שרדנו את ה-1 באפריל כדי לספר: מי מתח ונמתח בטק ובאינטרנט?

האחד באפריל "נפל" השנה בעולם על חג הפסחא ולכן לא ראינו מתיחות בולטות מחברות טק ענקיות, ובכל זאת: מאסק טען שקיבל תפקיד בולט בדיסני, טינדר הצהירה שהיא מגייסת סמנכ"ל גוסטינג והיו עוד כמה מתיחות מסקרנות

מי נפל בפח? אחד באפריל 2024.

אתמול (ב') חל האחד באפריל, יום המתיחות העולמי, ותאריך המסוים, כידוע, הפך לכזה שבו חברות טכנולוגיה רבות מספקות לקהל שלהן מבול של תעלולים, חלקם הומוריסטיים ואחרים לעתים קרובות – מוזרים.

בשנת 2024 – שבה אנחנו בישראל עדיין לא לגמרי פנויים לבדיחות – המסורת הזו התגלתה כנרפית למדי, אולי משום שהתאריך השנה "נפל" על חג הפסחא. בכל זאת היו כמה מתיחות בולטות של מי שלא החמיצו את ההזדמנות "להשתגע".

אילון מאסק: מצטרף לדיסני

יזם הטק אילון מאסק ידוע כמטרילן שכמעט כל יום אצלו הוא האחד באפריל, לכאורה. השנה הוא צייץ ב-X שבבעלותו שהוא מצטרף לדיסני כדי להוביל את מאמצי הגיוון, שוויון והכלה (DEI) שלה.

"נרגש להצטרף לדיסני כמוביל ה-DEI הראשי שלה. לא יכול לחכות לעבוד עם בוב איגר וקתלין קנדי כדי להפוך את התוכן שלהם ליותר Woke!" כתב מאסק בציוץ.

אבל סביר שרק מעטים מ-179.6 מיליון עוקביו האמינו לו, משום הציניות שניתן היה לקלוט באזכור עניין ה"ער", המיוחס לחובבי קונספירציות עולמיים שמאמינים כי התעוררו והם מבינים יותר מה ששאר העולם לא קולט.

נזכיר כי מאסק הריץ לפני מספר שנים סוג של "מתיחה", או אם תרצו "הונאת משקיעים", כפי שקבעו ה-SEC בנדון, כשבישר דרך טוויטר דאז – וממש לא באחד בארפיל – כי "טסלה הופכת להיות פרטית" ואז חזר בו מכך במהירות. ה"מתיחה" ההיא עלתה לו ולחברה בקנסות כבדים ובאובדן תפקידו כיו"ר טסלה.

תכונת היכרויות חדשה וסמנכ"ל גוסטינג

החברה שמאחורי אפליקציית ההכרויות Moonpig הודיעה על תכונה חדשה שלה שתעזור למשתמשים למצוא קשר טוב – משלוח מכתבי אהבה. תכונת כתב היד הוצעה, כך הסבירו בחברה, משום שמומחים חשפו כי ניתן לזהות, על ידי כתב ידו של אדם בלבד, כ-5,000 תכונות אישיות שונות שלו. לפי Moonpig, מי שעדיין מחפש אהבה על אף שניסה את כל שאר אפליקציות ההיכרויות, יכול להיעזר בתכונת ההיכרויות החדשה ששמה MoonMatch, ושתושק ב-22 באפריל.

על פי ההסברים, ברגע שהמשתמש מוצא התאמה, ניתנת לכל אחד מהצדדים הזדמנות לשלוח עד חמישה מכתבי אהבה בחינם זה לזה, אבל לא סתם אלא בכתב יד.

דובר MoonMatch אמר כי: "ב-Moonpig אנחנו עוסקים ביצירת קשרים טובים ומשמעותיים יותר, וזו הסיבה שחשבנו שניקח את זה צעד אחד קדימה על ידי עזרה לאומה למצוא אהבה! יש לנו מגוון גדול כל כך של כרטיסי 'רק הערה', וזה יחד עם תכונת כתב היד שלנו הם דרך מצוינת לעזור לאוהבים מתחילים לחזר אחרי החצי השני על ידי כתיבת מכתב אהבה".

התלהבתם? גם אנחנו. אלא שמדובר במתיחה.

גם אפליקציית השידוכים המצליחה טינדר תעתעה במשתמשים – החברה שכנעה אנשים להאמין כי היא מתכננת לאייש משרת סמנכ"ל גוסטינג. המושג הזה מגיע מהביטוי 'רוח רפאים' ומתייחס למצב מוכר שבו בן או בת זוג, דייט או אפילו רק מישהו.י שנוצר איתם קשר ראשוני בטינדר – נעלמים לחלוטין.

אבל זהו ש-לא – טינדר לא שוכרת מישהו שיעבוד עבורכם באיתור ההתאמות באפליקציה שפתאום חדלו מלהגיב אליכם, והתסכול של כולנו מהתופעה ימשך גם בעתיד, ככל הנראה.

AI שתסייע לכם לזהות שקרים של סוכני נדל"ן

חברת Purplebricks – סוכנות נדל"ן מקוונת בריטית – הודיעה שהיא משיקה אפליקציית 'גלאי BS', כש-BS משמעו בולשיט או במילים אחרות 'שקרים'. לפי החברה הגלאי מופעל על ידי בינה מלאכותית.

האפליקציה החדשה הזו, לדברי החברה, תשנה את כללי המשחק בתחום הנדל"ן, משום שהיא משתמשת בטכנולוגיית גלאי שקרים כדי לזהות סוכני נדל"ן נוכלים. החברה עדכנה כי 'גלאי ה-BS' 'יצפצף' בכל פעם שסוכן נדל"ן יעשה או יאמר משהו מפוקפק, משום שכשתוכנת ה-AI מזהה צלילים וביטויים קוליים מסוימים היא יודעת להתריע בפני משתמשים על כך שהדברים שנאמרו הם חשודים. לפי החברה, כלי ה-AI החדשני פועל כמו "גלאי שקר בכף ידכם".

אפשר שגם את המתיחה הזו היינו רוצים לראות הופכת למציאות, אבל לא בטוח שכדאי שהגלאי יוצע לנו על ידי חברת נדל"ן. עניין של אמינות, אתם יודעים.

תרגום רבותיי, תרגום – ולא סתם אלא לשפת סטלנים

תוכנת לימוד השפות הוותיקה רוזטה סטון (Rosetta Stone) זרמה גם היא עם האחד באפריל והכריזה על Rosetta Stoned (בתרגום חופשי 'רוזטה המסטולית') – אפליקציה שתתרגם את עגת הסטלנים משתמשי הקנאביס לאנגלית רגילה, לטובת הסאחים.

לפי הדיווחים, היוזמה היא שת"פ עם חברת הקנאביס Fluent לרוזטה סטון, אבל למרבית האכזבה מסתבר כי לא מדובר בשירות אמיתי אלא במתיחה, אחי. 

עוד מתיחה בתחום המילים הגיעה מטעם תוכנית אחרת ללימוד שפה בשם Babbel, שלכאורה שיתפה פעולה עם מותג תינוקות מוכר בשם Lalo. לדבריהם, לאחר שנים של מחקר, שני המותגים האהובים מסוגלים סופסוף לתת להורים ולמטפלים את הכלי שהם כל כך צריכים שיפרש את הפטפוטים המתוקים של התינוקות שלהם, ולפיכך הם הציגו את המתרגם של Lalo x Babbel, שיספק הסברים לכל דיבורי התינוקות, בינתיים באנגלית בלבד.

גם זו מתיחה שנראה שלא מעט הורים היו שמחים לו הייתה דווקא מוצר אמיתי.

משחק המילים של הניו יורק טיימס הפך למשחק אימוג'ים

הניו יורק טיימס הוציא מתיחה לאחד באפריל? מסתבר שאכן כך. העיתון המכובד הודיע כי שיפר את משחק החיבורים המקוון שלו, Connections, שבו המשתמשים מתאימים 16 מילים לפי קטגוריות, והחליף את רמזי המילים באמוג'ים.

השינוי מרמזים מילוליים לרמזי האמוג'י לא הלהיב או הצחיק את מרבית השחקנים. רבים מהם פנו ל-X כדי להתקומם על השינוי.

"מה ש-NYT עשה ל-Connections לכבוד האחד באפריל הוא מרושע ואפילו ראוי לכלא", נכתב בציוץ אחד. "יש אנשים שלא מבינים מתי בדיחה של אחד באפריל חוצה את הגבול; זה כבר לא מצחיק ורק פוגע. היוצר של NYT Connections הוא אחד מאותם אנשים", כתב אחר. מנגד היו לא מעט משתמשי X שלעגו לשחקני Connections שהיו מוטרדים מהמשחק בצורתו השונה באחד באפריל. "אני אוהב כש-Connections גורם לאנשים לכעוס כל כך, במיוחד בגלל מה שהייתה בדיחה די טובה של אחד באפריל", צייץ משתמש אחר.

גוגל – לא מתחה אבל התרפקה על חשדות למתיחת עבר

ונסיים בגוגל, ענקית הטק שהייתה ידועה במתיחות המפוארות שעשתה מדי שנה באחד באפריל, הפסיקה היסטורית את התעלולים הללו שלה ב-2020, עם הגעת מגיפת הקורונה, כך לפי 9to5Google. לכן לא ראינו ממנה גם השנה מתיחה בולטת, אבל האתרים כן נמלאו בנוסטלגיה למתיחות העבר שלה.

כך קרה שהשנה הזכירו בין היתר כיצד ב-2016 הציגה גוגל תכונה חדשה, לכאורה, בג'ימייל (Gmail) שנקראת Mic Drop. התכונה, כך שיקרה בזמנו גוגל, הייתה אמורה להקל על המשתמשים "לכתוב את המילה האחרונה בכל מייל", על ידי הוספת GIF של מיניון מונפש צהוב המפיל מיקרופון. אלא שאז באג הוסיף את ה-Mic Drop לאימיילים רבים בלי כוונה, והיה צריך לכבות את התכונה שהשתלטה באמת על שירות הדוא"ל. "אנחנו אוהבים בדיחות של אחד באפריל בגוגל, ואנחנו מצטערים שהבדיחה הזו פספסה את המטרה ואכזבה אתכם", אמרו אז בחברה.


אבל סיפור מדהים יותר הוא שכבר ב-2004, כשהושק ג'ימייל לראשונה ביום ה-1 באפריל, היו מי שסברו כי מדובר במתיחה – מדוע? בגלל נפח האחסון שהוצע חינם בשירות הדואל, ושנשמע בזמנו למשתמשים מופרך ושקרי. כיום, כשמרבית העולם הוא בעל חשבון ג'ימייל, הנפח החינמי הזה כבר מרגיש מצומצם מדי ויש מי שרוכשים להם עוד שטחי אחסון בענן של הענקית, כי צר המקום עבורם ועבור הדטה שלהם.

מנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי, אפילו הזכיר את המקרה שחל לפני 20 שנים אתמול – בו חל יום ההולדת של ג'ימייל – וסיפר לעוקביו ב-X איך חשדו הגולשים בחברה סתם, רק משום שאיש לא שיער לאילו מימדי ענק היא תתפרס בכלל, וספציפית עם ג'ימייל שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים