גוגל תמחק מיליארדי נתוני משתמשים שנאספו במצב Incognito

זאת, כחלק מהסדר שאליו היא הגיעה עם התובעים בתביעה ייצוגית, שבה נטען שגוגל לא הציגה למשתמשים מידע נכון על הנתונים שלהם שאותם היא אספה ● למרות ההסדר, גוגל ממשיכה להכחיש זאת

הסדר בתביעה הייצוגית נגד גוגל, שקשורה למצב Incognito בדפדפן כרום.

גוגל תמחק כמויות אדירות של נתונים, כשההערכה עומדת על מיליארדים, כחלק מהסדר שהוגש באחרונה לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו. ההסדר סוגר את התביעה הייצוגית נגד החברה בגין מעקב אחר אנשים ללא ידיעתם, ואפילו הטעייתם, כשהם השתמשו במצב "הגלישה הפרטית" (Incognito) בדפדפן כרום.

בתביעה, שהוגשה כבר ב-2020, נטען שלא רק שמצב הגלישה הפרטי הוא לא באמת פרטי, אלא גם שמערכת השיווק וקבוצת הפרטיות של גוגל כשלו בדיווח למשתמשים לגבי הנתונים שנאספים, כולל האתרים שהם גלשו אליהם.

לפי ההסדר, מעבר למחיקת הנתונים, שלפי התביעה נטען שנאספו שלא כדין, גוגל תעדכן את מסמכי השימוש והפרטיות כדי שישקפו בצורה ברורה מה נאסף במצב הגלישה הפרטית, וכן לאפשר באותה נשימה למשתמשים לבטל את העוגיות שנשתלו על ידי אתרי צד שלישי.

"ההסדר מחייב את גוגל למחוק ולתקן, בהיקף ובקנה מידה חסרי תקדים, את הנתונים שאספה באופן לא תקין. זהו צעד היסטורי בדרישת כנות ואחריות מחברות טכנולוגיה דומיננטיות", אמר עורך הדין המייצג את התובעים, דיוויד בויז.

החברה תצטרך להתמודד עם גל של תביעות אישיות

בגוגל אולי חמקו ממשפט פדרלי, אבל כנראה שהם יצטרכו להתמודד עם מספר גדול למדי של תביעות אישיות, כי בית המשפט פסק שהמשתמשים המיוצגים בתביעה יכולים לעשות זאת. לפי הדיווחים כבר הוגשו מעל 50 תביעות נגדה בהקשר זה בבית המשפט בקליפורניה.

למרות ההסדר, בגוגל ממשיכים להכחיש שהנתונים שימשו לצורך התאמת מודעות, ומסרו כי הם עברו התממה בכל מקרה, כך שאי אפשר היה לקשר אותם למשתמש. בחברה טוענים בנוסף שהאישור של בית המשפט להגיש תביעות אישיות בטענה לנזקים הינו חסר טעם.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים