ארה"ב: האם תקנות ניטרליות הרשת יחזרו?

ג'סיקה רוזנוורצל, יו"רית ה-FCC, הודיעה כי בקרוב תערך הצבעה סופית בשאלה האם לשחזר את כללי ניטרליות הרשת השנויים במחלוקת, שבוטלו ב-2017, במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - מה משמעות התקנות?

האם התקנות שהגבילו את כוחן של ספקיות שירותי האינטרנט להשפיע על מהירויות הטעינה של אתרים או יישומים ספציפיים יוחזרו? ניטרליות הרשת.

ועדת התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, הודיעה באחרונה על כוונתה להחזיר את חוקי ניטרליות הרשת – מערכת תקנות שבוטלה במהלך תקופת נשיאותו של דונלד טראמפ. יו"ר ה-FCC, ג'סיקה רוזנוורצל, תיארה הצעה שתסווג גם אינטרנט בפס רחב נייח וגם נייד כ'שירותי טלקומוניקציה חיוניים' במסגרת Title II של חוק התקשורת (Communications Act) של ארה"ב. מהלך זה, לדבריה, יבטיח ששירותי פס רחב יטופלו כמשאב חיוני הראוי לפיקוח של הוועדה.

לדברי רוזנוורצל, "חזרה לסטנדרט הפופולרי והמוחלט של ה-FCC של ניטרליות רשת תאפשר לסוכנות לשמש שוב כתומכת צרכנית חזקה של אינטרנט פתוח". 

חוקי ניטרליות הרשת – שהגבילו את כוחן של ספקיות שירותי האינטרנט להשפיע על מהירויות הטעינה של אתרים או יישומים ספציפיים – יושמו לראשונה בשנת 2015 בתקופת ממשל אובמה. חוקים אלה נועדו למנוע מספקי שירותים לחסום או לשבש תעבורת פס רחב ו/או ליצור נתיבים מהירים בתשלום שיוצעו למשתמשים. עם זאת, תקנות אלה הוסרו באופן שנוי במחלוקת בשנת 2017, בתקופת ממשל טראמפ, משום שהרפובליקנים התנגדו להם עקרונית.

ההחלטה לבטל את ניטרליות הרשת זכתה לביקורת על כך שבעקבותיה נמנע מה-FCC לפעול לאבטחת רשתות פס רחב, להגן על נתוני צרכנים ולהבטיח שהאינטרנט יישאר מהיר, פתוח והוגן.

החוקים יפעלו למען הצרכנים או לאו? תלוי את מי שואלים

ממשל ביידןהאריס הנוכחי הביע זה מכבר רצון להחזיר את החוקים הללו. מינויה של אנה גומז, מנכ"לית לשעבר במינהל התקשורת והמידע הלאומי, ה-NTIA, לנציבה החמישית ב-2023 התיר את ה"פלונטר" הפוליטי שאפיין את עמדות נציבי ה-FCC השונות, והעניק לדמוקרטים רוב, שהם מקווים להשתמש בו כדי להחזיר את כללי ניטרליות הרשת לפני מועד הבחירות לנשיאות, בנובמבר.

ההצעה של ה-FCC להחזיר את ניטרליות הרשת נתקלה, כצפוי וכמו בעבר, בהתנגדות מצד מפעילים ואיגודי תעשייה. אוון סוורצטראובר, עמית בכיר ב-Foundation for American Innovation ויועץ מדיניות לשעבר של יו"ר ה-FCC בימי טראמפ, אג'יט פאי, והנציב ברנדן קאר, הצהיר כי הסוכנות נראית מוכנה לאוכף על ספקיות הפס הרחב את כללי Title II, אך לדבריו אלו יגדילו את עלויות התאימות עבור ספקיות האינטרנט ואת מחיר פריסת הרשתות.

למרות ההתנגדות, ה-FCC מתקדמת עם הצעתה. היו"ר רוזנוורצל עתידה להפיץ את הצעתה לעמיתיה הנציבים – לבדיקתם. בנוסף, טיוטה פומבית של ההצעה תפורסם באתר האינטרנט של ה-FCC. הנציבים ישקלו ויצביעו על ההצעה בפגישה הפתוחה של הנציבות, שנקבעה ל-25 באפריל. אם יאומצו בהצבעה, הסיווג מחדש והכללים ייכנסו לתוקף בתוך 60 יום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים