הרשת החדשה. התגיות ישלחו למשתמש התראות מעקב במכשירי אנדרואיד ו-iOS כדי להזהיר את המשתמש גם על כל מעקב לא רצוי. בנוסף, במאי יושק כפתור 'מצא בקרבת מקום', שיעזור לאתר אובייקט שעשוי להסתתר ממש לידך. על ידי שימוש בתגי המעקב החדשים, ניתן יהיה לצוד חפצים קרובים, כמו ארנק או מפתחות.

לאחר מכן, אפליקציית 'מצא את המכשיר שלי' תציג טלפון שנעלם או פריט אחר ביחס למכשירי Nest הביתיים, ותספק נקודת התייחסות. ולבסוף, ניתן יהיה לשתף מכשיר או אביזר כדי שאנשים אחרים יוכלו לעקוב אחריהם גם כן".

גוגל הכריזה על רשת "מצא את המכשיר שלי" בספטמבר 2023, אך עיכבה את השקתה בגלל חשש שהטכנולוגיה תנוצל לרעה על ידי אנשים בעזרת תגי מעקב, כמו ה-AirTag של אפל, כדי לעקוב אחר אנשים אחרים. לפי הדיווחים, iOS 17.5 הקרובה של אפל כוללת את הגנות האבטחה הנדרשות כדי למנוע סוג זה של ניצול לרעה, וסוללת את הדרך לגוגל להשיק סוף סוף את הרשת שלה.

הרשת החדשה תתמוך בכל מכשיר אנדרואיד 9 ומעלה.

עוד מבטיחה גוגל, ש-"הגנות רב-שכבתיות המובנות ברשת 'מצא את המכשיר שלי' עוזרות לשמור על בטיחות המשתמש והמידע האישי, תוך מתן אפשרות שליטה על המכשירים המחוברים לרשת. זה כולל הצפנה מקצה לקצה של נתוני מיקום וכן דיווח מצטבר על מיקום מכשירים ותכונת בטיחות ראשונה מסוגה, המספקת הגנה נוספת מפני מעקב לא רצוי בדרך הביתה או למקום פרטי".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים