מדוע גם הפעם הבחירות לרשויות לא תהיינה ממוחשבות?

שר הפנים, משה ארבל: "בחירות ממוחשבות דורשות שינוי בתפיסת הגנת הסייבר, וזה לא הזמן לעשות זאת בתקופת חירום" ● ספירת הקולות תימשך לפחות חמישה ימים

שר הפנים, משה ארבל.

"בחירות ממוחשבות בזמן חירום דורשות שינוי בתפיסת הגנת הסייבר, וזה לא הזמן לבצע שינויים כאלה. לכן, כדאי להמשיך בשיטה הקיימת והבטוחה", כך אמר היום (ב') שר הפנים, משה ארבל, בנומקו מדוע הבחירות לרשויות המקומיות, שיתקיימו בסוף החודש, לא תהיינה ממוחשבות. השר ארבל אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שערך המשרד לקראת הבחירות.

הבחירות ייערכו ב-27 בפברואר, יום ג' בעוד כשבועיים, ב-241 רשויות, וכמו בכל פעם, המצביעים יתבקשו לבחור בשני פתקים – האחד לראש הרשות והשני למועצה. המשרד מעריך כי בשל המלחמה, צפויות להיות 400 אלף מעטפות כפולות, בעיקר של חיילים, שייספרו ידנית, ייבדקו על ידי המשרד ואחר כך יועברו לרשויות. לפיכך, ספירת הקולות צפויה לקחת לפחות חמישה ימים.

חלק גדול מהחומרים של מערכת הבחירות נוצרו בדפוס בארי, שכמו כל העסקים באזור עוטף עזה, נפגע מהמלחמה. אלא שבית הדפוס שב לעבוד זמן קצר אחרי ה-7 באוקטובר, ולמרות מצב החירום, העובדים הגיעו לעבודה ועמדו בלוחות הזמנים.

"שינינו תהליכים כדי לאפשר למגוון אוכלוסיות להשתתף בבחירות"

המפקח הארצי על הבחירות, ריאן גאנם, אמר במסיבת העיתונאים כי הושקעו מאמצים וכספים במשאבי מחשוב, לצורך ניהול מערכת הבחירות, לרבות מערכות שליטה ובקרה. "הפקנו לקחים מהבחירות המקומיות של 2018, שינינו תהליכים סטטוטוריים לטובת מרשם האוכלוסין, כדי לאפשר למגוון אוכלוסיות להשתתף בבחירות", ציין גאנם. הוא הוסיף שלקראת הבחירות הועלה פורטל מיוחד, שבו יש שקיפות מלאה על מערכת הבחירות. כמו כן, יפעל פורטל שבו כל אחד יוכל לעקוב בזמן אמת אחרי תהליך הבחירות בישוב שלו, מיקום הקלפי שלו והתוצאות.

כל הדוברים ציינו כי ההכנות לבחירות נעשו בהצלחה על רקע מצב החירום, ונעשו כל המאמצים על מנת לאפשר לכל החיילים, בסדיר ובמילואים, לממש את זכות הבחירה שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים