משקפי ה-Vision Pro נחתו על המדפים – עכשיו מתחיל המבחן

האם יצליחו המשקפיים, שאפל מכנה אותם "מחשב מרחבי", להפוך לפלטפורמת מוצר עיקרית נוספת של אפל בהתחשב בתג מחיר של כ-3,500 דולר?

Apple Vision Pro

לאחר שנים של פיתוח ושמועות, משקפי המציאות המעורבת של אפל, ה-Vision Pro, נחתו רשמית על מדפי החנויות בארצות הברית ביום שישי, וסימנו את השקת המוצר השאפתני ביותר של החברה אי פעם והראשון של אפל מאז השקת ה-Apple Watch בשנת 2015, שהוצג לראשונה בכנס המפתחים השנתי של החברה ביוני 2023. העלות: 3,500 דולר.

אפל מנסה לבדל את המשקפיים ממכשירים אחרים בשוק, ובהודעה למפתחים היא אומרת להם למתג את האפליקציות שלהם כ"מחשוב מרחבי". "אל תתאר את חוויית האפליקציה שלך כמציאות רבודה (AR), מציאות מדומה (VR), מציאות מורחבת (XR) או מציאות מעורבת (MR)", נכתב בפוסט בבלוג המכוון למפתחים.

הכוונה היא שהמשקפיים יתפקדו כמו מחשב שמונח על הראש, ואת המקלדת והעכבר יחליפו הידיים, העיניים והקול שלנו – שייתנו את הפקודות כדי לעבור בין האפליקציות ולבצע פעולות. את המסך מחליפים המסכים המובנים בתוך המשקפיים.

משקל כבד מוטל על כתפיהם של ה-Vision Pro ועל ההצלחה ארוכת הטווח שלהם. על רקע הקשיים שאפל מתמודדת מולם בחודשים אלה ומחפשת פלטפורמת מוצר עיקרית נוספת  – החברה זקוקה לניצחון יותר מתמיד. הנושא הדחוף ביותר שאיתו מתמודדת החברה כרגע הוא האטה במכירות בסין – השוק השלישי בגודלו של אפל לאחר צפון אמריקה ואירופה – שהיוותה זרז חשוב בצמיחה של אפל לאורך השנים.

אחת הבעיות שהמכשיר החדש צריך להתמודד עימן היא תג המחיר. מצד אחד – אם המשקפיים יצליחו בשוק, זה יכול להיות מקור הכנסה חדש של מיליארדי דולרים עבור אפל. ומנגד – תג המחיר הגבוה צפוי להותיר אותם בנישה של "צעצוע" לבעלי אמצעים. ובנוסף, עדיין לא ברורה מידת הנוחות של השימוש במכשיר, במיוחד למשך שעות ארוכות, דבר שגם הוא עלול למנוע מהם להפוך למוצר מיינסטרימי.

עכשיו מתחיל המבחן האמיתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים