לא רק משחקים: רופאים השתמשו ב-Vision Pro של אפל במהלך ניתוח

צוות רופאים בבריטניה רתם לעזרתו את המשקפיים במהלך שני ניתוחי עמוד שדרה * כינו את המכשיר "כלי משנה משחק"

צוות המנתחים נעזר במשקפי Vision Pro במהלך הניתוח.

צוות רפואי בבית החולים קרומוול שבלונדון רתם לעזרתו את משקפי ה-Vision Pro של אפל במהלך שני ניתוחי עמוד שדרה. הרופאים כינו את המכשיר כלי "משנה משחק", ובכך מחזקים את הטענות של אפל כי למשקפיים יש עתיד כמכשיר רפואי.

לפי הדיווחים, הרופאים לא חבשו את ה-Vision Pro בעצמם, אלא אחות בחדר הניתוח חבשה אותם במהלך ההכנות והניתוחים. ה-Vision Pro שימשו לצפייה במסכים וירטואליים שהוקרנו לחדר הניתוח כדי לבחור כלים ולעקוב אחר התקדמות הניתוח.

התוכנה המשמשת את בית החולים קרומוול פותחה על ידי eXeX, חברה שמפתחת אפליקציות מונעות בינה מלאכותית המיועדות למנתחים.

"העבודה עם eXeX כדי להשתמש ב-Apple Vision Pro עשתה הבדל עצום באופן שבו אנו מספקים טיפול למטופלים שלנו", אמר סייד אפטאב, אחד מהמנתחים שנעזרו במכשיר, בהודעה לעיתונות. "זו זכות אמיתית להיות הצוות הראשון בבריטניה ובאירופה שמשתמש בתוכנה הזו בניתוח, ואני מצפה לראות כיצד הטכנולוגיה הזו מתקדמת ואת ההשפעה שיכולה להיות לה בבתי חולים".

על פי הודעה לעיתונות לאחרונה מאפל, "מגוון חברות ומפתחים אחרים רותמים את ה-Vision Pro להכשרה וחינוך רפואיים… "עם היכולות הייחודיות של visionOS, מפתחי שירותי בריאות יוצרים אפליקציות חדשות שלא היו אפשריות בעבר ומשנים תחומים כמו חינוך קליני, תכנון כירורגי, הדרכה, הדמיה רפואית, בריאות התנהגותית ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים