OpenAI: אחרי הצ'אטבוט ויצירת תמונות – עכשיו גם יצירת סרטונים

החברה שמאחורי ChatGPT ו-DALL E, חשפה את Sora, תוכנה שיוצרת סרטוני וידיאו בתגובה להנחיות טקסטאליות קצרות באמצעות טכנולוגיית AI יוצרת

לכידת מסך מסרטון שנוצר לפי ההנחיות: אישה מסוגננת הולכת ברחוב בטוקיו מואר בניאון זוהר חמים ושילוט מונפש של העיר. היא לובשת ז'קט עור שחור, שמלה אדומה ארוכה ומגפיים שחורים.

OpenAI, החברה שמאחורי ChatGPT ו-DALL E, חשפה את Sora, תוכנה שיוצרת סרטוני וידיאו. החברה הדגימה את התוכנה באמצעות כמה סרטונים קצרים – שנוצרו תוך דקות – שנראים כאילו הוסרו מסרט הוליוודי.

Sora מייצרת סרטונים באורך של עד דקה בתגובה להנחיות טקסטאליות קצרות "תוך שמירה על איכות ויזואלית ובהתאמה להנחיה של המשתמש", כותבת החברה באתר שלה.

"Sora מסוגלת ליצור סצנות מורכבות עם דמויות רבות, סוגים ספציפיים של תנועה ופרטים מדויקים של הסובייקט והרקע. המודל מבין לא רק מה המשתמשים ביקשו בפרומפט, אלא איך הדברים האלה קיימים בעולם האמיתי", מוסיפים ב-OpenAI. ואולם לצד זאת, החברה גם מסייגת ומוסיפה, כי לתוכנה יש גם חולשות: "היא עשויה להתקשות בסימולציה מדויקת של התנאים הפיזיים בסצנה מורכבת, וייתכן שלא תבין מקרים מסוימים של סיבה ותוצאה. למשל, אדם יכול לקחת ביס מעוגייה, אבל לאחר מכן על העוגייה לא יופיע סימן של נגיסה". בנוסף, המודל יכול להתבלבל בפרטים שקשורים למרחב, למשל בין ימין לשמאל, או להתקשות במעקב אחרי הוראות מדויקות בנוגע לתנועה.

OpenAI עדיין לא משחררת את Sora לציבור, לדבריה מכיוון שהיא עדיין פועלת להבין את הסכנות של המערכת. במקום זאת, החברה חולקת את הטכנולוגיה עם "צוותים אדומים", שיחפשו בה חולשות ויאתרו דרכים שניתן לעשות בה שימוש לרעה, ועם קבוצה קטנה של אמנים, מעצבים וקולנוענים במטרה לקבל מהם משוב. "הכוונה כאן היא לתת תצוגה מקדימה של מה שנמצא באופק, כדי שאנשים יוכלו לראות את היכולות של הטכנולוגיה הזו – ונוכל לקבל משוב", החברה מציינת.

OpenAI כבר מתייגת סרטונים שהופקו על ידי המערכת בסימני מים המזהים אותם כמופקים על ידי AI. אבל החברה מכירה בכך שניתן להסיר אותם.

כמו תוכנות AI יוצרת אחרות,  המערכת של OpenAI לומדת על ידי ניתוח נתונים דיגיטליים – במקרה זה, סרטונים וכיתובים המתארים מה מכילים סרטונים אלה.

OpenAI מספרת מעט על הנתונים המשמשים לאימון הטכנולוגיות שלה, וסירבה לומר מכמה סרטונים המערכת למדה או מהיכן הם הגיעו, פרט לכך שאימון התוכנה כלל סרטונים זמינים לציבור וסרטונים שקיבלו רישיון מבעלי זכויות יוצרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים