איך תטפל גוגל בעסקי הפרסום שלה על רקע הדרישות הגוברות לפרטיות?

דן טיילור, סגן נשיא של גוגל מודעות: " אנחנו חוזים שבמהלך 2024, כ-75% מאוכלוסיית הגולשים בעולם תהיה מכוסה בשיטות והגנות פרטיות חדשות, ומבחינתנו זה אומר שצריך טכנולוגיות חדשות של פרטיות במהלך 2024"

דן טיילור, סגן נשיא של גוגל מודעות.

"המשתמשים כיום יותר ויותר דואגים יותר ויותר לפרטיות המקוונת שלהם. שמונה מכל עשרה מביעים דאגה לגבי הדרך שבה משתמשים בנתונים שלהם באופן מקוון ומודאגים האם מעבירים את הנתונים לצד שלישי, שגורם להופעת מודעות לא רצויות. אבל באותו הזמן יש רמת ציפיות גבוהה שהמודעות והתכנים שיוצגו בפניהם יהיו רלוונטיים עבורם, ולא משנה אם מדובר בטלפון או במחשב, כשכ-74% רוצים למעשה לראות רק מודעות ישירות. בכך תתמקד גוגל בעסקי המודעות שלה ב-2024, בשילוב בינה מלאכותית", אמר דן טיילור, סגן נשיא של גוגל מודעות (Google ADS) במפגש עם עיתונאים שנערך אתמול (ד').

טיילור התייחס למגמות השונות שגוגל אמורה להתייחס אליהן בפתרונות הפרסום שלה, וכאמור אחד המרכזיים שבהן היא הדרישה ההולכת וגוברת לשמירה על פרטיות משתמשי הקצה, לדוגמה היישום של GDPR באירופה.

"חברות כמו גוגל משקיעות יותר ויותר מאמצים ומתייחסות עוד יותר לפרטיות של המשתמשים, ולא רק באירופה. אנחנו חוזים שבמהלך 2024, בסופו  של דבר כ-75% מאוכלוסיית הגולשים בעולם תהיה מכוסה בשיטות והגנות פרטיות חדשות טובות וחזקות יותר, ומבחינתנו זה אומר שצריך טכנולוגיות חדשות של פרטיות במהלך 2024 ובמיוחד בדפדפן כרום", הוא אמר.

ואי אפשר כמובן בלי הכניסה החזקה של הבינה המלאכותית לשוק הטכנולוגיה כשגוגל, עם ג'מיני, שרק עתה הכריזה על גרסה 1.5 ושלו, רוצה להוביל את התחום הזה גם אל שוק המודעות. בחברה אומרים במפורש, שמה שהיה עד עתה, הטכנולוגיות והטכניקות שעזרו לחברות לנצל טוב יותר את פלטפורמת המודעות כדי להגיע למכירות וללידים טובים יותר, יהפכו ללא רלוונטיות – או לכל היותר כבר לא יניבו תוצאות טובות דיין.

"רק 30% מהמשווקים אומרים שהם מרגישים שהם מוכנים לשוק העתידי, לקמפיינים הפרסומיים החדשים שנדרשים", ציין טיילור. "הבינה המלאכותית כמובן תהיה הרבה יותר משמעותית, וסקרים מראים, שההשפעות הגדולות ביותר של בינה מלאכותית על שורת ההכנסות מתקבלות בהשקעה בתחום השיווק והמכירות. הקפיצה של ה-GenAI בשנה האחרונה מראה שזה עובד, וההערכות הן, שעד 2027 עד 90% מהפרסום בשוק יהיה מבוסס על בינה מלאכותית".

לפי טיילור, התקופה הנוכחית מזכירה לו את התקופה שלו בגוגל לפני כעשור, עת הטלפונים החכמים התחילו להשתלט על השוק מבחינת שימושיות ומבחינת גלישה, והתחילו במקביל גם לדרוש מגוגל להשקיע יותר משאבים בפרסום שמותאם לסביבה החדשה.

העולם הנוכחי דורש כלים חדשים והלך רוח חדש, הוא אמר: "אנחנו עוברים לצריכה אחרת של מידע, וכולם צריכים ללמוד את זה. בישראל האימוץ של טכנולוגיות בדרך כלל מהיר יותר, ואנחנו בהחלט נבחן את השטח מקרוב בעת שנעזור לקוחות שלנו לאמץ בינה מלאכותית כדי להגדיל את היכולת שלהם לספק תוצאות, וכן איך לאמץ טכנולוגיות חדשות שמאפשרות שמירה על הפרטיות טוב יותר. זה עידן שבו עוברים מדיוק לחיזוי".

הבינה המלאכותית מאומצת בפלטפורמות ה-Performance Max ו-DemandGen, שמיועדת לקמפיינים חזותיים. לפי גוגל, מפרסמים רואים גידול ממוצע של 18% בסך ההמרות המצטברות במחיר דומה לפעולה בעת השימוש ב-Max, כמו גם עלייה ממוצעת של 6% בהמרות לדולר בהשוואה למודעות תמונה בלבד בקמפיינים של חשיפה.

האימוץ של הבינה המלאכותית, עם ג'מיני, גם בא לידי ביטוי בשימוש בצ'טאבוט ייעודי כדי ליצור בקלות רבה יותר טקסטים ונכסים אחרים לשימוש במודעות, ולצורך הצגת התוכן שמייצרים בחיפושים של גוגל, עם אפשרויות של יצירת תכנים אוטומטית מדפי נחיתה ומודעות יציאה – במיוחד בהיבטים של מה שמכונה נתוני First Party, נתונים שמקבלים מהלקוחות בעת מגע ישיר עמם ובהסכמה – מהסכמה לתת כתובת דוא"ל לקבלת ניוזלטרים ועד הצטרפות כנעקבים ברשתות החברתיות או בתארים של המפרסמות עצמן.

"וצריך גם לציין שיש יש לנו מדיניות מודעות קפדנית והנחיות ידידותיות למפרסמים, המסדירות את סוגי המודעות והמפרסמים שאנו מאפשרים בפלטפורמות שלנו. איננו מתירים בפלטפורמה שלנו מודעות המעוררות שנאה נגד, מקדמות אפליה או מזלזלות באדם או בקבוצה על בסיס גזע או מוצא אתני, דת או לאום, וכן איננו מתירים מודעות המכילות שפה אלימה, תמונות מגעילות או תמונות גרפיות או תיאורים של טראומה פיזית", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים