שר המדע אופיר אקוניס פורש – ימונה לקונסול ישראל בניו יורק

אקוניס כיהן בתפקיד במשך קצת יותר משנה ● השרה גילה גמליאל מועמדת להחליפו, ותכהן במשרד המדע, בנוסף לתפקידה כשרת המודיעין

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה הפורש, אופיר אקוניס.
יתכן שתאייש גם את משרד המדע והחדשנות. שרת המודיעין, גילה גמליאל.

יתכן שתאייש גם את משרד המדע והחדשנות. שרת המודיעין, גילה גמליאל. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר המדע והחדשנות אופיר אקוניס יסיים בקרוב את תפקידו במשרד, יפרוש מהממשלה וימונה לקונסול ישראל בניו יורק – תפקיד שאינו מאויש כרגע – כך נמסר ממזכירות הממשלה. במקום אקוניס, ככל הנראה, לא ימונה שר במשרה מלאה, אלא שר מכהן. אחת המועמדות היא השרה גילה גמליאל, שמכהנת כעת בתפקיד שרת המודיעין.

אקוניס פעיל בתנועת הליכוד מאז 1992. הוא שימש בה בתפקידים שונים ומונה לחבר כנסת ב-2009, בכנסת ה-18. בין היתר כיהן אקוניס כיו"ר ועדת הכלכלה, וכן שראש פרויקט 'מחשב לכל ילד'.

כהונתו הראשונה כשר המדע הייתה בשנת 2015 עד 2019, ועם השבעת הממשלה הנוכחית, לפני קצת יותר משנה, מונה שוב לתפקיד, והמשרד קיבל לאחריותו את האחריות על רשות החדשנות.

במהלך השנה האחרונה עסק אקוניס במתן מענה למשבר בהיי-טק, שהחל בתחילת השנה שעברה בעקבות ההאטה בעולם והמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. לאחר פרוץ מלחמת ישראל-חמאס עסק בתוכניות סיוע לענף, בין היתר על ידי מענקים של רשות החדשנות לחברות סטארט-אפ שנפגעו כתוצאה מהמלחמה.

בראיון לאנשים ומחשבים במלאת שנה לכהונת הממשלה, דרש אקוניס להגדיל משמעותית את תקציבי המדע. "המלחמה", אמר, "משנה את סדרי העדיפויות ולכן יש להגדיל את תקציבי המדע והיי-טק". אולם מאמצים אלו לא צלחו ותקציב המשרד, ללא רשות החדשנות, נשאר בעינו – כחצי מיליארד שקלים. אקוניס אמר עוד בראיון כי הוא משכנע שבשנת 2024 ההיי-טק יחזור להתאושש ויצמח אף יותר מאשר ערב המלחמה.

אקוניס נשוי לאשת יחסי הציבור לשעבר עדי אקוניס, המכהנת כיום כיו"ר אגודת הידידים של מוזיאון אנו.

הממשלה אמורה לאשר את המינוי של אקוניס בישיבתה הקרובה והוא יסיים רשמית את תפקידו ב-10 בפברואר 2024.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים