F5 רכשה את Wib הישראלית בעשרות מיליוני שקלים

הנרכשת פיתחה פלטפורמת אבטחה מוכללת של API, והרכישה היא חלק ממהלכי F5 להתאים את פתרונות אבטחת היישומים שלה לעידן ה-AI

ארן אראל, דירקטור F5 לאזור ישראל, יוון ואיבריה.

עוד אקזיט בתעשיית הסייבר הישראלית, שלמרות המצב, ממשיכה לבעבע: F5 רכשה את Wib – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותה בעשרות מיליוני שקלים.

הרכישה היא חלק ממהלכי F5 להתאים את פתרונות אבטחת היישומים שלה לעידן הבינה המלאכותית, ולספק יכולות חדשות שמפחיתות את המורכבות של ההגנה וההפעלה של יישומים וממשקי API רבים, שנמצאים בליבה של החוויה הדיגיטלית המודרנית. זאת, כי אבטחת API ויכולות בינה מלאכותיות חדשות, מקצה לקצה, מקלות על הלקוחות להגן על היישומים המופעלים על ידי ה-AI.

Wib נמכרת שנתיים וחצי לאחר שהוקמה על ידי גיל דון, רן אוחיון וטל שטיינהרץ. עד 2016 שימש דון מנכ"ל וריטאס. לפני כן הוא ניהל במשך יותר מארבע שנים את מערך המכירות האזורי של חטיבת הגיבוי והשחזור (BRS) של EMC. כמו כן, הוא שימש במשך ארבע שנים כסמנכ"ל המכירות של אנקור מערכות, וארבע שנים נוספות ניהל את מערך השיווק והמכירות של ווי. לאחר וריטאס, דון הקים ועמד בראש חברת הפינטק ספליטיט, עד שעזב אותה ב-2019. דון הוא מנכ"ל Wib, אוחיון הוא ה-CRO, המטפל ברווחי הסטארט-אפ, ושטיינהרץ שימש בעבר כ-CTO של מטה הסייבר הלאומי. המטה של Wib נמצא בתל אביב, ויש לה שלוחות ביוסטון ובלונדון. בנובמבר 2022 היא גייסה הון בסך של 16 מיליון דולר.

תחום הפעילות של Wib הוא אבטחת API. החברה פיתחה פלטפורמת אבטחה מוכללת של API, וזו מספקת נראות ושליטה רציפה ומלאה על פני כל סביבת ממשק פיתוח האפליקציות. כך, המפתחים יכולים לקבל מיפוי ותמונת מצב מלאה, ולשלוט ב-API בכל שלביו השונים – מכתיבת הקוד ועד לייצור. בדרך זו, הנרכשת מאפשרת למפתחים לקודד בביטחון ולצוותי אבטחה – לאבטח בבטחה. כך, הפתרון שלה מאפשר ללקוחות לדעת את הזהות, המלאי והשלמות של כל API, בכל מקום שהוא נמצא ובמסגרת כל מחזור החיים של הפיתוח, בלא להפריע לפיתוח או לחדשנות.

"שימוש ב-APIs הפך לעקב אכילס של תעשיית הסייבר"

גיל דון, ממייסדי ומנכ"ל Wib.

גיל דון, ממייסדי ומנכ"ל Wib. צילום: ניב קנטור

בעבר אמר דון כי "שימוש ב-APIs הפך לעקב אכילס של תעשיית הסייבר, ונחשב לגורם האיום השכיח ביותר עבור מתקפות סייבר. ה-APIs אחראים על יותר מ-90% מהתקשורת באינטרנט כיום, ו-50% נחשבים לבלתי מנוטרים ומזוהים לצוותי ה-IT ואבטחת המידע. כאן אנחנו נכנסים לתמונה".

הוא ציין ש-"תחום אבטחת ה-API נחשב לאחד האתגרים הקשים ביותר שעומדים בפני אנשי האבטחה של הארגונים. אבל, הכלים המסורתיים לא מותאמים לאתגרים הקיימים, והם נותנים פתרון חלקי בלבד – מה שגורם להוצאות גבוהות, חוסר שליטה והבנה של ממשקי פיתוח האפליקציות הקיימים, לצד חשיפה גבוהה יותר של הארגון לסיכונים הנובעים מהם. למעשה, יצרנו קטגוריה חדשה של אבטחה ילידית ל-API, או API native security".

הכרזה על יכולות חדשות

F5 הכריזה בכנס AppWorld 2024, שהיא עורכת השבוע בסן חוזה שבקליפורניה, על יכולות חדשות, שמפחיתות את המורכבות של ההגנה וההפעלה של המספר הרב של יישומי וממשקי ה-API. כיוון שבינה מלאכותית מאיצה את הצמיחה של יישומים וממשקי ה-API המחברים ביניהם, F5 משלבת בדיקות קוד API וניתוח טלמטריה לשירותי הענן המבוזרים שלה, ויוצרת פתרון אבטחתי לעולם זה. בנוסף, החברה הודיעה שהיא הופכת את הבינה המלאכותית לחלק בכל סל הפתרונות שלה, כדי לעזור ללקוחות להתגונן מפני איומים מתוחכמים, המבוססים על AI, ולהקל על אבטחת וניהול סביבות יישומי ריבוי עננים.

"חברות מתמודדות עם מורכבות מרתיעה ונוף איומים המשתנה במהירות. הלחץ הנוסף לאבטח ולספק שירותי בינה מלאכותית גורם לכך, ומציב צוותי אבטחה ו-IT רבים במצב בלתי נסבל", אמר פרנסואה לוקו-דונו, נשיא ומנכ"ל F5, "המשימה שלנו היא לספק פתרונות שמפחיתים את המורכבות הזו כדי שהלקוחות יוכלו להתמקד במה שהכי חשוב להם: העסק שלהם".

ארן אראל, מנהל אזורי בכיר ב-F5 ישראל, יוון, קפריסין, ספרד ופורטוגל, אמר כי "החברה ממשיכה להשקיע בחדשנות ישראלית, עם תוספת של יכולות שנרכשו מ-Wib. אלה מסייעות ללקוחות לזהות סיכונים וליישם מדיניות לפני כניסת ממשקי API לייצור. Wib הישראלית מחזקת את שירותי הענן המבוזרים שלנו".

בחברה הרוכשת הסבירו כי "ההגנה על חיבורי ה-API והנתונים שעוברים דרכם היא אתגר האבטחה הקריטי שחברות צריכות להתמודד איתו כשהן פורסות יותר שירותים שתומכים בבינה מלאכותית. כדי להתמודד עם אתגר זה, שירותי הענן המבוזרים של F5 מציעים את פתרון האבטחה המוכן ל-AI". הוספת היכולות שהתקבלו מהרכישה של Wib לפתרון זה מאפשרת זיהוי נקודות תורפה וצפייה בתהליכי פיתוח יישומים, ומבטיחה שהסיכונים מזוהים ושמדיניות המיושמת לפני שה-APIs נכנסים לייצור.

ל-F5 יש בישראל מרכז פיתוח שמעסיק מאות עובדים ושבו מתבצע עיקר פעילות הפיתוח של שירותי הענן של החברה. המרכז מבוסס על שורת רכישות שביצעה החברה בישראל: ב-2004 היא קנתה את מגניפייר, ב-2011 את קרנסדו נטוורקס, שנה לאחר מכן את טראפיקס וב-2013 – את Versafe. עובדי Wib כבר הצטרפו למרכז הפיתוח.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Lol

    Another instance from 2021 features a company experiencing a disadvantageous acquisition, resulting in a substandard product. It seems this was primarily an acquisition of human resources rather than a genuine acquisition of assets.

אירועים קרובים