תוכנית המוליכים למחצה האמריקנית בת ה-11 מיליארד ד' יוצאת לדרך

הבית הלבן הכריז על הקמת "המרכז הטכנולוגי הלאומי לתעשיית השבבים למחצה" בהשקעה של 5 מיליארד דולר – במסגרת מסלול המו"פ של חוק השבבים והמדע של הממשל מאוגוסט 2022

מרכז מו"פ של מוליכים למחצה במימון הממשל האמריקני.

אחד החלקים בחוק השבבים והמדע שהעביר הממשל האמריקני באוגוסט 2022, שפחות מדברים עליו ,המוכר בשמו Chips, הוא הסכום שהממשל הקצה לטובת מחקר ופיתוח. הכותרות בדרך כלל עוסקות ב-39 מיליארד דולר שאמורות לקבל יצרניות השבבים, בהזרמה ישירה או בסובסידיות, לטובת הקמת מפעלים משלהן על אדמת ארצות הברית – וגם על הטבות המס שיכולות להסתכם בכ-24 מיליארד דולר, אבל יש גם סכום של 11 מיליארד דולר שנשמר לטובת המחקר.

בסוף השבוע ציין הממשל את הצעד הבא במסלול הפיתוח והמחקר באירוע שנערך בבית הלבן. במהלך האירוע הוכרז על ההשקעה הבאה בשיעור של 5 מיליארד דולר, שבמוקד שלה יהיה הקמת "המרכז הטכנולוגי הלאומי לתעשיית השבבים למחצה" (NTSC).

במלך האירוע הגדירו הדוברים את הקמת המרכז כהזדמנות של פעם בדור, כמקום מפגש בין הממשל, התעשייה, הלקוחות, הספקים, מוסדות החינוך, היזמים והמשקיעים  – שמטרתם היא להאיץ את קצב החידושים ולקדם אותם במהירות מרעיון למוצר שוק.

"תוכניות המחקר והפיתוח של CHIPS הן הליבה של החידושים הגדולים ביותר שלנו ועוזרות למצוא את הפתרונות לאתגרים הדחופים ביותר של תעשיית המוליכים למחצה. עם השקעות אסטרטגיות הממוקדות בתעשייה, CHIPS for America לא רק יחזיר את ייצור המוליכים למחצה לארצות הברית – הוא ישמור אותו כאן לתמיד. כשאנו יוצרים הזדמנויות למשרות בעלות שכר טוב, יוזמות כוח העבודה, כגון מרכז המצוינות של כוח העבודה של NSTC, יסייעו להבטיח כוח עבודה מגוון, מיומן ומוכן ברחבי המדינה", אמרה מזכירת משרד המסחר, ג'ינה ריימונדו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים