דיווח: ב-8200 השתמשו בגוגל תמונות לזיהוי מחבלים וחטופים בעזה

לפי הניו יורק טיימס, ביחידה עושים שימוש באפליקציה ובטכנולוגיות זיהוי הפנים של גוגל כדי לאתר פלסטינים בכלל, ובעיקר - מחבלים וחטופים בעזה

השתמשו בו כדי לאתר אנשים בעזה. גוגל תמונות.

צה"ל עושה שימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים של גוגל, כדי לאתר פלסטינים בכלל, ובעיקר – מחבלים וחטופים בעזה, כך דיווח הניו יורק טיימס אתמול (ד').

לפי הדיווח, ביחידת 8200 עושים שימוש באפליקציית גוגל תמונות (Google Photos), כך לפי גורמים צבאיים ואחרים ששוחחו עם העיתון.

בין השאר דיווח הטיימס על אירוע שקרה ב-19 בנובמבר: המשורר הפלסטיני מוסאב אבו טוהא הגיע עם בנו בן השלוש למחסום של צה"ל בכביש המהיר המרכזי של עזה. אז אבו טוהא התבקש לצאת מהקהל, הוא נענה והניח את בנו, שאותו נשא, והתיישב מול ג'יפ צבאי. כעבור חצי שעה אבו טוהא שמע שקוראים בשמו, עיניו כוסו והוא נלקח לחקירה. "לא היה לי מושג מה קורה, או איך הם יכלו לדעת פתאום את השם המלא שלי", אמר אבו טוהא בן ה-31, והוסיף כי אין לו קשרים עם החמאס, וכי ניסה לעזוב את עזה למצרים. כך, התברר כי על אבו טוהא הופעלה טכנולוגיית זיהוי פנים. פניו נסרקו – והוא זוהה כמי שנמנה על רשימת המבוקשים של הצבא.

לפי הדיווח, "אבו טוהא הוא אחד ממאות פלסטינים שהופעלה עליהם תוכנית ישראלית לזיהוי פנים, שלא נחשפה בעבר. זו החלה בעזה בסוף השנה שעברה. המאמץ הרחב והנסיוני מנוצל לביצוע מעקבים המוניים – בלא ידיעתם ​​או הסכמתם של הפלסטינים". בסופו של דבר הוא שוחרר ממעצר ונמסר לו כי נעצר בטעות. אז הוא ובני משפחתו נסעו לקהיר.

הטכנולוגיה – גם לצורך חיפוש החטופים 

הטכנולוגיה, כך דווח, נוצלה בתחילת המלחמה לצורך חיפוש אחר ישראלים שנחטפו על ידי חמאס בשבעה באוקטובר, ומאוחר יותר, עם תחילת התמרון הקרקעי, שימשה לאיתור מחבלים, או אזרחים בעלי קשר אליהם. העיתון ציטט קצין ישראלי שאמר כי "לפעמים הטכנולוגיה סמנה בטעות אזרחים כמבוקשים חמושים של חמאס".

עוד דווח כי לצד השימוש ביישום של גוגל, אנשי 8200 עשו שימוש גם בתוכנת זיהוי הפנים של הסטארט-אפ הישראלי קורסייט (CorsightAI).

מאט מחמודי, חוקר באמנסטי אינטרנשיונל, אמר לעיתון שהשימוש של ישראל "בטכנולוגיות זיהוי פנים מעורר דאגה, כיוון שהוא עלול להוביל לדה-הומניזציה מוחלטת של הפלסטינים, שאינם נתפשים כבני אנוש פרטיים. סביר שחיילים ישראלים לא יפקפקו בטכנולוגיה – למרות שהיא עושה טעויות".

קורסייט לא מסרה תגובה לדיווח.

מגוגל נמסר כי "Google Photos הוא מוצר צריכה חינמי, שאינו מספק זהות לאנשים אלמונים המופיעים בתמונות".

צה"ל מסר בתגובה כי "אבו טוהא נלקח לחקירה בשל מידע מודיעיני שהצביע על קשרים בין אזרחים וארגוני טרור בתוך רצועת עזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים