לזמן קצר: השווי של אנבידיה חצה את הרף של שני טריליון דולר

החברה רשמה לכמה שעות, בלילה שבין יום ה' ליום ו', שווי שוק של 2.06 טריליון דולר ● השווי שלה עלה ב-277 מיליארד דולר ביום אחד, וחצה את השיא של מטא ● הסיבה: תוצאות מצוינות ל-2023 ולרבעון האחרון שלה

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה.

שווי השוק של חברת הענק אנבידיה חצה בלילה שבין יום ה' ליום ו', לאחר סגירת המסחר בנאסד"ק, את הרף של שני טריליון דולר, ועמד על 2.06 טריליון, או 820 דולר למניה. המניה לא נשארה ברמה זו זמן רב, ולמחרת היום נרשמה מגמה של מימוש רווחים והיא ירדה קלות – ל-788 דולר, שמשקפים שווי שוק של 1.97 טריליון. מדובר בעלייה של 277 מיליארד דולר בשווי השוק ביום אחד. בכך שברה אנבידיה את השיא של מטא, שלפני כמה שבועות, שווי השוק שלה עלה ב-197 מיליארד דולר ביום אחד.

הסיבה לעלייה בביקוש למניות אנבידיה לאחר סגירת המסחר ביום ה', ולחצייה ההיסטורית של הרף בעקבות כך, היא תוצאות עסקיות לא פחות ממדהימות שהחברה פרסמה. ההכנסות השנתיות שלה צמחו ב-126% ל-60.9 מיליארד דולר. ברבעון האחרון של השנה, ההכנסות זינקו ב-265% ל-22.1 מיליארד דולר והרווח הנקי למניה Non-GAAP טיפס ב-486% ל-5.16 דולר. בשני המקרים, הביצועים עקפו את התחזיות של האנליסטים, ובגדול. אלה חזו כי הכנסות אנבידיה יגיעו ל-20.6 מיליארד דולר והרווח הנקי למניה – ל-4.64 דולר. גם תחזית ההכנסות שהיא פרסמה לרבעון הראשון של 2024 גדולה מהצפי האנליסטי: 24 מיליארד דולר לעומת 22.17 מיליארד.

העלייה החדה בפעילות החברה נובע בעיקר מהזינוק בביקוש לבינה המלאכותית, שכן הדאטה סנטרים ויחידות ה-GPU שלה שפועלים על AI נחשבים ליעילים במיוחד, וזוכים לביקושים חזקים מחברות כגון אמזון ואלפבית, החברה האם של גוגל. בחברה ציינו כי "הביקושים החזקים הונעו על ידי מגזר התוכנה הארגונית ואפליקציות אינטרנט לעולם הצרכני, ו-ורטיקלים רבים בתעשייה, כגון אוטומוטיב, שירותים פיננסיים ובריאות". עם זאת, בהודעה של אנבידיה צוין כי הביקושים לדאטה סנטרים שלה נפגעו מהסנקציות של ארצות הברית על מסחר עם סין.

אנבידיה היא החברה השלישית בגודלה מבחינת שווי שוק מבין חברות הטק, כשרק אפל עם שווי שוק של 2.85 טריליון דולר ומיקרוסופט עם 3.06 טריליון עוקפות אותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים