מבוכה: נחשפה זהותו של מפקד 8200

י' הוא תת-אלוף יוסי שריאל, כך חשף הגרדיאן הבריטי בסוף השבוע ● ספר שפרסם שריאל באמזון, הוביל לתחקיר דיגיטלי אותו ערכו בעיתון וממנו נתגלה חשבון גוגל פרטי שלו, פרטי זיהוי ייחודיים וקישורים למפות שבחשבון

עוד פרטים על ה-"שובל" שמפקד 8200 השאיר ברשת.

מבוכה למודיעין הישראלי: הגרדיאן (The Guardian) הבריטי חשף ביום ו' האחרון את זהותו – שהייתה שמורה בסוד – של מפקד יחידת 8200 – תת-אלוף יוסי שריאל

ספר שפרסם תא"ל שריאל באמזון הוביל לתחקיר דיגיטלי אותו ערכו בעיתון, וממנו נתגלה חשבון גוגל פרטי שלו, פרטי זיהוי ייחודיים וקישורים למפות שבחשבון. הספר פורסם ב-2021 ומחברו כונה תא"ל YS. 

לפי העיתון, שריאל כתב את הספר "The Human Machine Team" ('צוות המכונה האנושית'), בו תיאר "חזון רדיקלי", ופירט את זווית הראייה שלו על בינה מלאכותית ויכולותיה העתידיות להביא לשינוי ביחסים בין אנשי הטכנולוגיה והמכונות. כחלק מכך תיאר שיראל בספר את התפישה העתידית שתשלב באופן עמוק יותר בין לוחמים לבינה מלאכותית.

על פי האתר, הספר מתאר בפירוט את המודל החדשני של אמצעי ה-AI שבהם ישראל עושה שימוש במלחמתה בחמאס. בספר כתב שריאל כי הרעיונות שלו לגבי שימוש בלמידת מכונה כדי לשנות את הלוחמה המודרנית, צריכים להפוך למיינסטרים. "אנחנו רק צריכים לקחת אותם מה'פריפריה' ולהציב אותם בקדמת הבמה", כתב.

"חשיפת פרטיו האישיים של הקצין היא תקלה"

מצה"ל נמסר כי "לא מדובר במייל האישי של שריאל, אלא בחשבון המיועד ספציפית לעניינים הקשורים לספר". לאחר מכן נמסר כי "הספר המדובר פורסם לפני מספר שנים והכתובת המוזכרת בו אינה משמשת את הקצין באופן אישי ולא נעשה בה שימוש בעבר. עם זאת, חשיפת פרטיו האישיים של הקצין היא תקלה. הנושא ייבדק כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד". 

שריאל, לפי אתר צה"ל, הוא בן 45 והתגייס לאגף המודיעין ב-1997. במהלך שירותו הוא היה במטה וגם בשטח – ובין תפקידיו שימש כקצין מודיעין וסייבר ב-8200, קצין מודיעין אוגדתי ופיקודי, ראש זירה בחטיבת המחקר, וראש חטיבת ההפעלה באמ"ן. הוא בעלי שני תארים ראשונים ותואר שני באסטרטגיה, ביטחון וכלכלה. לפי הכתוב בספר, הוא מתמחה בסייבר ובמדע הנתונים וב-2018 קיבל את פרס ביטחון ישראל על פרויקט בינה מלאכותית חדש ופרויקט נגד טרור. 

פרסום שמו של שריאל מגיע ברקע הביקורת שנמתחה על היחידה הטכנולוגית בראשה הוא עומד, שלא צפתה את מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר: "הטעות הביטחונית עשויה להפעיל לחץ נוסף על שריאל, שאומרים שהוא 'חי ונושם' את המודיעין, אך כהונתו בניהול חטיבת מודיעין הסייבר העילית של צה"ל הפכה שנויה במחלוקת", נכתב. "… מאז מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר, יחידה 8200 הואשמה ב'היבריס טכנולוגי', אשר בא על חשבון טכניקות איסוף מודיעין קונבנציונליות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים