נפתח קורס חינמי להורים בנושא הגנה על ילדים ברשת

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 של המשרד לביטחון לאומי - השיק לראשונה בישראל את הקורס החדש, המונגש על פלטפורמת קמפוס IL של מערך הדיגיטל הלאומי

קורס להורים להגנה על הילדים ברשת. ביוזמת המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 של המשרד לביטחון לאומי.

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 של המשרד לביטחון לאומי – השיק קורס להורים בנושא: הגנה על ילדים ברשת. הקורס פתוח לציבור הרחב, ללא תשלום, ומונגש על פלטפורמת קמפוס IL של מערך הדיגיטל הלאומי.

הקורס נבנה מתוך מחשבה כי בעידן הנוכחי יש צורך בהבנת הסביבה הדיגיטלית בה הילדים שלנו מבלים שעות רבות, וכך ניתן ללמוד בקורס כלים שימושיים ומיומנויות דיגיטליות להגנה אונליין.

הקורס מעניק להורים כלים יישומיים להגנה על הילדות והילדים באינטרנט, לזיהוי מצבים של פגיעה ברשת ולמניעת פגיעה, ולחיזוק תפקידם כהורים אקטיביים ומעורבים בחיים הווירטואליים של הילדים.

הקורס הוא תוצר של עבודה משותפת מטעם המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 במשרד לביטחון לאומי ושל מערך הדיגיטל הלאומי. הוא פותח בעבודה ממושכת, בה שולב צוות מקצועי מתחומי החינוך, הבריאות והרווחה במטה הלאומי.

הקורס מיועד להורים לילדים מגיל הינקות ועד גיל ההתבגרות, סבים וסבתות, מדריכים שעובדים עם ילדים ובני נוער, אנשי מקצוע שיש להם ממשק עם ילדים ובני נוער ועוד.

בימים אלו הקורס – הזמין בפלטפורמת קמפוס IL בשפה העברית – מתורגם ומותאם גם לחברה הערבית. משך הקורס הכולל הוא כשעתיים, והוא מחולק ליחידות לימוד, בהן ניתן לצפות בכל זמן נתון מהאתר.

לפי הודעת המטה, בקורס יסופקו למשתמשים: כלים יישומיים לזיהוי פגיעה במקרה של חשד או התלבטות; כלים להתמודדות עם מצב של פגיעה והכרת הגורמים שיכולים לסייע וללוות; היכרות עם החקיקה בנושא ועם הגורמים המעורבים באכיפה ובטיפול; מודעות לתועלות ולסכנות במגוון הזירות של העולם המקוון; הסברים על תפקיד ההורים בהגנה על ילדים וילדות ברשת; וכן הוא יעסוק בדילמות בשימושי ילדים וילדות ברשת.

בנוסף יעסקו בקורס בשאלה מה עושים הילדים והילדות שלנו ברשת – המשמעות, השימושים, ההרגלים והזירות שבהם גולשים ילדים וילדות ברשת כיום.

עוד יעלו בקורס מצבי סיכון שהילדים חשופים אליהם, והוא יעסוק בשאלות איך לנהל שיחה משמעותית עם הילדים על גלישה בטוחה וכן איך ללמד את הילדים לגלוש בבטחה.

בקורס ילמדו ההורים את אופן השימוש באמצעים טכנולוגיים להגנה ברשת, כיצד לזהות מקרים של פגיעה אונליין באמצעות התנהגויות המדליקות 'נורות אדומות', וכן איך להעניק סיוע לילדים ובני נוער, במקרה של פגיעה ברשת, וזאת באמצעות שיח, תמיכה ופנייה לגורמים הרלוונטיים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. צילום: דוד דנברג, מתוך ויקיפדיה

"פעילות המקדמת מניעה והעלאת והמודעות לתחום חשוב ומתפתח זה"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "אני גאה בעשייה הנרחבת והיומיומית של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת עבור ילדי ישראל, ומברך על השקת הקורס החשוב, שכל הורה צריך להכיר ולהתנסות בו. מדובר בפעילות המקדמת מניעה והעלאת והמודעות לתחום חשוב ומתפתח זה. אני  קורא למעורבות והיכרות של ההורים בחיים הווירטואליים של הילדים שלהם".

ראשת האגף האזרחי במטה הלאומי, ד"ר נאוה כהן אביגדור: "עמדנו במשימה לאחר עבודה מאומצת שנמשכה כשנתיים, והעלנו לראשונה בישראל, בשיתוף פעולה עם מערך הדיגיטל הלאומי – קמפוס IL, קורס להורים העוסק בנושא של הגנה על ילדים ברשת. אנחנו גאים בהנגשת הקורס לכלל ההורים במדינת ישראל ולציבור בכלל, בנושא חשוב זה, ומזמינים את כולכם להתנסות בקורס, ללמוד ולהעשיר את הידע בעולמות התוכן של הילדים".

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 הוא גוף ייחודי בעולם, הפועל בהובלת המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל, ושותפים בו משרדי החינוך, הבריאות, הרווחה והביטחון החברתי והמשפטים.

יצוין כי בכל מקרה של פגיעה בקטינים ברשת – תוכלו לחייג או לפנות בטופס מקוון למוקד 105 לאורך כל שעות היממה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים